Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن قاضی عسکر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت انتقال مدیریت پلی‌اکریل اظهار داشت: قرار است طبق برنامه‌ای که به‌ صورت مرحله‌ای پیش می‌رود، پلی‌اکریل تا تیرماه به هیأت‌مدیره منتخب واگذار شود.

وی در خصوص وضعیت بدهی‌های پلی‌اکریل توضیح داد: بدهی‌های بانکی تعیین تکلیف شده است و سایر بدهی‌ها مانند مالیاتی و بیمه در دست اقدام است و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توانستیم این مشکلات را حل کنیم تا پس از واگذاری، مشکلی از این نظر وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، پیش‌ از این و پس از برگزاری نشست مشترک طرف‌های تصمیم‌گیر درباره پلی‌اکریل با نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ۶ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به وزیر صمت خواستار واگذاری مدیریت کارخانه به هیأت‌ مدیره شده بود.

این در حالی است که خبرنگار فارس از زمان جلسه اول اردیبهشت ماه تا امروز در تلاش برای برقراری تماس با دلاور نجفی، رئیس هیات حمایت از صنایع وزارت صمت و مهدی زرافشانی مدیرعامل منتخب هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل بود تا درباره جزئیات توافق تحویل و آخرین وضعیت تولید و سهام شرکت اطلاع‌رسانی کند که این تلاش‌ها با عدم پاسخگویی این دو مقام مسؤول همراه بوده است.

سیر تا پیاز حواشی و ابهامات درباره هیأت اجرایی از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰

در همین راستا علی شفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به دلیل مشکلاتی که برای کارخانه پلی‌اکریل حادث شده از سال ۹۵ زیر نظر هیأت اجرایی می‌آید. بر اساس قانون حمایت از صنایع مصوب سال ۱۳۴۳ هیأت اجرائی مستقر می‌شود دلیلش هم این بوده که تمام خطوط تولید کارخانه تعطیل شده بود و سهام‌دار اصلی فوت کرده بود و کلاً کارخانه دی‌ام تی و هم پلی‌اکریل در حال تعطیلی بود در این زمان هیأت اجرایی وارد می‌شود و با مساعدتی در قالب کمک دولت به‌عنوان تنخواه که مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده به‌تدریج کارخانه راه می‌افتد.

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران گفت: از پیامدهای تعطیلی تظاهرات تحصن و راه‌بندان‌های کارگران بوده که به‌صورت دائمی اتفاق می‌افتاده است، در این راستا حدود ۱۲۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شده بودند بقیه که باقی‌مانده بودند حدود ۳۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کردند. در زمانی که هیأت اجرایی کارخانه را تحویل می‌گیرد حدود ۱۶۵۰ نفر مشغول به کار بودند با راه‌اندازی و اورهال کارخانه مجدد فعال می‌شود و در سال ۹۷ به جز خط اکریلیک که با ظرفیت کمتر کار می‌کند بقیه خطوط پلی‌استر با ۱۰۰ درصد ظرفیت به کار ادامه می‌داد.

سوددهی کارخانه در سال مالی ۹۸-۹۹ بعد از ۱۶ سال

وی اضافه کرد: برای اولین‌بار بعد از سال مالی ۸۲-۸۳ در سال مالی ۹۸-۹۹ کارخانه به سوددهی می‌رسد که در تمام سال‌های قبل زیان‌ده بود حقوق کارگران به طور منظم پرداخت شده و معوقات کارگران مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ سال گذشته که حدود ۷۴ میلیارد تومان بوده پرداخت شد و الآن کارخانه هیچ معوقه حقوق کارگری ندارد.

شفیعی‌پور ادامه داد: بسیاری از بدهی‌های کارخانه‌ای که مربوط به پتروشیمی‌هایی مانند برزویه و تندگویان بوده است پرداخت شد، می‌توانیم ادعا کنیم بسیاری از بدهی‌ها مانند حقوق کارگران هم در پلی‌اکریل و هم‌در دی ام تی و بخشی از بدهی‌ها به سازمان برق، گاز تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و پیمانکار غذای کارخانه پرداخت شده است؛ حدود ۵۵۰ میلیارد تومان در طول این چند سال تا پایان سال ۹۹ بدهی داشتیم که ۴۰۸ میلیارد تومان آن از محل سود کارخانه پرداخت شده است و در حال حاضر حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی داریم که به شرکت گاز، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی است.

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران با بیان این که محصولات زیادی اکنون داریم که می‌توانیم با فروش آن‌ها کل بدهی را پرداخت کرده مبلغ خوبی هم باقی بماند، گفت: موجودی انبار چیزی در حدود ۲۷۵ میلیون تومان است که پس از تسویه بدهی ۱۴۰ میلیاردی حدود ۱۳۰ میلیارد نقدینگی باقی می‌ماند بخشی از بدهی‌های گذشته ربطی به هیأت اجرایی ندارد زیرا حوزه مسؤولیت هیأت اجرایی صرفاً دو کارخانه پلی‌اکریل و دی‌ام تی است و بقیه از مسؤولیت‌های هیأت‌مدیره است که شامل بدهی به بانک‌ها و افرادی است که قبلاً با شرکت پلی‌اکریل قرارداد داشته‌اند. در حال حاضر بدهی به‌ روز شرکت حدود هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان بوده که مربوط به هیأت اجرایی نیست.

ماجرای اتهام ۳۰ میلیاردی به هیأت اجرایی

وی تصریح کرد: اوایل کار در تامین مواد اولیه مانند پارازایلین  مشکل داشتیم چون هم پتروشیمی اصفهان و هم پتروشیمی برزویه حاضر به تأمین مواد اولیه به دلیل داشتن بدهی نبودند که پس از تسویه بدهی توانستیم ماده اولیه را تأمین کنیم.با راه اندازی کارخانه دی ام تی علاوه بر تامین نیاز خطوط پلی استر پس از سال‌ها دی ام تی جامد به خارج از کشور صادر کردیم.

شفیعی‌پور با اشاره به این که پس از مدتی دستگاه قضایی وارد شد و با عزل هیأت مدیره قبلی هیأت مدیره جدید را منصوب کرد، اظهار داشت: هیأت مدیره جدید مجمع عمومی را تشکیل داد با تغییر یک نفر از اعضا هیأت مدیره همان ها تعیین شدند. هیأت مدیره جدید از ابتدای سال گذشته خواست به کارخانه ورود پیدا کند؛ نظر ما این بود که هیأت‌مدیره طبق نص صریح قانون حمایت حق ورود به مسائل کارخانه را ندارد و هیأت مدیره مسائلی را مطرح کردند که ما به آن پاسخ دادیم. مثلاً مدعی بودند در فروش یک ماهه که مهر سال قبل بود ۳۰ میلیارد تومان ابهام وجود دارد و با آوردن حسابرس مورد تأیید هیأت مدیره بر اساس گزارش حسابرس ادعای هیأت مدیره رد شد.

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران در بخش دیگری اضافه کرد: مورد دیگر مربوط به تامین مواد اولیه an که به دلیل نداشتن تولید داخلی و تولید محدود آن در جهان با مشکل مواجه بود، هیأت مدیره قرار بود ماهانه ۴ هزار تن را تامین کنند که جوابگوی نیاز ما بود و اعلام کردیم آماده همکاری هستیم و تفاهم‌نامه‌ای هم امضا شد. ادعای دوستان این بود که با تامین an ماهانه در حدود ۴۵ میلیارد تومان سود عاید کارخانه خواهد شد که مدارک آن هم موجود است که ما هم از آن استقبال کردیم.

وی افزود: پس از آن تفاهم‌نامه، قراردادی را ارائه دادند که در آن آورده شده بود an را تامین کنند و به کارخانه دستمزد پرداخت کنند که پس از کسر هزینه‌های جانبی چیزی حدود ۱۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو عاید کارخانه می‌شد و در ماه حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان  شد که با رقم ۴۵ میلیارد تومان فاصله زیادی داشت ولی پاسخی به ما داده نشده است.

شفیعی‌پور با بیان این که البته بعداً با مذاکرات دستمزد کارخانه افزایش یافت که چیزی حدود ۴ هزار تومان به ازای هر کیلو عاید کارخانه می‌شد، تأکید کرد: در این مبلغ باز هم فاصله زیادی با ۴۵ میلیارد تومان داشت این قرارداد به طور کل اجرایی نشد و باعث تشدید اختلافات بین ما و هیأت مدیره‌ شد.

هیأت اجرایی به مدیران پرداخت نجومی داشته است؟

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران درباره شایعه پرداخت‌های نجومی به اعضای این هیأت گفت: حقوق‌های نجومی که مطرح شده کاملاً کذب محض است ما به هیچ وجه حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان نداشتیم اعضای هیأت اجرایی حقوقشان از بعضی از مدیران کمتر است و هیچ یک از اعضای هیأت اجرایی حقوقی بیش از مصوبه هیأت حمایت دریافت نکرده‌اند. تا پایان سال ۹۸ دریافتی رئیس هیأت اجرایی بدون هیچ گونه مزایای دیگری مانند پاداش و اضافه کار ۱۲ میلیون تومان در ماه بوده است اعضای موظف هیات اجرایی در ماه ۱۰ میلیون و غیرموظف‌ها ۴ تا ۵ میلیون بوده است.

وی ادامه داد: اعضای غیرموظف حداکثر حقوقشان یک میلیون و پانصد هزار تومان درماه بوده است ولی به دلیل فعالیت زیادی که داشتند از طرف هیأت حمایت به ما اجازه داده شد با آن‌ها قرارداد مشاوره ببندیم. دو تن از اعضای غیرموظف یکی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دیگری حدود ۷ میلیون تومان دریافتی داشته اند.

شفیعی‌پور با بیان این که از ابتدای سال ۹۹ حقوق رئیس هیأت اجرایی به حدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، بیان داشت: حقوق بقیه اعضا هم حدود ۱۴ درصد افزایش داشت حدود چهار ماه به این صورت بود و بعدا دستور داده شد حقوق همان دریافتی سال ۹۸ باشد و یک مقدار اضافه کار پرداخت شود ولی به هیچ عنوان بیش از ۲۰ میلیون تومان نبود.

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران تشریح کرد: برای فروش کمیته متشکل از مدیر کارخانه مدیر حراست مدیر بازرگانی و یکی از اعضای هیأت اجرایی قیمت را بررسی می‌کند و نرخ را تعیین کرده و به فروش می‌رساند. مقایسه نرخ ما با تندگویان صحیح نیست زیرا تکنولوژی آن‌ها پیشرفته تر است و کیفیت متفاوت است.

آخرین وضعیت بدهی‌های هیأت اجرایی

وی با اشاره به این که بعد از ورود  هیأت مدیره به کمیته فروش خواستند به صورت مزایده در بورس و یا از انجمن های صنفی نرخ ها تعیین شود، گفت: انجمن‌های صنفی اعلام کردند نمی‌توانند و نرخ ها در بورس تعیین شد قیمت های فروخته شده در بورس از قیمت های کمیته فروش کمتر بود و در یک پارت فروش  حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متحمل ضرر کاهش نرخ شدیم.

شفیعی‌پور بخشی از قیمت محصولات پلی‌اکریل را تابع عوامل مختلفی دانست و تصریح کرد: اگر قیمت an کاهش یابد قیمت اکریلیک هم کاهش می یابد و یا اگر فروشنده های خارجی نرخ ها را پایین بیاورند به دلیل زیاد بودن واردات نرخ های ما هم کاهش می یابد. سال گذسته اکریلیک در ابتدای  کیلویی ۳۷ هزار تومان به فروش می رسید ولی در انتهای سال تا ۹۰ هزار تومان هم افزایش یافت.

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران درباره وضعیت بدهی‌های کارخانه هم توضیح داد: بدهی کارخانه پلی اکریل مربوط به هیأت اجرایی حدود ۷۲ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بوده که حدود ۳۷ میلیارد آن باقی مانده که قرار است به صورت اقساطی در ۱۰ قسط پرداخت شود و مربوط به دی ام تی ده میلیارد بودکه الان حدود ۲.۵ میلیارد آن باقی مانده است.

وی اضافه کرد: بدهی به امور مالیاتی ۳۸ میلیارد تومان بوده که ۳۲ میلیارد تومان پرداخت و پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون آن باقی مانده است که قرار است اقساطی پرداخت شود. به شرکت گاز ۲۱ میلیارد تومان بدهی داشتیم که حدود ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده است و قرار است به‌صورت ماهانه در کمتر از ده ماه  پرداخت شود البته می‌توانستیم کل بدهی را با فروش محصول پرداخت کنیم ولی تصمیم گرفتیم محصول را نگه داریم و بدهی را اقساطی پرداخت کنیم.

شفیعی‌پور درباره قیمت سهام پلی اکریل در بورس هم افزود: تا سال ۹۷ قیمت سهام در حدود ۴۳ تومان بوده است از سال ۹۷ که کارخانه راه افتاد و از شهریور روند روبه رشد داشت که به ۹۹۳ تومان رسید که قبل از رشد سریع بورس بود بعد از آن در سال ۹۸ یک مقدار افت داشتیم ولی مجدد در سال ۹۹ اوج گرفت که تا حدی تابع رشد بورس بود.

دشواری‌های تأمین مواد اولیه خطوط اکریلیک

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران در باره وضعیت تولید کارخانه گفت: از تعطیلی خطوط به ظرفیت صددرصد رسیده‌ایم به جز در خطوط اکریلیک که مشکل داشتیم که سعی کردیم در حد وسع مان آن را وارد کنیم تا چند وقت پیش با ایزوتانک های ۲۰ هزار لیتری حدود ۶۰۰۰ تن وارد کردیم. تامین کننده ای اعلام آمادگی برای واردات با کشتی کرد که بتوانیم مقدار بیشتری تامین کنیم قرارداد بسته شد و تامین کننده به صورت کتبی هیأت مدیره برای اینکه در مخازن شرکت خدمات بندری که در اختیارشان بود اعلامن کرد تا محصول بتواند تخلیه شود.

وی در ادامه اضافه کرد: زمانی که کشتی رسید اجازه تخلیه داده نشد که دلیل آن را باید از هیأت مدیره پرسید. رایزنی با مقامات  کردیم ولی حدود ۸ روز تخلیه انجام نشد و بعد از آن اجازه تخلیه داده شد که مدعی هستند نگران بودیم شما  اکریلیک را ارزان به فروش برساند ولی ما جواب دادیم شما می توانستید مانع از تخلیه نشوید و an را در مخازن نگهداری کنید.

شفیعی‌پور درباره موجودی مواد اولیه کارخانه اظهار داشت: در زمانی که شروع کردیم ما منتظره یک تانکر پارازایلین بودیم ولی الان وضعیت خوبی داریم و حتی اگر تا ده روز کار خانه پارازایلین دریافت نکند دچار مشکل نمیشویم.

رئیس هیأت اجرایی شرکت پلی‌اکریل ایران با بیان این که  تولید داخلی an به دلیل تکنولوژی پیچیده امکان‌پذیر نشد و حتی عربستان هم نتوانسته آن را تولید کند، اظهار کرد: برای واردات به دلیل داشتن کاربرد دوگانه نظامی مشکل است ولی مشکل عمده نقدینگی است که با فرض هر کیلو ۲.۵ دلار که با نیاز ماهانه حدود ۱۰ میلیون دلار می شود که به دلیل نیاز به خرید مجدد همزمان به حد اقل به ۲۰ میلیون دلار نقدینگی نیاز داریم. قبل از هیأت اجرایی هیچ کدام از فروشندگان و خریداران اعتمادی به کارخانه نداشتند ولی این عدم اعتماد از بین رفته ولی باز در ارقام بالایی مانند ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار کمتر کسی حاضر به اعتماد است. هنر ما این بود که دست کارگزاران قطع شد و فروشندگان مستقیم با خودمان طرف می‌شوند.

 آمادگی هیأت اجرایی برای خروج از کارخانه

وی درباره فرآیند واگذاری مدیریت به هیأت مدیره توضیح داد: در سال ۹۸ به هیأت‌مدیره قبلی، هیأت حمایت برای واگذاری مدیریت کارخانه کتباً اعلام آمادگی کرد و یک نامه هم به هیأت‌مدیره کنونی به درخواست من برای واگذاری نوشته شد ولی هیأت‌مدیره می‌داند که امتیاز قانون حمایت این است که طلبکاران نمی‌توانند بر روی اموال کارخانه دست بگذارد.

شفیعی‌پور در پایان اظهار داشت: آخرین وضعیت این است که پس از تعیین هیأت‌مدیره اعلام کردند می‌خواهیم کارخانه را تحویل بگیریم که در این باره نظرات متفاوتی وجود دارد و نهایتاً قرار شد در یک پروسه زمانی تا ۱۵ تیر این انتقال انجام شود و ما کاملاً آمادگی داریم و امیدواریم کارخانه با مشکلاتی روبرو نشود.

انتهای پیام/۶۳۰۶۲/ص۳۰/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: پلی اکریل معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان میلیارد تومان بوده هیأت اجرایی آن باقی مانده هیأت مدیره میلیون تومان شفیعی پور آخرین وضعیت هزار تومان پرداخت شود مواد اولیه بدهی ها ۵ میلیارد پرداخت شد ۲۰ میلیون دی ام تی سال ۹۸ نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چهار کنکوری متخلف

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ داوطلب در مناطق سیل‌زده موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

به گزارش فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند، اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • بازداشت چهار کنکوری متخلف
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس