Web Analytics Made Easy - Statcounter




به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امین روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در یک ماه نخست امسال، بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی در همدان مصرف شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب بود که در این مدت مصرف سوخت  ۴۴ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) دارد، افزود: در طول سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۶۳ میلیون متر مکعب سوخت سی. ان. جی گاز در این جایگاه‌ها عرضه شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک، سال گذشته نزدیک به ۱۴۹ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

روستایی ادامه داد: سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد و ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) در کشور مصرف شد که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به بیش از ۲ درصد رسیده است.

او اظهار داشت: مصرف سوخت سی ان جی در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف سوخت سی ان جی در این سال با حدود ۱۶میلیون مترمکعب مربوط به اسفندماه و کمترین آن با ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب به فروردین ماه اختصاص داشته است.

روستایی افزود: از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز سی ان جی در جایگاه‌های عرضه منطقه، هم اکنون ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

او بیان کرد: در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت سی ان جی عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی. ان. جی) و ۲۲ جایگاه ۲منظوره (فرآورده مایع و سی. ان. جی) است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی و به تازگی خودرو‌های اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است.

روستایی ادامه داد: این اقدام ارزشمند ضمن کاهش هزینه‌های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان، مزایای زیست محیطی بسیاری نیز به دنبال دارد.

او عنوان کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت بار که این روز‌ها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت هدایت می‌کند.

استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) دارد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده های نفتی جایگاه سوخت سوخت سی ان جی استان همدان میلیون متر مصرف سوخت متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند