Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوانی برای رفع چالش مقاومت به سایش سطح تجهیزات دندانپزشکی تیتانیومی و فولادی با پوشش DLC از سوی ستاد نانو منتشر شد.

به گزارش ایسنا، با حمایت «شبکه تبادل فناوری» ستاد نانو فراخوان شرکت در چالش نوآوری اصلاح سطح تجهیزات دندانپزشکی تیتانیومی و فولادی با پوشش DLC منتشر شد و بر اساس آن علاقه‌مندان تا ۲۸ خردادماه برای ثبت‌نام در این فراخوان فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلی این چالش، ایجاد پوشش DLC روی مته­‎‌های دندان­پزشکی از جنس فولاد زنگ‌نزن ۳۱۶L و همچنین ایمپلنت‌های دندانی از جنس آلیاژهای تیتانیوم است. این پوشش باید از مقاومت به سایش، فرسایش و مقاومت به خوردگی مطلوبی برخوردار باشد. زیست سازگاری، کاهش فعالیت باکتری، استحکام چسبندگی مناسب و ضریب اصطکاک پایین از دیگر ویژگی‌های مدنظر برای پوشش مذکور است.

اصلاح سطح تجهیزات دندانپزشکی تیتانیومی و فولادی با پوشش DLC

تجهیزات دندانپزشکی به‌علت آن‌که در فضای داخل دهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، لازم است دارای ویژگی‌های خاصی ‌باشند. مقاومت به سایش نخستین ضرورت این تجهیزات است. این تجهیزات ضمن تماس با بافت سخت مینای دندان، در محیط اسیدی بزاق دهان قرار دارند؛ لذا به‌طور مداوم در معرض خوردگی نیز هستند. همچنین به‌علت کاربری آن‌ها در محیط دهان، نباید محل تجمع باکتری‌ها و  عوامل بیماریزا باشند.

بر این اساس هدف رفع چالش مذکور، برای شناسایی و انتخاب پوششی که دارای ویژگی‌های زیست سازگار و در عین حال دارای خواص کاهش تجمع باکتری، مقاوم به سایش و خوردگی بر روی ایمپلنت‌های تیتانیومی و ابزارهای دندانپزشکی از جنس فولاد زنگ‌نزن باشد، مطرح شده است.

به نقل از ستاد نانو، به تیم‌های برگزیده در مرحله اول ۷.۵ میلیون تومان گرنت نقدی تولید محصول و ۷.۵ میلیون تومان گرنت آزمایشگاهی و در مرحله دوم جوایز نقدی ۱۵ میلیون تومانی و ۱۰ میلیون تومانی به ترتیب به برگزیدگان اول و دوم اهدا خواهد شد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دندانپزشكي فناوري نانو پوشش DLC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست