Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@02:54:58 GMT

انتقاد چین از ریاکاری آمریکا در موضوع حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۱۹۱

انتقاد چین از ریاکاری آمریکا در موضوع حقوق بشر

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از پکن، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری در پکن، در واکنش به اظهارات یک متخصص رسانه‌های آفریقایی که گفته بود اتهامات "نسل کشی" و "کار اجباری" در سین کیانگ چين، دروغ بزرگی است؛ گفت هدف واقعی اين اتهامات، حمله به امور داخلی چین است و سایر کشور‌های غربی وقتی از حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی برای سرکوب سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند، ریا می‌ورزند، اما نقض حقوق بشر به وسيله خودشان از جمله تبعیض نژادی و خشونت مسلحانه را نادیده می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوآ گفت: "ما همچنین متوجه صدا‌های عدالت خواهان آفریقایی از اقشار مختلف جامعه در روز‌های اخیر شده ایم، از جمله مقاله‌ای که شما اخیراً به آن اشاره کردید. صادقانه بگویم، وقتی این مقالات را می‌خواندیم، بسیار دلگرم شديم و آن را لمس کردیم. بايد بدانید چین و آفریقا در بسیاری از موضوعات اشتراکات فراوانی دارند و واقعاً دوستان و برادران خوبی هستند."

هوآ گفت: "افراد آگاه، دروغ گویی و اتهام زني آمريکا و چند کشور غربی در مسئله سین کیانگ را مطرح کرده اند، از جمله برادران آفریقایی ما و ریاکاری آمريکا در موضوع حقوق بشر توسط افراد بیشتری به طور آشکار مورد انتقاد قرار می‌گیرد."

وی افزود: "همانطور که دیروز گفتم، من واقعاً امیدوارم که بتوانیم بزرگترین آینه جهان را با هم درست کنیم و آن را به آمریکا بدهیم تا بتواند به خود خوب نگاه کند و تنظیمات لازم را انجام دهد."

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 چین آمریکا ریاکاری حقوق بشر نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم