Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@19:59:35 GMT

پایتخت آمریکا بدون بنزین ماند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۰۴۵

پایتخت آمریکا بدون بنزین ماند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، علی‌رغم بازگشت به کار خط لوله انتقال سوخت کولونیال، بزرگترین خط لوله سوخت آمریکا، پایتخت این کشور از دیروز بدون بنزین مانده است.

شرکت جمع‌آوری داده‌های پمپ‌های بنزین آمریکا، گس‌بادی، اعلام کرد ۸۷ درصد پمپ‌های بنزین واشنگتن به علت نداشتن بنزین تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نرخ دیروز ۷۹ درصد اعلام شده بود.

گس‌بادی اعلام کرد در کل ۱۴٫۱۴۴ پمپ بنزین در آمریکا تعطیل شده‌اند که این رقم یک روز پیش ۱۶٫۲۰۰ ایستگاه بوده است.

۶۵ درصد جایگاه‌های سوخت ایالت کارولینای شمالی بدون بنزین مانده‌اند؛ حدود ۵۰ درصد پمپ بنزین‌های ایالات ویرجینیا، کارولینای جنوبی و جورجیا بدون بنزین هستند.

فعالیت خط لوله انتقال سوخت کولونیال از جمعه ۷ می (۱۷ اردیبهشت) به علت یک حمله سایبری متوقف شد و وحشت خریداران آمریکایی از کمبود سوخت و هجوم به خرید آن موجب گردید تا قیمت بنزین آمریکا به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر برسد.

تحت تأثیر این اتفاق، میانگین ملی قیمت هر گالن بنزین آمریکا به ۳ دلار رسید که بالاترین سطح در ۷ سال گذشته است. نرخ سه دلاری در حالی رقم خورد که میانگین قیمت بنزین در مدت مشابه سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) ۱.۸۴۷ دلار بوده است.

نکته جالب و تأمل بر انگیز اینکه برای بازگشایی این خط لوله، اپراتور ناچار شده حدود ۵ میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد خط لوله کولونیال حدود ۵ میلیون دلار به هکرهای اروپای شرقی که با حمله سایبری خود بزرگترین خط‌لوله انتقال سوخت آمریکا را فلج کرده بودند، باج داده است.

این در حالی است که سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، جن پسکای، پیش از این اعلام کرده بود که سیاست آمریکا این است که باج پرداخت نشود چرا که هکرهای بیشتری را تشویق به خرابکاری خواهد کرد.

حمله سایبری هفته گذشته توسط گروهی از هکرها به نام دارک‌ساید انجام شد و شرکت کولونیال آمریکا را مجبور کرد خط‌لوله انتقال سوخت ۵,۵۰۰ مایلی خود را تعطیل کند. در این حمله از یک بدافزار استفاده شده بود که فایل‌های یک شبکه یا دستگاه این خط‌لوله را به هم ریخته و باعث شده بود سیستم غیرقابل استفاده شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 آمریکا بنزین پمپ بنزین حمله سایبری تامین سوخت نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 خط لوله انتقال سوخت بدون بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم

یک قطار باری حامل بنزین و پروپان در مرز دو ایالت آریزونا و نیومکزیکو از ریل خارج شد و آتش گرفت. 

آسوشیتدپرس گزارش داد این حادثه بعد از ظهر روز جمعه ۲۶ آوریل در منطقه لوپتون رخ داد. هیچ گزارشی از تلفات حادثه وجود ندارد. با این حال با توجه به شدت بحران احتمال کشته یا زخمی شدن عده‌ای وجود دارد.

به گفته پلیس محلی، در مجموع شش واگن در آتش سوخت. این انفجار تردد در بزرگراه بین ایالتی که یک مسیر کلیدی برای تردد بار است، محدود کرد.

لنا کنت، سخنگوی راه‌آهن BNSF گفت که کارکنان این شرکت در محل حضور دارند و در حال جمع آوری بقایای واگن‌های سوخته هستند. 

علت خروج از ریل در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • (ویدئو) آتش‌سوزی قطار حمل بنزین در آمریکا
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور