Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از به ترسالی و حذف سمپاشی باغات به دلیل انجام اقدامات ارگانیک به‌عنوان دو عامل موثر در افزایش سالک در طی سالیان اخیر در شهرستان دامغان نام برد.

دکتر نوید دانایی در نشست بررسی زیرساخت‌های درمانی دامغان از این شهرستان به عنوان یکی از کانون‌های سالک در کشور نام برد و اظهار کرد: امسال با الگوبرداری از کرونا و با هماهنگی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، قرارگاه مبارزه با سالک به ریاست فرماندار دامغان ایجاد و تقسیم بندی امور به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس تقسیم‌بندی انجام شده در قرارگاه مبارزه با سالک ، مسئولیت آموزش عمومی مردم، درمان و بیماریابی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به برخی گلایه‌های مسوولان دامغانی در خصوص زیرساخت‌های درمانی این شهرستان افزود: خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دامغان حاصل تلاش یک تیم بزرگ می‌باشد که در قالب بیمارستان ولایت ، بیمارستان برادران رضایی و همچنین در یک مجموعه بزرگ بهداشت و درمان در این شهرستان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه۲۱ درصد از کل بیماران کرونایی استان مربوط به شهرستان دامغان است ادامه داد: مسئولان  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان همواره تلاش کرده‌اند تا اعتبارات و تجهیزات بیشتری به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دامغان اختصاص دهند.‌

دانایی با بیان اینکه بیمارستان دامغان با توجه به شرایط جمعیتی این شهرستان به عنوان یک بیمارستان در سطح و لایه ۲ شناخته می‌شود خاطرنشان کرد: زیرساخت بهداشت و درمان در سطح استان سمنان و به ویژه شهرستان دامغان فراهم است.

وی با بیان اینکه در طی چند ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۱ فوق تخصص جدید به شهرستان دامغان اضافه شده است  گفت: بیمارستان ولایت دامغان با ۱۶۸ تخت مصوب ، در سال ۹۷ به میزان ۶۰ درصد ، در سال ۹۸ به میزان ۶۲ درصد و در سال ۹۹ به میزان ۴۶ درصد در طی ۱۰ ماهه اول این سال اشغال تخت داشته است که نشان می‌دهد این بیمارستان بصورت مستمر در حال فعالیت بوده و هیچگاه تعطیل نشده است.‌

دانایی ادامه داد: در طی چند ماه گذشته یک بخش آی‌سی‌یو با ظرفیت ۱۰ تخت به بیمارستان دامغان اضافه شد که هنوز امکانات این بخش توسط وزارت بهداشت و درمان به ما تحویل نشده است ، اما تلاش کردیم تا از محل منابع و تجهیزات موجود دانشگاه این بخش را تجهیز و آماده‌سازی کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان دامغان با کمبود نیروی انسانی مواجه است به نحوی که از ۳۵۰ ظرفیت استخدامی استان ، ۸۶ ظرفیت به شهرستان دامغان اختصاص یافت که متاسفانه همچنان ۱۶ ظرفیت از این میزان خالی مانده است ، چرا که عملاً کسی از این ظرفیت استفاده و استقبال ننموده و متقاضی ثبت‌نام و استخدام در آن رشته ها از جمله پرستاری نبوده است.‌

کمبود پرستار در دامغان و گرمسار

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه سالهاست که در شهرستان دامغان و گرمسار دچار کمبود پرستار هستیم افزود: در طی این مدت تلاش کردیم تا با رایزنی های مختلف مجوز جذب پرستار بومی را اخذ نمایم تا با اخذ تعهد به مدت ۱۲ سال خدمت در این منطقه را ارائه نمایند ، خوشبختانه پرستاران جذب شده بر اساس این مجوز ، مهرماه سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده و بصورت متوسط ، سالانه ۱۵ پرستار به بیمارستان‌های این مناطق افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی یک پروسه زمان‌بر است اظهار کرد: بر اساس فراخوان های ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان هیچ محدودیتی در جذب پرستار برای شهرستان دامغان وجود نداشته و در طی مدت اشاره شده حدود ۴۰ پرستار به بیمار ستان دامغان معرفی گردیده اند که متاسفانه تقریباً برابر همین تعداد نیز از نیروهای موجود این شهرستان به دلیل خروج نیروهای طرحی و همچنین جابجایی نیروهای غیربومی کم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: ادعای ارائه کیفیت ایده‌آل خدمات در بیمارستان ها را نداریم اما با مقایسه شاخص ها در سطح استان و کشور می‌توان به میزان کیفیت بخشی خدمات ارائه شده پی برد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا به تجلیل از مدافعان سلامت پرداخت و گفت: شاخص مرگ ناشی از بیماری کرونا در سطح شهرستان های استان(CFR) در مقایسه با کشور و سایر استان‌ها روند متعادل و منطقی داشته و هیچگونه کم‌کاری یا خدمات‌رسانی کمتر در این خصوص در سطح شهرستان‌ها و به ویژه شهرستان دامغان با سایر شهرستان های استان مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان دامغان در شاخص مرگ ناشی از بیماری کرونا به نسبت میانگین کشوری از وضعیت بهتری برخوردار بوده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خاطرنشان کرد: از ۷۲ پروژه تعمیر بهداشتی استان تعداد ۳۰ پروژه متعلق به شهرستان دامغان است که از این تعداد ۲۶ پروژه تکمیل و تنها چهار پروژه باقی مانده است.‌ البته سه پروژه از چهار پروژه ی باقی مانده استان با همکاری خیرین، تعیین تکلیف گردیده و یک پروژه نیز از محل اعتبارات استانی ساخته خواهد شد .

وی با بیان اینکه در تمام روستاها و مناطق شهرستان دامغان از جنوبی‌ترین تا شمالی ترین نقاط این شهرستان پروژه‌های بهداشتی زیادی به فرجام رسیده است افزود: از مهرماه ۹۸ تاکنون تعداد ۵ دستگاه آمبولانس به شهرستان دامغان تحویل شده است که در مقایسه با ۱۱ آمبولانس در اختیار این دانشگاه ، عدد قابل توجهی است.

دکتر دانایی با بیان اینکه تلاش نموده ایم تا منابع خیّری استان را به کل استان تعمیم دهیم گفت: شهرستان دامغان دو دستگاه اکسیژن ساز داشته که در حال حاضر تنها تانک اکسیژن ساز استان با اعتبار یک میلیارد تومان نیز در این شهرستان نصب شده است. همچنین در سال ۱۳۹۹ ، جدای از تجهیزات و اعتبارات عمرانی ، ۱۱۷ میلیارد تومان بودجه بهداشتی و درمانی به شهرستان دامغان اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به شاخص‌های موجود و با عنایت به میزان اشغال تخت های بیمارستانی دامغان و با در نظر گرفتن ظرفیت و جمعیت این شهرستان اجازه توسعه تخت در این شهرستان داده نمی‌شد اما با توجه به مکاتبات مختلف و رایزنی‌های انجام شده در نهایت توسعه این بیمارستان با موافقت همراه گردید .

وی از تلاش برای بازسازی بیمارستان قدیمی دامغان خبر داد و افزود: تاکنون اعتبار خاصی برای بیمارستان رضایی دامغان ابلاغ نشده و تمامی اقدامات انجام شده فعلی در این بیمارستان از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است . خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار در بیمارستان برادران رضایی دامغان هزینه شده و تا اتمام آن نیز ۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی سمنان افزود: برای راه‌اندازی بیمارستان رضایی دامغان با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ تخت بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: بر اساس مکاتبه وزارت بهداشت و درمان در شاخص تخت به اعضای جمعیت ،  تا ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر بر عهده وزارت بهداشت بود و بیش از این میزان تا ۳.۵ تخت به ازای هر هزار نفر می تواند توسعه در شهرستان اتفاق بیفتد که بر این اساس تا ۳۲۰ تخت امکان توسعه در شهرستان دامغان وجود دارد که این مهم باید در بخش‌های دیگر غیر از بهداشت و درمان اتفاق بیفتد .

دکتر دانایی با بیان اینکه نماینده مردم دامغان ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات در اختیار خود را به عنوان توسعه و تجهیز بیمارستان ولایت دامغان اختصاص داد افزود: با تلاش نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ، ردیف اختصاصی جهت ساخت بیمارستان دوم دامغان به شرط کسب مجوز کمیسیون ماده ۲۳ اختصاص یافته است که مکاتبه رسمی آن ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۲۳ روال اداری بسیار طولانی و پیچیده ای دارد گفت: باید برای اخذ مجوز گزارش فنی و گزارش درمانی ارائه شده و پس از تعیین زمین و مشاور ، نقشه های مورد نیاز طراحی و به وزارتخانه ارسال و موافقت آنان جلب و سپس مجوز این کمیسیون از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی صادر شود.

وی یادآوری کرد: در چند ماه اخیر چند خیّر جهت احداث بیمارستان در دامغان اعلام آمادگی کردند و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز آمادگی دارد با کمک خیرین زمینه را برای ساخت بیمارستانی دیگر در این شهرستان تسهیل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دامغان دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیماری سالک کروناویروس میلیارد تومان اعتبار شهرستان دامغان شهرستان دامغان بهداشت و درمان دامغان اختصاص بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی