Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@12:44:32 GMT

ویتامینی که ممکن است شما را در معرض مرگ قرار دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۸۲۹۳

ویتامین E سلول های بدن را از رادیکال های آزاد حامل بیماری محافظت می کند. این رادیکال های آزاد، الکترون های آزادی هستند که در فضای اتم و یا پوشش مولکولی گردش می کنند و در اتصال اتم ها به یکدیگر مشارکت دارند.

زمانی که مولکول های اکسیژن شکسته می شوند، آن ها به حالت تک در می آیند و به نوبه خود به رادیکال های آزاد ناپایدار بدل می شوند و به دنبال مولکول های دیگر می گردند تا با آن ها پیوند برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند جستجو «استرس اکسیداتیو» نام دارد و در نتیجه آسیب بیشتری به سلول ها وارد می شود.

طبق اعلام پایگاه «Health Digest» ویتامین E همچنین به تقویت متابولیسم (سوخت و ساز بدن) کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. یک فرد بالغ روزانه نیازمند 15 میلی گرم ویتامین E است و می دانیم این ویتامین در غذا های گوناگون از جمله آجیل ها، دانه ها، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یافت می شود.

اما به دلیل عدم توانایی برای ذخیره ویتامین E در بدن برای استفاده های بعدی، مصرف زیاد آن ممکن است به چیزی منجر شود که از آن با عنوان «مسمومیت با ویتامین E» یاد می شود.

ویتامین E محلول در چربی است که باعث می شود با گذشت زمان به شکل چربی در بدن جمع شود. مسمومیت با ویتامین می تواند با ایجاد اختلال در روند لخته شدن خون (که پاسخ طبیعی بدن در برابر خونریزی بیش از حد است) گشته و خطر سکته مغزی هموراژیک (خونریزی) را افزایش دهد.

برای درمان این حالت از مسمومیت، شما باید بلافاصله استفاده از دوز های ویتامین را متوقف کرده و فقط به یک رژیم غذایی متعادل اطمینان کنید.

در صورتی که علائم شدید مسمومیت را تجربه کردید، بلافاصله با دکتر خود تماس بگیرید.

همگردی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد ویتامین E

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه با اذعان به تغییر قواعد بازی در جهان به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران، نسبت به نابودی اروپا هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D