Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۶۶ سنت معادل ۲.۴۸ درصد جهش به ۶۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، در حالی که ارزش سهام در بازارهای بورس جهان تقویت و ارزش دلار تضعیف شده است، قیمت نفت روز جمعه جهش داشت و روند کاهشی جلسه قبلی را معکوس کرد. اما تشدید وضعیت کرونا در هند مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۶۶ سنت معادل ۲.۴۸ درصد جهش به ۶۸ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۵۵ سنت معادل ۲.۴۳ درصد رشد به ۶۵ دلار و ۳۷ سنت رسید.

شرکت خط لوله کولونیال اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که فعالیت شبکه خط لوله این شرکت به طور کامل از سر گرفته شده و تحویل سوخت به تمام بازارها به حالت عادی باز می گردد.

اما به رغم از سرگیری فعالیت خطوط لوله شرکت کولونیال ذخیره بنزین در پایتخت آمریکا روز جمعه رو به اتمام بود.

روز جمعه پس از آنکه مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که اقدام قریب الوقوعی برای انقباضی کردن سیاست پولی آمریکا در کار نخواهد بود، شاخص ها در بازارهای بورس جهان شاهد رشد بود و ارزش دلار نیز کاهشی شد.

تضعیف ارزش دلار سبب ارزان تر شدن نفت برای خریدارانی شده که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند. این وضعیت به افزایش تقاضا کمک کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد رشد میزان خرده فروشی در این کشور پس از جهش ۱۰.۷ درصدی ماه مارس، در ماه آوریل متوقف شده است.

در این هفته بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند و نگرانی ها از اینکه سویه هندی ویروس کرونا که بسیار هم مسری است در حال سرایت به سایر کشورهاست سبب تضعیف قیمت نفت شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت بازار نفت قیمت جهانی نفت روز جمعه قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت