Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان_ محمد عبدالله زاده، بر اساس آخرین آمارگیری نیروی کار که در سال ۱۳۹۹ از سوی مرکز آمار ایران  اعلام شده است لرستان با میزان ۱۵.۲ درصد به صدر جدول بیکارترین استان‌های کشور رسیده است.

 

البته شایان ذکر است که در این رتبه چهار محال بختیاری نیز لرستان را همراهی می‌کند و این دو استان شانه به شانه یکدیگردر جدول بیکاری کشور پیش می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در حالی اعلام شده است که مسئولان استانداری سال گذشته معتقد هستند که با وجود کرونا دستاوردهای بزرگی در حوزه اشتغال زایی داشته‌اند اما این آمار رسمی نشان می‌دهد که این صحبت‌ها حداقل از دیدگاه مرکز آمار تنها در حد یک ادعا است.

مردم لرستان که طی ۴۳ سالی که از عمر انقلاب گذشته است در تمام شرایط حساس پشتیبان اصلی انقلاب بوده‌اند و همین مردم  انتظار دارند چالش بیکاری که زندگی اکثر خانواده‌های این منطقه را تحت تاثیر قرار داده توسط مسئولین با انجام اقدامات جهادی و هوشمندانه رفع شود.

 

علت فرهنگی یکی از متهمان صدرنشینی لرستان در میزان اشتغال زایی است

در همین راستا برای تحلیل کارشناسانه و دقیق‌تر این آمار به سراغ مدیرکل اقتصادی استانداری لرستان رفتیم.

نامدار صیادی با اشاره به اینکه این آمار بر اساس داده‌هایی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که از طریق روش‌های خاص آمارگیری تهیه می‌کند ، اظهار داشت: پس از تهیه این داده‌ها به مرکز آمار ایران ارسال می‌شود و آن‌ها اقدام  به تحلیل و  انتشار آنان می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از علت‌هایی که باعث شده که همیشه استانی همچون لرستان در صدر آمارهای بیشترین میزان بیکاری کشور باشد بحث‌های فرهنگی است زیرا بخش عظیمی از مردم استان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند ولی از دیدگاه فرهنگی خودشان این کارها شغل محسوب نمی‌شود و وقتی که از آنان در مورد بیکار شاغل بودنشان سوالی پرسیده می‌شود اکثرا اعلام می‌کنند بیکار هستند.

مدیرکل اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: میزان بیکاری بسیاری از استان‌های کشور در این لیست نزدیک به یک‌دیگر است و تنها اختلاف آنان در حد یک یا دو درصد است که این میزان تاثیر زیادی در وضعیت اشتغال زایی استان ندارد.

 

مردم لرستان مطمئن باشند که اقصاد لرستان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۲ بسیار رشد داشته است

صیادی با بیان اینکه مردم لرستان مطمئن باشند که اقصاد لرستان در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۲ بسیار رشد داشته است، تصریح کرد: وقتی حجم اقتصادی یک استان بالا می‌رود طبیعتا میزان اشتغال زایی نیز رشد می‌کند در نتیجه طی هشت سال گذشته در حوزه اشتغال زایی اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این نیز یک واقعیت است که استان لرستان جز استان‌های صنعتی کشور نیست و این موضوع نیز مربوط به یک دولت نبوده بلکه طی سالیان متمادی ایجاد شده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به چند مورد از رشدهای اقتصادی که در لرستان انجام شده است، اظهار داشت: سال ۹۲ در لرستان تنها ۲۷ هزار هکتار از مزارع استان تحت آبیاری با سیستم‌های نوین بودند اما این آمار در سال ۹۹ به ۶۰ هکتار رسیده است و این مقدار افزایش حتما شغل‌های بسیاری ایجاد کرده است.

میزان تولید محصولات کشاورزی نسبت به سال 92، بالغ بر 700 هزار تن افزایش داشته است

صیادی افزود: در سال ۹۲ در لرستان تنها هفت هکتار گلخانه وجود داشت اما این آمار سال گذشته به هفتاد هکتار رسیده است و امسال نیز مقدار آن افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی که مهمترین بخش اقتصاد لرستان را تشکیل داده است در سال ۹۲ میزان محصولات کشاورزی و دامی استان دو میلیون و  ۲۲۷ هزار تن بوده است اما این آمار در سال ۹۹ به دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است که این افزایش ۷۰۰ هزار تنی نشان‌دهنده ایجاد شغل‌های بسیاری طی هفت سال گذشته در استان بوده است.

به گزارش فارس؛ بسیاری از مردم، اهالی رسانه، کنشگران سیاسی و اقتصادی و ... در روزهای اخیر انتقادات جدی به عملکرد مسوولان که به رسیدن لرستان به صدر جدول بیکاری شده است داشته‌اند و این در حالی است که مسوولان استانی این آمار را قبول ندارند.

با وجود اقداماتی که برای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال در لرستان صورت گرفته است اما مسوولان آماری دقیق از اینکه در یک سال گذشته نسبت به ادوار قبل چه تعداد به جامعه بیکار لرستان اضافه شده است و چند نفر به لیست بیمه شدگان استان اضافه یا کم شده است، اشاره‌ای ندارند.

انتهای پیام/85020

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان نیروی کار کشاورزی مرکز آمار ایران اما این آمار اشتغال زایی سال گذشته سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد

زینب زاهدی مدرس و مشاور دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد به سابقه بحث خودکشی پرداخت و افزود: خودکشی در تاریخ سابقه طولانی دارد. در یونان باستان و روم به عنوان روشی قابل قبول در شکست نظامی تلقی می‌شد. این عمل در تمام ادیان قبیح و زشت و ناپسند و غیر قابل پذیرش برای دینداران می‌باشد.

وی افزود: خودکشی عملی عمدی است که باعث مرگ فرد می‌شود. این کار پدیده پیچیده ای است که می‌تواند علل گوناگون داشته باشد. مهم‌ترین علل خودکشی ناامیدی، اختلالات روانی، نظیر افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال طیف اوتیسم، اختلالات فیزیکی مانند سندرم و خستگی مزمن، شکست عاطفی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، فقر فرهنگی و اقتصادی می‌باشد.

ایشان افزودند: ۱/۵ درصد مرگ و میرهای سراسر دنیا به دلیل‌ خودکشی است. این آمار ۱۲ در ۱۰۰۰۰۰ نفر است. میزان خودکشی عموما در مردان بیشتر از زنان می‌باشد. در خیلی از کشورها خودکشی در سن ۷۰ سال و در برخی از کشورها بین ۱۵ تا ۳۰ سال است. اروپا بالاترین نرخ خودکشی را دارد. سالانه ده تا بیست میلیون خودکشی ناموفق وجود دارد. در آسیا کشورهای قزاقستان، کره جنوبی، هند، ژاپن و سریلانکا به ترتیب بیشترین آمار خودکشی را دارند.
ایران رتبه ۱۵۵ در جهان را دارد و روزانه بین ۴ تا ۹ نفر در ایران خودکشی می‌کنند. معمولا ۶۲ درصد خودکشی‌ها منجر به مرگ می‌شوند.

وی درباره خودکشی در استان خاطر نشان کرد: آمار خودکشی در جغرافیای ایران نسبت به تراکم جمعیت متفاوت است. با توجه به جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، خودکشی در این استان آمار قابل ملاحظه‌ای دارد. مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی، افسردگی و اختلال روانی می‌باشد.

ایشان خاطرنشان کرد: اگر به دو مولفه یعنی فرهنگ و زیست محیطی آنان توجه شود بیماری افسردگی و اختلالات روانی قابل کنترل و درمان است. روند زیست محیطی و فرھنگی در استان به وفور دیدہ می‌شود. فضای مجازی اطلاعات فزاینده‌ای را به ذهن جوانان ما داده و ذهن آنها راکت کرده است، همین اطلاعات فزاینده باعث ایجاد شکاف نسلی شده است. با توجه به تاثیرگذاری فضای مجازی و ترویج فرهنگ غربی، جوانان و نوجوانان پدر و مادرشان را از خودشان جدا می‌کنند زیرا این تفکر درک نشدن از سوی والدین در ذهن آن‌ها نهفته شده است. عقیده نوجوانان این است که کسی به آنها توجه نمی‌کند. احساس عدم توجه در نوجوانان موجب می‌شود تا آنها احساس پوچی کنند و با توجه به کلیپ و فیلم ھای مبتذل و دروغین توقعات از خودشان بالا می‌رود. این احساس یاس و ناامیدی باعث می‌شود که آنها تمایلی به ادامه این راہ نداشته باشند.

خبرنگار: الهام سادات هاشمی اصل

انتهای خبر/

کد خبر: 1228787 برچسب‌ها خودکشی دانشجویان

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • رسمی؛ دارمشتات به بوندسلیگای 2 سقوط کرد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان