Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: احداث تقاطع غیر هم‌سطح ذکریای رازی در دستور کار قرار دارد و این پروژه شهر را یک قدم به سمت تکمیل رینگ میانی پیش خواهد برد و پیش بینی می‌شود این پروژه عمرانی تا شهریور ماه سال جاری به اتمام رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تقاطع‌های غیرهمسطح از الزامات شهر‌های بزرگ برای مدیریت سواره‌ها و پیاده‌ها هستند و چنانچه در کمترین میزان و موثرترین نقاط اجرا شوند می‌توانند سهم به سزایی در افزایش کیفیت پارامتر‌های ترافیکی شبکه حمل و نقل شهری داشته باشند.

عباسی ادامه داد: کاهش تداخلات ترافیکی، ایمنی بیشتر، سهولت در حرکت و کاهش تأخیر برای وسایل نقلیه و بهبود زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده‌های زیست محیطی از جمله مزایای آن‌ها می‌تواند باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در شهر یزد این تقاطع‌های غیر همسطح در طرح‌های بالادست بر روی رینگ میانی لحاظ شده است، اظهار کرد: رینگ میانی شهر یزد از تقاطع بلوار جمهوری اسلامی و استقلال آغاز شده و یک شاخه آن بلوار استقلال، بلوار دهه فجر و بلوار مدرس و شاخه دیگر آن بلوار جمهوری، بلوار پاکنژاد، بلوار باهنر و بلوار دانشجو را در بر می‌گیرد و نهایتا در میدان شهدای محراب این دو شاخه دوباره به هم می‌رسند.

او افزود: خوشبختانه اکثر تقاطع‌های غیر هم سطح روی رینگ میانی شهر شکل گرفته است که آخرین آن‌ها پروژه بزرگ خلیج فارس بود که سال ۹۸ به بهره برداری رسید. معدود موارد باقی مانده مثل تقاطع غیر همسطح مقابل کارخانه افشار در بلوار جمهوری یا تقاطع بلوار دهه فجر با خیابان خیام طراحی شده و در دستور کار قرار دارد و زیر گذر ذکریای رازی هم از جمله این موارد است.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: مدتی است به دلیل افراط در پروژه‌های سواره محور و بی توجهی به پیاده ها، در بین بدنه روشنفکری بازخورد‌های منفی در خصوص این نوع از پروژه‌ها شکل گرفته، اما باید پذیرفت که راه حل افراط، تفریط نیست و سواره‌ها بخشی از واقعیت شهر هستند که عدم توجه به زیرساخت آن ها، مشکلات و تبعات جبران ناپذیر زیست محیطی، اقتصادی و ... را به دنبال داشته و حتی شعار پیاده محوری بدون مدیریت سواره‌ها تحقق پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر فضای سبز حمل و نقل رینگ میانی شهر یزد غیر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

تین نیوز

استاندار اصفهان گفت: بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی شهرستان اصفهان تا پایان سالجاری افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  سیدرضا مرتضوی  در جریان سفر منطقه ای به شرق اصفهان و بازدید از پروژه رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر افزود: یکی از پروژه های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است و درصددیم با تکمیل این پروژه مهم، بار ترافیکی شهر اصفهان کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان بازدید کردیم و امسال سفر منطقه ای شورای اداری استان به شرق شهرستان رقم خورد و سفر امروز با حضور معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در حال انجام است.

مرتضوی بیان کرد: در این سفر مسائل چالش آفرین منطقه بررسی و از پروژه های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش های مردم در این حوزه ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.

وی تصریح کرد: بایستی برای جوان سازی فعالان اقتصادی بخش کشاورزی برنامه ریزی شود تا در آینده امنیت غذایی مطلوبی داشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال