Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: سهم استان کرمان در توسعه و بازسازی عتبات، سهمی بزرگ و ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" با تشکر از تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات به ویژه ستاد استان کرمان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط صدام، برنامه‌ها و پیشنهادات بسیار خوبی برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه توسط این ستاد عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه اعتقادی ما به اماکن مقدسه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین سابقه‌ی چند صد ساله دارد و در طول تاریخ هر وقت اعتاب مقدسه آسیب دیده‌ و نیاز به بازسازی داشتهند، ایرانی‌ها نقش مهمی در این اماکن که ائمه شیعه در آن ها دفن هستند، ایفا کرده‌اند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: عتبات همواره نقطه‌ی اتکا و زیارتگاه شیعیان و در ادوار مختلف با همه‌ی فراز و نشیب‌ها، زیارت این مکان‌ها اولویت اول مردم ایران بوده و در طول سالیان گذشته اجداد ما یا با حضور در عتبات و پرداخت نذورات و یا از راه دور با ارسال مصالح در امر توسعه و بازسازی عتبات مشارکت داشته‌اند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: بعد از سقوط صدام شرایطی فراهم شد که ایرانیان با همه‌ی ظرفیت فنی و مهندسی و با احساسات و عواطف عمیق اعتقادی به بحث بازسازی و توسعه عتبات ورود کنند و با اقدامات خود برگ درخشانی در تاریخ به نمایش بگذارند که از محضر و دید هیچ زائری پنهان نباشد.

وی نقش کرمانی ها در این مهم را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: سهم استان کرمان در توسعه و بازسازی عتبات، سهمی بزرگ و ماندگار است.

رییس هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات استان کرمان با اشاره به شبهاتی که در این رابطه در جامعه مطرح می‌شود، گفت: یک نگاه انتقادی، نگاه وهابیت به این موضوع است که آن‌ها اصلا اعتقادی به بازسازی قبور انبیاء و ائمه و معصومین ندارند و نگاه مقابل آن معتقد است که این مکان‌ها با حفظ برجستگی‌هایی باید کانون معنویت و زیارت باشند و متناسب با مراجعات مردم، بازسازی و ظرفیتی فراهم شود که مردم در این بستر معنوی، ضمن زیارت به دعا و نیایش بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ستاد عتبات استان کرمان، وی تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند امروز مردم نیازمندی‌هایی دارند که باید به آن‌ها توجه شود، در حالی‌که هزینه‌ی بازسازی و توسعه عتبات هم توسط همین مردم تامین می‌شود و دولت‌ها هیچ نقشی ندارند؛ کما اینکه ممکن است یک فرد خیّر خواهان ساخت مدرسه یا بیمارستان و دیگری خواهان کمک در ساخت مکانی معنوی باشد.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: خدای متعال راه‌های خیر بسیاری مقابل بندگانش گشوده و آن‎ها را مخیر گذاشته که راه مورد نظر خود را انتخاب نمایند؛ ضمن آن‌که وقتی کسی مبلغی را برای نیت خاصی نذر و هزینه می‌کند، نمی‌توان آن را در راه و جای دیگری صرف نمود.

وی یادآور شد: همان‌گونه که مردم به غذای جسم نیاز دارند، به غذای روح هم نیازمند هستند و آن‌چه در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه صورت می‌پذیرد، همان غذای معنوی روح است که موجب هدایت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اقدامات چشمگیر ستاد بازسازی عتبات افزود: به‌کارگیری مهندسی نوین و تلفیق آن با هنرهای سنتی، دستاورهای بزرگی در پی داشته و می‌توان ادعا کرد کارهای انجام شده فراتر از محاسبات مادی است و کارهایی که ستاد عتبات کرمان در کربلا و کاظمین انجام داده، در تاریخ ماندگار بوده و برگ برنده‌ای برای استان کرمان است.

امام جمعه کرمان حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیتی برجسته و استثنایی در رأس ستاد بازسازی عتبات و به‌عنوان بنیانگذار این ستاد را نقطه‌ی قوت این مجموعه دانست و افزود: شهید سلیمانی که همه‌ی وجودش خیرات و برکات بود، هم در صحنه‌ی جنگ و درگیری موفق شد چند کشور را از شر داعش نجات دهد و هم با ورود به بحث بازسازی و توسعه عتبات توانست سهمی ماندگار از این کار معنوی را به خود اختصاص دهد.

وی "پویش نذر هر ایرانی 5000 تومان برای بازسازی عتبات" را بسیار خردمندانه برشمرد و گفت: هر خانواده می‌تواند به تعداد افراد خانوار و حتی عزیزان مرحوم، در این پویش شرکت کند و سهمی ماندگار داشته باشد.

علیدادی سلیمانی از رسانه‌ها و تریبون داران درخواست کرد به رونق این پویش کمک کنند و افزود: همه‌ی مبالغ اهدایی توسط مردم، صرف خرید مصالح از داخل کشور و رونق چرخه‌ی اقتصاد شده که جای قدردانی دارد.

گفتنی است: شماره کارت بانک رسالت 5041727010028866 و بانک انصار 6273811085749247 متعلق به ستاد بازسازی عتبات استان کرمان برای واریز نذورات و هدایای نقدی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد بازسازی عتبات علیدادی سلیمانی توسعه و بازسازی بازسازی و توسعه استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور استان تهران در سال ۱۴۰۳، که با حضور سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و سایر اعضای ستاد برگزار شد، بر ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور و شناساندن ابعاد حماسه و دلاور مردی‌های دوران دفاع مقدس در نسل جوان مخصوصاً دانش آموزان تاکید کرد.

استاندار تهران اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تأثیر زیادی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل آینده دارد.

فخاری با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های استان تهران باید وظایف خود را در خصوص راهیان نور به طور کامل انجام دهند، گفت: برگزاری اردوی اردوهای راهیان نور یک حرکت فرهنگی مناسب برای تربیت نسل جوان محسوب می‌شود.

کد خبر 6091447

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه