Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:21:21 GMT

اشک شوقی که یک گروه مردم نهاد آفرید / معصومه ویلچردار شد‌

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۴۸۱

اشک شوقی که یک گروه مردم نهاد آفرید / معصومه ویلچردار شد‌

گروه استان‌ها ـ معصومه این روزها بیش از گذشته خوشحال است؛ پاهایش با ویلچری که در اختیارش قرار گرفته روی زمین قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، این روزها معصومه با وجود بیماری "ام اس"، استرس زایمان، نگرانی مراقبت از نوزاد تازه متولد شده  و دختر کوچکش دیگر نمی‌تواند روی پاهایش بایستد و قادر به راه رفتن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف دیگر این ماجرا همسر معصومه است، با یک کارت بانکی خالی و هزینه‌های بیمارستان، تولد نوزاد، داروهای ام اس معصومه، اجاره منزل....مهمترین مشکل برای او که ماشین هم ندارد، جابجا کردن معصومه است که دیگر توان راه رفتن ندارد...

گاهی خیلی از افراد به دنبال خدا در آسمان هستند، غافل از اینکه خدا همین جا روی زمین و کنار دست‌هایی است که با مهربانی گره از کار خیلی‌ها می‌گشایند. گروهی مردم نهاد و خیرمحور، با شنیدن شرایط معصومه خیلی سریع پای کار آمدند و با تهیه یک ویلچر برای وی، کمک کردند تا چرخ زندگی او و همسر و دو فرزندش بهتر بچرخد. البته با تهیه این ویلچر برای معصومه مراقبت از نوزاد چند روزه و دختر کوچکش، رفت و آمد برای روند درمان بیماری ام اس، انجام کارهای خانه....خیلی راحت‌تر شده، شاید بتوان گفت که این ویلچر چرخی است برای چهار نفر...

این گروه اما یک پویش مردمی -محیط زیستی جمع آوری درب بطری‌های پلاستیکی برای کمک به نیازمندان است.

محسن میزانی مدیر این پویش با اشاره به اینکه هر نفر می‌تواند جزو این گروه مردم نهاد باشد می‌گوید: ما سال 94فقط با روحیه داوطلبانه و صرف وقت‌های آزاد و با هر سن و شغل در کنار هم جمع شدیم تا یک گروه مردمی محیط زیستی که کارش جمع‌آوری درب بطری‌های پلاستیکی و کمک به نیازمندان است را در استان خراسان راه اندازی کنیم. اینجا اعضا برای رضای خداوند و رایگان کار می‌کنند و هدفشان ترویج فرهنگ انجام کار داوطلبانه است و اعتقاد دارند که همیشه نباید فقط مادی کار کرد و با شرکت در کارهای عام المنفعه می‌شود دست به کار خیر زد و گره گشای مشکلات مردم بود.

آقاکوچکی: در گروه سختی قرار گرفته‌ایم، اما هرگز ناامید نمی‌شویم/ می‌خواهیم ارزش‌های بسکتبال با ویلچر ایران را نشان بدهیممعرفی هم‌گروهی‌های تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک 2020 توکیودعوت از 22 ورزشکار به اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر

مدیر پویش مردمی محیط زیستی می‌گوید: یکی دیگر از اهداف مهم مجموعه از جمع آوری درب بطری، آشنا کردن مردم با فرهنگ بازیابی و بازیافت زباله است چرا که جمع آوری درب بطری یک ایده جهانی است که برای ایجاد حساسیت نسبت به محیط زیست و تفکیک زباله پایه ریزی شده که در بیشتر کشورها با عواید به دست آمده از فروش این درب بطری‌ها به نیازمندان و فقرا کمک می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: وزن هر 400عدد درب بطری برابر با یک کیلوگرم است و قیمت هر کیلو گرم هم در بازار1200 تا 1450 تومان می باشد که در چند سال فعالیت مستمر در خراسان ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود تحقق یافته و نزدیک30 تن درب بطری جمع‌آوری شده است.

میزانی می‌گوید: این گروه از دل دورهمی‌های دوستانه متولد شد و اکنون در 15 شهر خراسان مثل تربت حیدریه و  تربت جام، گناباد، قوچان، سبزوار....فعالیت مفید و  گسترده‌ای دارد. با انجام هر کاری در هر جای کشور می‌توان عضو این گروه باشیم مثل جمع کردن درب بطری‌ها در منزل، سرپرستی یک آشیانه جمع‌آوری درب بطری، معرفی به دوستان و فعالیت در کارگروه‌های مرتبط و البته با جمع آوری درب بطری‌ها علاوه بر مسئله جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کمک به بازیافت شدن پلاستیک، با این درب بطری‌ها می‌توانیم تابلوهای هنری زیبا بسازیم و فضای شهر را به محیط زیباتری تبدیل کنیم .نکته دیگر اینکه درب بطری‌ها چون جنس خالص و مرغوبی دارد بعد از بازیافت می‌توان از آن در ساخت لوازم اداری و تجاری استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید خودمان را به تفکیک زباله عادت بدهیم، می‌گوید: البته تغییر عادت کار خیلی سختی است و نیاز به انگیزه بالایی دارد که وجود گروه آرتوان این انگیزه را ایجاد کرده است. تمام تلاش ما این است که با تفکیک زباله‌ها کارآفرینی ایجاد کند. این گروه از همه مردم می‌خواهد تک تک درب‌های بطری اطراف خود را جمع‌آوری کرده و تحویل آشیانه‌ها بدهند تا ما با وانت مجموعه آرتوان آنها را جمع‌آوری کرده و به تفکیک رنگ تحویل کارخانه‌ها بدهیم و پول بدست آمده از آن را در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.ما ایمان داریم که حتی یک درب بطری کوچک می‌تواند مشاغل خانگی و اشتغال ایجاد کند و به اقتصاد خانواده‌های نیازمند کمک کند.

مدیر پویش مردمی محیط زیستی با اشاره به اینکه مجموعه ما تاکنون 70 ویلچر با درب بطری‌هایی که مردم تفکیک کرده‌اند برای خانواده‌های نیازمند تهیه کرده است، می‌گوید: داستان زندگی افراد زیادی با همین درب بطری‌های پلاستیکی تغییر کرده است درست مثل داستان زندگی معصومه...

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمع آوری درب بطری درب بطری درب بطری ها محیط زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)