Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:16:14 GMT

آغاز واکسیناسیون افراد زیر ۸۰ سال از هفته جاری در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۷۳۴

آغاز واکسیناسیون افراد زیر ۸۰ سال از هفته جاری در فارس

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبد الرسول همتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: پیش بینی می‌شود از اوسط هفته مجوز تزریق واکسن به ۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها را در استان فارس از وزارتخانه دریافت کنیم.

وی ادامه داد: طرح واکسیناسیون خودرویی همچنان ادامه دارد و اگر در سه چهار روز گذشته خودرویی در بوستان دراک به این منظور مشاهده نشده به این دلیل است که فعلاً واکسن تمام کرده ایم و منتظر هستیم امروز و فردا واکسن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به محض این که واکسن برسد واکسیناسیون افراد باقی مانده بالای ۸۰ سال در استان ادامه می‌یابد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در فارس گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال در فارس واکسینه شده اند البته به تعدادی هم با وجود این که چند بار اطلاع داده ایم مراجعه نکرده اند که به نظر می‌رسد این افراد توانایی آمدن ندارند و درباره تزریق واکسن برای این افراد هم در حال بررسی هستیم، که البته برای اجرایی شدن طرح باید نهادها و یا خیریه‌هایی با ما همکاری کنند.

کد خبر 5212066

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 آمار کرونا بوشهر کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل ماه مبارك رمضان بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان