Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر نیوزیلند اظهار کرد، رهبران جهان و شرکتهای فناوری که به دنبال از بین بردن افراطگرایی خشونت طلب در فضای مجازی هستند، لازم است تلاشهای خود را متمرکز بر درک الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی کنند که باعث پیشبرد محتوا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این اظهارات را در طی یک نشست مجازی به مناسبت دومین سالگرد ابتکار عمل جهانی پایان دادن به نفرت پراکنی اینترنتی تحت عنوان "فراخوان کرایستچرچ" ایراد کرد؛ ابتکار عملی که از سوی آردرن و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۹ بعد از کشته شدن ۵۱ نفر در حمله یک نژادپرست طرفدار برتری سفیدپوستان به دو مسجد در شهر کرایستچرچ نیوزیلند به راه افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان تا کنون بیش از ۵۰ کشور، سازمان بین‌المللی و شرکتهای فناوری از جمله فیسبوک، گوگل، توئیتر و مایکروسافت از این ابتکار عمل حمایت کرده‌اند.

آردرن در کنفرانسی خبری بعد از نشست اظهار کرد: وجود الگوریتم‌ها به نوبه خود لزوما مشکل نیست بلکه مشکل استفاده یا عدم استفاده اخلاقی از آنها است. این یکی از بزرگترین تمرکزهای تلاشهای این جامعه در سال آینده میلادی در کنار گسترش خود شبکه است.

آردرن تاکید کرد، شرکتهای بزرگ فن آوری در اجلاس به ابراز تمایلی واقعی به جهت استفاده از الگوریتم‌ها برای مداخلات مثبت پرداختند. او با این وجود توضیح نداد که شرکتها قرار است چطور استفاده از الگوریتم‌های پیش برنده محتواها و رقم زننده رادیکال سازی را تغییر دهند.

برای نخستین بار آمریکا نیز به نشست "فراخوان کرایستچرچ" پیوست در حالی که این کشور دو سال بعد از خودداری دونالد ترامپ از شرکت در این نشست به بهانه نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان، سیاست خود را تغییر داده است.

در این نشست رهبران کشورهای جهان شامل ماکرون و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز شرکت کردند.

همچنین سازمان غیر دولتی تاسیس شده توسط فیسبوک، مایکروسافت، توئیتر و یوتیوب تحت عنوان "مجمع اینترنتی جهانی برای مقابله با تروریسم" نیز که به نشست "فراخوان کرایستچرچ" پیوست عنوان کرد که پیشرفتهایی از سال ۲۰۱۹ تا کنون حاصل شده است.

این سازمان از سال ۲۰۱۹ به بالغ بر ۱۴۰ حادثه واکنش و پاسخ نشان داده و شرکتهای عضو در آن اطلاعات و اشراف وضعیت را به جهت درک این که یک حمله بعد ویژه اینترنتی داشته به اشتراک می‌گذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیوزیلند جاسیندا آردرن افراط گرایی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

نخست وزیر بورکینافاسو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان