Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:08:52 GMT

جایزه کتاب سال فارس به نام مرحوم منصور اوجی رقم خواهد خورد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۹۹۹۹

جایزه کتاب سال فارس به نام مرحوم منصور اوجی رقم خواهد خورد

صابر سهرابی در گفت و گویی اعلام کرد:با توجه به فقدان منصور اوجی شاعر نام آشنای کشور و استان،با هدف پاسداشت یاد و مقام وی این تصمیم گرفته شد و طی هفته های  آینده برنامه ریزی های لازم برای تحقق آن انجام خواهد شد.  

همچنین مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در قالب این برنامه، جایزه بخش ویژه دومین دوره کتاب سال فارس به نام استاد اوجی نامگذاری می شود و رونمایی از سردیس و بزرگداشت ایشان در برنامه کتاب سال فارس گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی در مصاحبه با ایرنا افزود: جایزه ویژه کتاب سال فارس امسال به شخصی داده می شود که طبق نظر هیات داوران، اثرش درباره شیراز برگزیده شده باشد.

امیدبخش گفت: طبق تقویم علام شده باید مراسم اعطای جایزه کتاب سال در آبان ماه هر سال برگزار شود.

منصور اوجی ادیب شیرازی، هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ در سن ۸۴ سالگی در شیراز درگذشت.

«کوتاه مثل آه» معروف‌ترین منظومه او است. «یکصد و ده نامه از دو سیمین»، «باغ شب»، «خواب درخت و تنهایی زمین»، «شهر خسته»، «این سوسن است که می‌خواند»، «مرغ سحر»، «صدای همیشه»، «شعرهایی به کوتاهی عمر»، «حالی است مرا» از دیگر آثار این شاعر هستند.
 آذرماه ۱۳۹۶ نشان‌ درجه یک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منصور اوجی تعلق گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس تاکید کرد و گفت: اگرچه شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم حضوری را باز داشته است، اما در حوزه فضای مجازی بیشتر برنامه های حوزه های فرهنگ، ادب، هنر و قرآنی را برگزار کرده ایم.

سهرابی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه پایتختی کتاب ایران نیز با تولید محتوی و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی با همراهی شهرداری شیراز جایگاه شیراز و استان را به دریچه های اندیشه و فرهنگ سوق داده است، افزود: همچنین جشنواره هایی از جمله موسیقی، فیلم و تئاتر فجر بگونه آنلاین و با ۳۰ درصد جمعیت را سال گذشته برگزار کردیم و امسال هم بر همان اساس برنامه ریزی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام داشت: برنامه های فرهنگی و هنری آینده و پیش رو نیز با توجه به رعایت مسایل بهداشتی بر بستر فضای مجازی تعریف شده که شامل جشنواره تئاتر فجر، جایزه کتاب سال، ویژه برنامه های هفته خبرنگار، جشنواره مطبوعات، جشنواره موسیقی و برنامه های متفاوت و متنوعی برای حوزه کتاب و کتابخوانی داریم.

سهرابی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر شیراز به عنوان شهر خلاق هنرهای تجسمی شناخته شده، جای بسی خرسندی است که راهی را باز کرده تا توسط یونسکو به عنوان شهر جهانی خلاق نیز به ثبت برسد و شهر اوز نیز به عنوان شهر خلاق در حوزه مد و لباس معرفی شده که بر همین اساس بخش بین المللی جشنواره مد و لباس فجر را در سال جاری شاهد خواهیم بود. همچنین دیگر برنامه هایی هم در حوزه های فرهنگی، هنری و سینمایی در دست اقدام است تا با بودجه بندی و برنامه ریزی تا پایان سال بتوانیم فضای شادی را گسترش دهیم و امید آفرینی قابل توجهی را برای مردم خوب و فرهنگ مدار استان فراهم کنیم.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر شیراز کتاب پروندهٔ خبری شیراز، پایتخت کتاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر شیراز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر شیراز کتاب اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب سال فارس منصور اوجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در ۷ محور خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

زهرا یقطین امروز، ۸ اردیبهشت در اولین جلسه استانی «خانواده و جوانی جمعیت» سال ۱۴۰۳ با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر اعطای جایزه به برترین‌ها اعم از افراد و دستگاه‌ها برای نیل به اهداف قانون، اظهار کرد: ستاد ملی جمعیت مکلف است به منظور اهدای سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت نسبت به تدوین شاخص‌های ارزیابی و سنجش به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اقدام کرده و بر اساس گزارش ارائه شده از نهادهای ذیربط مبنی بر اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه مخاطب نسبت به اعطای جایزه ملی اقدام کند.

وی از جمله اهداف اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت را ایجاد تغییر ملموس در رویدادهای حیاتی جمعیتی شامل ازدواج، موالید، طلاق و مرگ و میر در راستای رویکرد جوانی جمعیت، معرفی و ارتقای حداکثری شناخت آحاد مردم و مسئولان از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد.

یقطین افزود: از اهداف دیگر این طرح فراهم‌سازی شرایط برای گردهمایی و تبادل اندیشه بین صاحب‌نظران حوزه خانواده و جمعیت، ایجاد انگیزه و شوق آفرینش‌گری فرهنگی و هنری در خصوص ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، ایجاد روحیه کار جمعی و زمینه‌سازی ظهور استعدادهای علمی، فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و شوق تلاش در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور و فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نظام بهداشتی کشور است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی، بیان کرد: مهلت ثبت‌نام تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir ، در این رویداد شرکت کنند و یا با دبیرخانه استانی به شماره ۳۲۱۲۶۷۹۴ و ۳۲۱۲۶۷۹۵ تماس بگیرند. 

وی اظهار امیدواری کرد: همان‌گونه که در سال گذشته کمیته استانی رویداد استان فارس در برگزاری اولین رویداد توسط ستاد ملی جمعیت شایسته تقدیر شناخته شد، در فرایند برگزاری دومین رویداد نیز همچنان افراد و مجموعه‌های شاخص در سامانه ثبت‌نام و به دبیرخانه معرفی شوند تا از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه جوانی جمعیت در استان به نحو شایسته تقدیر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است