Web Analytics Made Easy - Statcounter

موشک باران اخیر عمق اراضی اشغالی از سوی مقاومت فلسطین بار دیگر آسیب پذیری رژیم صهیونیستی و سامانه دفاعی این رژیم را آشکار کرد.

خبرگزاری میزان - پس از چند روز خشونت بی امان نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، در نهایت مقاومت فلسطین اقدام به موشک باران اراضی اشغالی کرده و صد‌ها راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه شنبه شب گذشته و در ادامه خشونت ها، رژیم صهیونیستی یک برج مسکونی ۱۳ طبقه را در غزه هدف قرار داد و تخریب کرد.

گردان‌های القسام هشدار دادند که در پاسخ به این اقدام، تل آویو و شهر‌های دیگر در اراضی اشغالی را هدف قرار خواهد داد.

موشک باران اخیر مقاومت، اهدافی را در عمق اراضی اشغالی هدف قرار داد و تل آویو، هدف این موشک‌ها قرار گرفت.

علاوه بر این یکی از مخازن سوخت تاسیسات حیاتی رژیم صهونیستی در عسقلان هدف قرار گرفت و در آتش سوخت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که سامانه پدافندی گنبد آهنین بار دیگر در رهگیری موشک‌ها با شکست مواجه شده است.

«جروزالم پست» با مطرح کردن این سوال که «آیا دوران گنبد آهنین به سر آمده است؟»، به نقص و ناکارآمدی این سامانه پرداخته است.

این پایگاه با تاکید بر این نکته که «گنبد آهنین همواره ضعیف است»، می‌نویسد «در نبرد‌های گذشته گنبد آهنین حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد راکت‌ها را رهگیری می‌کرد، اما مقامات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل از مدت‌ها پیش هشدار می‌دهند که حزب الله به تعداد کافی موشک برای کوبیدن اسرائیل با قابلیت ۵۰۰ موشک در روز را دارد؛ چیزی که می‌توان از سپر گنبد آهنین عبور کند.»

جروزالم پست در ادامه تاکید می‌کند «به همین دلیل است که اسرائیل درباره حزب الله همواره محتاطانه عمل می‌کند و این گروه دارای زرادخانه های با بیش از ۱۵۰ هزار موشک و راکت است که بسیاری از آن‌ها دقت بالایی دارند و این بدان معناست که روزانه ۵۰۰ موشک ضرر چندانی به این زرادخانه ندارد.»

این گزارش در ادامه این سوال را مطرح می‌کند «آیا حماس نیز همه را شوکه کرده و به روش‌هایی برای تکه تکه کردن گنبد آهنین دست یافته است؟»

بیشتر بخوانید: ویژگی‎های «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی؛ از ناتوانی در رهگیری تا تشعشات سرطان زا آژیر هشدار در نزدیکی نیروگاه اتمی «دیمونا» به صدا درآمد

در ادامه این گزارش آمده است «در جنگ سال ۲۰۱۴ غزه، حماس حدود ۴ هزار راکت در حدود ۵۰ روز شلیک کرد؛ این گروه در جنگ ۲۰۱۴ روزانه ده‌ها راکت شلیک می‌کرد و در بیشترین مقدار در تمام یک روز ۲۰۰ راکت شلیک کرد، اما در روز سه شنبه و صبح چهارشنبه مشخص شد که حماس به حدی رسیده که در طول چند دقیقه ۱۰۰ راکت شلیک می‌کند و تعداد قابل توجهی از این راکت‌ها تل آویو را نشانه رفته اند.»

این گزارش در ادامه تاکید می‌کند «این جهشی است هم در تعداد موشک‌های مورد استفاده علیه تل آویو و هم در توانایی این گروه برای شلیک همزمان حجم بالایی از موشک ها؛ این قابلیتی بود که همه معتقد بودند حزب الله لبنان از آن برخوردار است، اما درباره حماس چنین فکری نمی‌شد.»

بر اساس این گزارش، «شاید در حال حاضر صحبت درباره پایان سلطه گنبد آهنین کمی اغراق آمیز باشد، اما در حمله اخیر تعداد موشک‌هایی که به تل آویو راه یافتند فراتر از حد انتظار بود؛ اما اگر دکترین اسرائیل پس از جنگ ۵۰ روزه سال ۲۰۱۴ این بود که می‌تواند به دلیل گنبد آهنین در برابر حماس مقاومت کند این موضوع ممکن است دیگر درست نباشد.»

جروزالم پست در بخش دیگری نوشت «آسیب پذیری اسرائیل در برابر حماس، آسیب پذیری آن در برابر ایران و حزب الله لبنان را نیز برجسته‌تر می‌کند.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی فلسطین نوار غزه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین نوار غزه رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی گنبد آهنین هدف قرار حزب الله تل آویو موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود

ایسنا/تهران امام جمعه موقت ورامین گفت: سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق که دفاعی مشروع و جنگ اراده‌ها بود، توانست اراده ملت و نظام اسلامی را نشان دهد و هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را بشکند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز هفتم اردیبهشت ماه ورامین سیستم سپر موشکی رژیم صهیونیستی از چند لایه گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان تشکیل شده است که این لایه‌ها در عملیات وعده صادق فرو ریخت.

 وی افزود: در این عملیات هیبت پوشالی صهیونیست‌ها فروریخت، این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را شکست.

 محمودی ادامه داد: سیستم دفاعی که نفوذناپذیر قلمداد می‌شد و توسط هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی هم حمایت شد، اما موشک‌های جمهوری اسلامی آن را شکست، این موشک‌ها نه فقط رژیم صهیونیستی، بلکه سیستم دفاعی آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و سایر قدرت‌ها را نیز شکست و به بهترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی که از آنجا کنسولگری مورد هدف قرار گرفته بود، اصابت کرد و ابهت پوشالی و خانه سست‌تر از عنکبوت این رژیم را فرو ریخت و سیلی محکمی به گوش صهیونیست‌ها نواخت.

وی گفت: این حمله ترکیبی بود، یعنی یک حمله چند بعدی با استفاده از ابزارهای جنگ سایبری، موشک‌های بالستیک و کروز به همراه استفاده از پهپادهای هدایت شونده، هک، قطع برق، شناورهای دریایی برای عملیات‌های بازدارنده، و… این عملیات توازن قدرت نظامی و سیاسی در منطقه غرب آسیا را تغییر داد.

 خطیب جمعه ورامین گفت: این حمله بزرگ‌ترین حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک به حساب می‌آید، این حمله غافلگیرانه نبود، بلکه رژیم صهیونیستی با اطلاع در بالاترین شرایط نظامی، پروازی، اطلاعاتی، ماهواره‌ای و سایبری قرار داشت، لذا ایران مقتدر با علم و آگاهی کامل و چشمان باز این اقدام را انجام داده است.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از موشک‌ها به اهداف از قبل تعیین شده اصابت کرد و خسارات زیادی به بار آورد، پهپادهای ما طی هفت ساعت موشک‌های کروز ظرف سه ساعت و بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه به دشمن رسیدند، اول پهپاد ارسال شد، تا سیستم‌های پدافندی دشمن را بشکند.

 امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز فریاد دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا مانند تگزاس، هاروارد، میشیگان و کلمبیا به گوش می‌رسد، گفت: مجری یک شبکه غربی اخیر گفته است، شعارهای آیت‌الله از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد.

 وی گفت: باید زوایای مختلف این افتخار تبیین شود و به عزت، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی بیش از پیش واقف شویم، ضمن اینکه مانند همیشه تاکید می‌کنم، رژیم صهیونیستی باید بداند، شکست او در برابر فلسطین قهرمان قطعی است و در آینده‌ای نه چندان دور دنیا پیروزی ملت فلسطین را خواهد دید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود