Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@03:44:34 GMT

پریدن پول باج از دست هکرهای شبکه سوخت رسانی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۲۶۵

دارکساپ که گرداننده گروه باج افزاری دارک ساید است، در پستی که توسط دیمیتری اسمایلانتس، تحلیلگر شرکت اطلاعاتی “رکوردِد فیوچرز” مشاهده شد، روز جمعه اعلام کرد چند ساعت پیش ما دسترسی به بخش عمومی زیرساخت خود شامل بلاگ، سرور پرداخت و سرور داس را از دست دادیم.

 

گرداننده دارک ساید همچنین گفت: وجوه رمزامرز از سرور پرداخت آنها که میزبان پرداخت باج است، برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارک ساید عامل حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپ لاین است که گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست و روزانه ۱۰۰ میلیون گالن بنزین، دیزل و سوخت جت منتقل می کند. سیستم این شرکت پس از این که هدف حمله سایبری قرار گرفت جمعه گذشته تعطیل شد و جایگاههای سوخت را با کمبود بنزین روبرو کرد و به افزایش قیمتهای سوخت منجر شد. قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای سه دلار در هر گالن افزایش پیدا کرد.

بلومبرگ نیوز روز پنج شنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرده بود شرکت کلونیال پایپ لاین به هکرهای اروپای شرقی که حمله باج افزاری آنها به تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا منجر شد، حدود پنج میلیون دلار باج به شکل رمزارز پرداخت کرده است.

خبر قطع دسترسی گروه دارک ساید به سرورهایش یک روز پس از این اعلام شد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد ما تدابیری را پیگیری خواهیم کرد تا توانایی این هکرها برای فعالیت را مختل کنیم. وی گفته بود هیچ شواهدی از این که دولت روسیه در این حمله دست دارد، وجود ندارد اما افرادی که در این حمله دست داشته اند در روسیه زندگی می کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اظهارات اسمایلانتس ممکن است به معنای آن باشد که آمریکا اقداماتی را برای مختل کردن امکان فعالیت این مجرمان سایبری اتخاذ کرده است. اما ممکن است تلاشی در جهت تعطیلی زیرساخت رایانه ای و شبکه تحت اداره توسط این هکرها و فرار با پول باج گیری شده باشد.

شفقنا/

برچسب ها: دارک ساید ، رمز ارز ، سایبری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OGL

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دارک ساید رمز ارز سایبری دارک ساید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که در بحبوحه افزایش تهدیدهای امنیتی از طرف کره شمالی، فرماندهی عملیات سایبری کره جنوبی در رزمایش سایبری چندملیتی به رهبری آمریکا شرکت خواهد کرد.

۹ پرسنل نظامی کره جنوبی در رزمایش برخطِ «پرچم سایبری» که از ۵ تا ۱۱ ماه مه در ایالت ویرجینیا آمریکا برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. این رزمایش برای بهبود مهارت های همکاری چند ملیتی در مقابله با تهدیدات سایبری و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد حملات سایبری دشمن طراحی شده است.

فرماندهی سایبری آمریکا از سال ۲۰۱۱ به منظور بهبود آمادگی واشنگتن، متحدانش و کشورهای شریک برای مقابله با تهدیدات امنیتی برخط این رزمایش را هر ساله انجام می دهد.

این سومین بار است که کره جنوبی در این رزمایش شرکت می کند و این کشور برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به آن ملحق می شود.

در رزمایش امسال درمجموع ۱۸ کشور از جمله کشورهای عضو ائتلاف اطلاعاتی «پنج چشم» متشکل متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند شرکت می‌کنند.

کد خبر 6097349

دیگر خبرها

  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد