Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهندسی الگوی حرکت از سطح به لایه‌های زیرین توسط برخی از احزاب و جریانات سیاسی منفعت طلب مازندران این‌گونه است که با وارد کردن فشار به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برانگیختن حس ناسیونالیستی آنها در خصوص اینکه کاندیدای حوزه انتخابیه شما را رد صلاحیت گسترده کردند، آنها را در تقابل با هیأت عالی نظارت وا می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود. و در قانون اساسی از اصل صد تا اصل یکصدوششم به شورای اسلامی اختصاص دارد که بیانگر اهمیت آن در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمانهای انقلاب توسط مدیریت محلی است.

برای تشکیل پارلمان شهری به ساز و کارهای از جمله ثبت نام کاندیداها و بررسی صلاحیت آنها نیاز است که برای ششمین دوره انتخابات، بررسی صلاحیت ها به اتمام رسید و همگان منتظر نهایی شدن لیست تائید شدگان هستند اما در این بین متاسفانه بداخلاقی‌هایی را از سمت برخی از احزاب و جریانات سیاسی شاهد هستیم که با صدور بیانیه های نابجا یا تحلیل و تفسیرهای غلط به دنبال فشار برای تائید صلاحیت کاندیداهای دارای مسئله هستند که تاکنون هیات عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران زیر بار این فشارهای کذایی نرفت.

اما مهندسی الگوی حرکت از سطح به لایه های زیرین توسط برخی از احزاب و جریانات سیاسی منفعت طلب مازندران اینگونه است که با وارد کردن فشار به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برانگیختن حس ناسیونالیستی آنها من باب اینکه کاندیدای حوزه انتخابیه شما را رد صلاحیت گسترده کردند، آنها را در تقابل با هیات عالی نظارت وا می دارند و البته برخی از نمایندگان مردم مازندران از این شلوغ بازیها بدشان نمی‌آید و با گل‌آلود شدن آب به دنبال گرفتن ماهی هستند و برای کاندیدای دارای مسئله سیاسی، اقتصادی و اخلاقی که بعضا از ستاد انتخاباتی خودشان می‌باشند پافشاری می‌کنند تا به هر قیمتی شده به دنبال حفظ نیروهای ستادی خودشان باشند!

برخی‌ها با شلوغ کردن فضای رسانه‌ای به ویژه مجازی با این ابزار به دنبال ساختن اهرم فشار به هیات عالی نظارت هستند اما سد این هیات این دوره سد سکندر شده و تاکنون مقاومت خوبی داشته اما فشار برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به این هیات کم شود و در واقع دندان طمع تایید متخلفین را برکنند و اجازه اخلال در امور را ندهند!

اصل بر این است که در تائید صلاحیت این دوره از انتخابات، اعضای هیات رئیسه هیات عالی نظارت خود رای نیستند و بر اساس استعلام مراجع و مستندات باید پرونده کاندیداهای شاکی را اعمال نظر نمایند و در این بین در بسیاری از پرونده ها اعمال نظر مستقیم مراجع به ویژه دستگاه های امنیتی همراه با مستندات بسیار مستدلی که دارند شرط است و باید گفت که اعمال قانون با رعایت حقوق شهروندی در این دوره از انتخابات حرف اول را می‌زند و اعضای هیات نظارت دخل و تصرف ندارند و نمی‌توانند سلایق شخصی را اعمال نمایند.

آن روی سکه فشار برخی از نمایندگان به هیات نظارت نیز حمله به نمایندگان از سمت برخی احزاب، جریانات سیاسی و حتی متنفضین‌ را نشان می‌دهد که برخی نمایندگان دچار بحران فکری شدند و به ناچار برای تائید برخی کاندیدای دارای مسئله به هیات عالی نظارت فشار وارد می‌کنند!

در این میان برخی از رسانه‌نماها به ویژه در فضای مجازی به دنبال ایجاد انشقاق بین نمایندگان هستند و حتی به نیروهای ستاد نمایندگان حمله رسانه‌ای می‌کنند تا آنها نیز از ایجاد این فضا، علاوه بر ایجاد تنش بین نمایندگان و درگیر کردن آنها با یکدیگر، بر طبل فشار به هیات نظارت بکوبند!

بیشتر بخوانید 
آیا صلاحیت داوطلبان رد صلاحیت شده قرار است با امعان نظر مراجع تایید شود + فیلم

اما چاره چیست، تنها راه این است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ابتدا آرامش خود را حفظ کنند و از وارد کردن هرگونه فشار نابجا به هیات عالی نظارت بپرهیزند‌ و اگر کاندیدای متخلفی با فشار آنها تائید شد در اعمال ماده ۶۳ و رد مجدد آنها در روزهای آتی مداخله نکنند و احیانا کاندیدایی شرایط تائید را دارد بدون ورود به پرونده اجازه بدهند هیات نظارت به درستی تصمیم بگیرد.

البته ناگفته نماند که هیات عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای مازندران متعهد تر از هر ادواری در حال بررسی پرونده کاندیداها است و هیچ توجهی به فشارهای بیرونی ندارد و بر تعهد انقلابی خود یعنی برخورد با مفسدین محکم ایستاده و پا پس نمی‌کشد.

اما در صورت افزون شدن حمله احزاب و جریانات سیاسی مهندسی شده توسط برخی از سیاسیون به ظاهر قرار گرفته در سایه سپهر سیاسی استان که موجب شده تا نمایندگان مازندران در مجلس به هیات عالی نظارت فشار وارد کنند، بدون تعارف دلایل فشار این احزاب و سیاسیون نخ نما شده رسانه‌ای می‌شود تا بدانند که بازی که شروع کردند تا نمایندگان ناخواسته صحنه‌گردان آن باشند، آگاهان و مطلعین جامعه بیکار ننشستند و متوجه اقدام نابخردانه‌شان هستند.

یادداشت : حمید رضا پایدار
انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها هیات نظارت احزاب و جریانات سیاسی هیات عالی نظارت مجلس شورای اسلامی هیات نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام و دبیر برگزاری این نشست  گفت :‌ بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی سالانه و سراسری ۷۰۰ نفر ازاعضای هیأت رزمندگان اسلام به مدت ۳ روز در مشهدادامه دارد.

 علی اکبر مداحی افزود :‌در این نشست  ۴۰۰ مدیر هیأت رزمندگان اسلام و ۳۰۰ مدیر هیأت پیروان عترت (خواهران) رزمندگان اسلام  به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های هیأت رزمندگان اسلام در سال ۱۴۰۳ می‌پردازند.

 اربعین و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ موکب‌ها، آسیب‌شناسی برنامه‌های هیات و رشد و بالندگی آن، ایده‌های جدید برای ارتقای هیات ها، نقش هیأت در ارتقاء عفاف و حجاب جامعه.از موضوعات کارگروه‌ها ی این نشست است.

در پایان این نشست هم اندیشی، به بیست هیات برتر (ده نفر از آقایان و ده نفر از خواهران) جوایزی اهدا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو