Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:00:21 GMT

فرود موفقیت آمیز چینی‌ها روی مریخ

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۸۴۲۹

فرود موفقیت آمیز چینی‌ها روی مریخ

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، تابستان گذشته اداره ملی فضایی چین (CNSA) مأموریت Tianwen-۱ خود را برای رفتن به مریخ آغاز کرد و امروز آژانس‌های خبری این کشور مانند شینهوا و CGTN گزارش داده اند که کاوشگر چینی با موفقیت فرود آمده است. این ماموریت از یک مدارگرد، یک لندر و یک مریخ نورد (به اندازه ماشین گلف) تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریخ نورد چینی که ژورنگ (Zhurong) نام گرفته است، قبل از اینکه به سطح سیاره برود، شروع به انجام تصویربرداری و بازرسی از خود می‌کند.

چین دومین کشور فرود آمده در مریخ

قبلا چندین کشور برای فرود در مریخ تلاش و اقدام کرده اند، موفق به انجام این کار نشده اند. اما رسیدن مریخ نوردان چین به سیاره سرخ باعث شده تا اداره ملی فضایی چین به دومین آژانس فضایی در دنیا تبدیل شود که روی مریخ فرود آمده است و یک ربات فعال در سطح این سیاره دارد. مدارگرد چین همچنان به چرخش در مریخ ادامه می‌دهد و سیگنال‌های فرستاده شده از لندر و مریخ نورد خود را به همراه مدارگرد‌های ناسا، ESA و هند، به زمین منتقل می‌کند.

اداره ملی فضایی چین قبلا اعلام کرده بود که این فرود "چالش برانگیزترین قسمت ماموریت" آن ها است.

تیان‌وِن ۱ (Tianwen-1)، یک مأموریت میان‌سیاره‌ای از سوی سازمان ملی فضایی چین برای ارسال یک فضاپیمای رباتیک به مریخ است که شامل یک مدارگرد، یک سطح‌نشین و یک مریخ‌نورد است. این مأموریت با موفقیت از پایگاه پرتاب‌های فضاپیمای مرکز فضایی ون‌چانگ در ۲۳ ژوئیه سال ۲۰۲۰ با یک موشک چانگ ژنگ ۵ آغاز شد و در مسیر مریخ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

زمان چالش برانگیزترین ماموریت چین در مریخ!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاره سرخ سیاره مریخ فناوری جدید فضانوردان فضاپیما ملی فضایی چین مریخ نورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟