Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر شهامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با توجه به بارش‌های بهاره اخیر که توأم با هشدار نارنجی و قرمز هواشناسی بوده است، به‌رغم تمام اقدامات پیشگیرانه به دلیل ویژگی بارش‌های بهاره، سیلاب شدید در برخی مقاطع و در مجاورت راه‌ها ایجاد گردید.

وی گفت: ضعف پوشش گیاهی، نوع خاک منطقه و بعضاً شکست بندهای غیراستاندارد کشاورزان، موجب تشدید خسارت به راه‌ها، پل‌ها و آبروها گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت : با توجه به ارزیابی انجام‌شده توسط کارشناسان از ۶ هزار ۷۳۰ دستگاه پل و آبرو در استان، یک دستگاه پل در ورودی شهر شوقان متصل به محور بجنورد- سن خواست به دلیل شدت سیلاب وعدم کفایت مقطع هیدرولیکی، پل دچار تخریب کامل گردید و در بقیه موارد عمدتاً آب شستگی یا خسارت به پل‌ها در ۵۴ مورد گزارش‌شده است که تخریب بین ۲تا ۱۵ درصدی و عمدتاً از نوع آب شستگی می‌باشد.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است مشاهدات میدانی نشان می‌دهد با توجه به تغییرات اقلیمی طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی از پل‌های استان در صورت عدم جدی گرفتن اقدامات آبخیزداری نیازمند افزایش مقطع هیدرولیکی برای گذر سیلاب‌ها مشابه سیلاب‌های سال ۹۸ است.

شهامت افزود: طی برآورد انجام‌شده ۲۴ میلیارد ریال خسارت به ابنیه استان واردشده است که عمدتاً به دلیل آب شستگی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مورد زمان تقریبی تعمیر و بازسازی پل‌ها گفت :از تعداد پل‌ها و آبروهای آسیب‌دیده تعدادی از پل‌ها و آبروها توسط ادارات شهرستان‌ها در دست تعمیر و بازگشایی است و یک دستگاه پل تخریب‌شده محور بجنورد- سنخواست (ورودی شوقان) در حال حاضر مسیر موقت جهت گذر شهروندان با امکانات راهداری در حال ایجاد است.

شهامت افزود: احداث پل جدید با توجه به نیاز به افزایش مقطع هیدرولیکی پل، در حال استعلام از سازمان ذی‌ربط جهت تعیین دبی رواناب و سیلاب است و درخواست اعتبار برای احداث در حال پیگیری است که با توجه به اینکه در انتهای سال مالی هستیم، تأمین اعتبار از اعتبارات سال ۱۴۰۰ ضروری است.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش پوشش گیاهی پل خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست نکونام در خط حمله بازتر شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، یکی از غایبان استقلال برای دیدار برابر تراکتور، آرمان رمضانی بود که به دلیل مصدومیت، این بازی را از دست داد. مهاجم بلند قامت آبی‌ها که از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شده بود با وجود همراهی تیم در تبریز اما فرصت حضور در زمین مسابقه را به دست نیاورد.

رمضانی که با وجود آسیب دیدگی با کاروان تیم راهی تبدیل شده بود، تمام ۹۰ دقیقه را از روی نیمکت ذخیره‌ها تماشا کرد و در شرایطی که استقلال نیازمند تقویت در بخش هجومی بود اما عملاً دست نکونام جهت انجام تغییرات بسته بود.

حالا و با گذشت دو روز از دیدار با تراکتور، آسیب دیدگی رمضانی نیز رو به بهبود است و این بازیکن در تمرینات گروهی امروز نیز شرکت کرد تا نشان دهد مشکلی برای دیدار حساس روز دوشنبه برابر ذوب آهن ندارد.

استقلال که با وجود توقف برابر تراکتور به لطف تساوی پرسپولیس و سپاهان توانست همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی بماند، در دیدار بعدی برابر شاگردان محمد ربیعی چاره‌ای جز پیروزی و کسب سه امتیاز ندارد تا به صدر نشینی خود و حفظ فاصله‌اش با پرسپولیس ادامه دهد.

آبی‌ها برای پیروزی در این مسابقه نیازمند استفاده از تمامی نفرات هستند که با بازگشت رمضانی حالا می‌توان گفت که دست نکونام در بخش هجومی کمی بازتر از قبل خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • عکس| دست نکونام در خط حمله بازتر شد
  • دست نکونام در خط حمله بازتر شد (عکس)
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • فیلم| جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • روایت ندا قاسمی از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ» (فیلم)
  • ببینید | جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»