Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای با بیان اینکه ادامه سرپرستی اش در این فدراسیون، خواست مسئولان وزارت ورزش بوده است، گفت: قطعا با آمدن تایید صلاحیت کاندیداها از سرپرستی کناره گیری می کنم. مهرعلی باران چشمه در گفتگو با ایسنا، درباره دلایل عدم کناره گیری اش از سرپرستی فدراسیون ورزش های زورخانه ای پس از کاندیداتوری در انتخابات ریاست این فدراسیون و انتقادهای مطرح شده در اینباره، اظهار کرد: حقیقت این است زمانی که قصد داشتم در انتخابات ثبت نام کنم، به وزارت ورزش رفتم تا از مسئولین ورزش کسب تکلیف کنم که آیا با وجود سرپرستی در انتخابات فدراسیون زورخانه ای ثبت نام کنم یا خیر، که دستور داده  شد بنده در انتخابات ثبت نام کنم و اعلام شد “شما را آوردیم که در این فدراسیون تحول ایجاد کنید و در جهت ترویج فرهنگ پهلوانی در کشور اثرگذار باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای افزود: این خواسته وزارت ورزش بود . بعد از اینکه در انتخابات ثبت نام کردم، خدمت جناب آقای علینژاد و دکتر احمدی معاونان محترم وزیر ورزش رسیدم و اعلام کردم، اگر ادامه فعالیت من به عنوان سرپرست پس از کاندیدا شدن در انتخابات قانونی نیست من استعفا بدهم که آن ها نیز گفتند هیچ قانونی در اینباره وجود ندارد که کاندیدای انتخابات نمی تواند سرپرست باشد.حتی با آقای خسروی مسئول امور مشترک فدراسیون ها و آقای مستجاب الدعوه که مسئول این کارهاست نیز جلسه گذاشتیم و گفتم اگر واقعا ادامه حضورم منع قانونی دارد به من بگویید تا کنار بروم و فردا حرف و حدیث پیش نیاید . نظر وزیر ورزش را هم خواستیم که ایشان هم اعلام کرد تا آمدن پاسخ تعیین صلاحیت ها و ۲ هفته قبل از انتخابات بمانم.

وی تصریح کرد: الان هم می گویم زمانیکه تعیین صلاحیت ها بیاید مطمئنا از سرپرستی فدراسیون استعفا می دهم تا وزارت ورزش هر کسی را که خواست بیاورد و انتخابات را برگزار کند.

باران چشمه تاکید کرد: من با دستور وزارت ورزش ماندم و اگر عده ای هم گلایه دارند از وزارت ورزش بپرسند. اگر وزارت ورزش همین فردا بگوید برو کنار، بدون معطلی کنار می روم.

باران چشمه در ادامه با اشاره با مشکلات بر جای مانده از دوره قبلی مدیریت فدراسیون، گفت: زمانی که به عنوان سرپرست در فدراسیون مستقر شدم، ساختار و تشکیلات فدراسیون را مورد بررسی قرار دادم و مشاهده کردم اکثر کمیته ها و پست ها در اختیار افرادی از ۲ تا ۳ استان است. این موضوع مورد انتقاد و اعتراض خیلی ها از جمله هیات های استانی و کارشناسان بود. مثلا یک نفر از کردستان همزمان ۳ مسئولیت سرمربیگری تیم ملی، ریاست کمیته مربیان و کمیته استعداد یابی را بر عهده داشت. ما آمدیم مسئولیت ها را تقسیم کردیم و گفتیم چرا نباید همه استان ها در فعالیت های فدراسیون مشارکت داشته باشند؟ سرمربی تیم ملی را دعوت کردیم، به او گفتیم “هر مدیری می آید این حق را دارد تغییر و تحولاتی را ایجاد کند، حقیقتا ما می خواهیم کار کنیم و شما در دسترس نیستید” بعد هم با سلام و صلوات از ما جدا شد.

باران چشمه افزود: مثلا رییس کمیته مربیان را برداشتیم و آقای ترابی که از مربیان و قهرمانان ورزش زورخانه ای است را جایگزین کردیم، یا سرمربی تیم های ملی را برداشتیم و آقای سوادکوهی از مازندران که چندین سال قهرمان این رشته بوده را جایگزین کردیم ویا دبیرکمیته داوران ورزش زورخانه ای از کردستان را برداشتیم و یک داور متعهد و باتجربه از گلستان را جای او گذاشتیم. یاری از استان البرز جانشین رییس کمیته پهلوانی شد یا آقای سیف الله پور رییس کمیته داوران پهلوانی قبل از اینکه من بگویم خودش استعفا داد و آقای امامی جایگزین او شد. رییس هیات همدان که دکترای تربیت بدنی دارد و رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه همدان بود را رییس کمیته مدرسان منصوب کردیم. مسئولیت کمیته ها را بین استان ها پخش کردیم تا در انحصار یکی دو استان نباشد. بنابراین آمدیم مسئولیت ها را پخش کردیم. اگر از یک استان رییس کمیته ای را انتخاب کردیم، دبیر را از استان دیگر گذاشتیم.

سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای در پاسخ به این سوال که دادن پست به برخی روسای هیات ها در آستانه انتخابات باعث بروز برخی شائبه ها شده است، خاطرنشان کرد: آیا حمید یاری رییس هیات زورخانه ای در البرز است؟ او رییس هیات کشتی البرز است. او را با هماهنگی رییس هیات زورخانه ای البرز انتخاب کردیم، یا آقای روشن که رییس کمیته داوران زورخانه ای از گلستان شده، آیا رییس هیات است؟ خیر او یک داور متعهد و پای کار است.

وی تصریح کرد: البته برخی روسای هیات ها را به عمد انتخاب کردیم. مثلا آقای خجسته وند از استان قزوین فرد با تجربه ای است و سال ها در مسابقات حضور داشته است. خودش این کاره است و می داند چکار کند. آیا نباید او را انتخاب می کردم؟ یا آقای خاکسار که تنها فردی است که در میان روسای هیات های استانی ما دکترای تربیت بدنی دارد و استاد دانشگاه است نباید از او در کمیته مدرسان استفاده می کردیم . هدف ما این بود که روسای هیات های استانی در فعالیت های فدراسیون مشارکت کنند و درگیر کار و فعالیت شوند. حالا برخی می گویند این کارها را بخاطر انتخابات کرده ایم در حالیکه اصلا اینطور نیست.

باران چشمه در ادامه گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا صبر نکرده تا در صورت پیروزی در انتخابات دست به تغییرات گسترده بزند، گفت: خداوکیلی خیلی وقت نداریم. آنقدر عقب ماندگی در فدراسیون وجود دارد که باید هر چه سریعتر امور فدراسیون را سرو سامان می دادیم ‌. به استان هرمزگان رفتیم، پرسیدیم مدرک رییس هیات هرمزگان چیست؟ گفتند دکترای فرهنگ و هنر دارد و مدیر کل ارشاد آنجا هم هست. خب خداوکیلی از او بهتر چه کسی بود تا به عنوان رییس کمیته فرهنگی فدراسیون انتخاب کنیم؟ انتصاب ها بر اساس شایسته سالاری بوده و دوم اینکه هیات ها را پای کار بیاوریم. دو سه روز قبل چندین رییس هیات استانها در فدراسیون بودند چرا که کار دستشان است، چقدر هم خوشحال هستند که کار دست استان ها افتاده است.

سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای، به بحث تغییر دبیر سابق فدراسیون اشاره کرد و گفت: او روز دوم شروع کارم از من خواهش کرد و گفت اجازه بدهم تا آخر اسفند بماند و بعد از آن برود که من هم قبول کردم. حتی از ایشان در خصوص فرد جایگزین مشورت خواستم تا چه کسانی را برا ی دبیری فدراسیون پیشنهاد می کنید که اسم چند نفر از جمله دبیر فعلی را نیز روی وایت برد نوشت. بعدا هم با برخی از روسای هیات ها مشورت کردم و در نهایت آقای ملکی را انتخاب کردیم. حالا این آقا از دست ما ناراحت است که چرا او را برداشتیم. در فضای مجازی هم شاهد برخی فعالیت ها و بی اخلاقی ها از سوی ایشان و برخی دیگر علیه فدراسیون هستیم.

وی درباره برنامه های پیش روی فدراسیون ورزش های زورخانه ای نیز گفت: برای امسال تقویم ورزشی خوب و محکمی نوشتیم. برای تربیت مربیان، داوران و مرشدان نیز برنامه های خوبی داریم چرا که یک استان مثلا ۳۰ مرشد دارد و استان دیگر فقط ۲ مرشد دارد و اختلاف میان استان ها زیاد است. چند ضعف اساسی در فدراسیون دیدم. یکی اینکه این فدراسیون واقعا به صورت جدی مورد حمایت وزارت ورزش نبود و آنطور که باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار نمی گرفت. عقب ماندگی ها واقعا زیاد است. در دوران کرونا مرشدان واقعا آسیب جدی دیدند. دنبال این هستیم تعاونی ایجاد کنیم یا با یک بانک هم وارد مذاکره شده ایم تا وام با بهره ۳ یا ۴ درصد به آن ها بدهیم. با چند حامی مالی هم صحبت کرده ایم تا بیایند و به ما کمک کنند.

باران چشمه ادامه داد: مردم نیز واقعا این رشته را دوست دارند، چند روز پیش یزد بودم، یکی از صاحبان زورخانه های آنجا که از کسبه بازار بود به من گفت هر کمکی که بخواهید در خدمت هستم. ما باید از کمک حامیان مالی استفاده کنیم. در اساسنامه جدید که در دولت تصویب شده و به مجلس رفته، بر این موضوع تاکید شده که فدراسیون ها نباید متکی به منابع دولتی باشند. من چندین سال در ورزش بوده ام، مسابقات زیادی را برگزار کردم و با استفاده از ارتباطاتی که دارم می توانم حامیان مالی را به سمت ورزش زورخانه ای بیاورم. اگر قرار باشد اسپانسر نیاوریم و متکی به دولت باشیم که نمی شود. مطمئن باشید اتفاقات خوبی در آینده نزدیک رخ خواهد داد. سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای، تصریح کرد: در دو ماه و نیم ابتدای کار دنبال حل و فصل قرض و بدهی های فدراسیون بودیم. از ششم فروردین کارمان را شروع کردیم. چندین دوره توجیهی داوری، مربیگری و مرشدی گذاشتیم. از دوم تا ۸ خرداد هفته مرام پهلوانی و انتخابی کشتی پهلوانی را در پیش داریم. تعامل خوبی با آقای دبیر رئیس محترم فدراسیون کشتی داریم. نزد آقای دبیر رفتیم و از او خواستیم برای برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی به ما کمک کند که ایشان هم خیلی استقبال کردند اما متاسفانه دوستان گفتند می خواهیم کشتی پهلوانی را واگذار کنیم. بنده با آقای دبیر دوستی چند ساله دارم. سعی ما این است کشتی گیران شاخص هم بیایند و در مسابقات کشتی پهلوانی شرکت کنند تا به پیشرفت آن کمک شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود آیین نامه مربوط به لزوم آشنایی کشتی گیران با ورزش زورخانه ای برای ارائه مجوز جهت حضور در مسابقات کشتی پهلوانی حذف شده است، گفت: ما دو سری مسابقات داریم، یکی مسابقات زورخانه ای و دیگری کشتی پهلوانی. در کشتی پهلوانی تا وزن ۹۰ کیلوگرم و بالاتر از آن و در دو وزن مسابقه داریم که حضور ورزشکاران در آن دو وزن آزاد است اما این شرایط درباره اوزان پایین لحاظ نمی شود و باید با ۲ مهارت ورزش های زورخانه ای آشنایی داشته باشند. قصد ما این بود با ورود کشتی گیران نامدار به مسابقات کشتی پهلوانی رونق بدهیم. قصد داریم رقابت ها را در سالن هفتم تیر تهران برگزار کنیم و جا دارد از مدیرکل محترم ورزش و جوانان تهران آقای پریچهره بخاطر همکاری و مساعدتی که با ما دارد تشکر کنم.

باران چشمه در ادامه با تاکید بر اینکه آماده شنیدن نظرات موافقان و مخالفان است، گفت: از روز اول که آمدم اعلام کردم درب اتاقم به روی همه باز است. کسی نیست بگوید خواستیم باران چشمه را ببینیم اما نتوانستیم یا گفت وقت ندارم. از برخی ورزشکاران می خواهم خودشان را درگیر بحث انتخابات فدراسیون نکنند چرا که آسیب می بینند. ورزشکار باید حرفه ای باشد و وارد حواشی نشود. واقعا کسی اگر حرف یا انتقادی دارد به جای اینکه برود و در فضای مجازی و یا به رسانه ها بگوید بیاید با من حضوری صحبت کند و مشکلات را انتقال بدهد.

سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای، افزود: برخی می گویند از زمانی که من آمدم همه را درفدراسیون کنار گذاشتم و فقط آبدارچی را نگه داشتم، در حالیکه من در فدراسیون فقط دبیر و یک کارمند خانم در کمیته آموزش را بخاطر اینکه دو نفر بودند و نیازی نبود، بنا بر مسائل اقتصادی کنار گذاشتم. بنده دست به ترکیب فدراسیون نزدم و تا زمانیکه نیاز نباشد اینکار را نخواهم کرد و از دوستان انتظار دارم اخبار کذب را منتشر نکنند. از همه کارمندان فدراسیون راضی ام و وظیفه دارم حمایت های لازم را داشته باشم، کما اینکه از همان ابتدا ی ورودم حمایت های لازم را از کارکنان فدراسیون بعمل آوردم ‌ و حقوق ها را سر موعد پرداخت کردم.

وی با قدردانی از حمایت وزیر ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: از وزیر محترم ورزش تشکر می کنم که در همین چند ماه حضورم در فدراسیون رقمی در حدود یک میلیارد تومان به فدراسیون کمک مالی کردند . وقتی در ابتدای سال جدید خدمت ایشان رفتیم و برنامه هایمان را ارائه دادیم، ایشان نیز محبت کردند و دستور دادند بودجه مورد نیاز ما را تامین کردند و گفت “شما کار کنید، پشتیبانی از ما.”از دکتر احمدی و خانم فرامرزیان هم که برنامه ها را حمایت و بودجه را تخصیص می دهند و همچنین از دکتر علی نژاد هم که از ما حمایت و پشتیبانی میکند نیز تشکر می کنم. 

باران چشمه در پایان گفت: بودجه ما همین امسال تقریبا ۵ برابر شده است. هم از مجلس و هم وزارت ورزش در حال پیگیری هستیم و خوشبختانه اتفاقات خوبی برای حمایت از ورزش های زورخانه ای افتاده است.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های زورخانه ای سردار باران چشمه فدراسیون ورزش های زورخانه ای وزارت ورزش و جوانان سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای ورزش زورخانه ای روسای هیات ها باران چشمه کشتی پهلوانی انتخاب کردیم وزارت ورزش رییس کمیته برنامه ها رییس هیات استان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رییس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد