Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکنان و از همه بدتر برخی از پیشکسوتان دو تیم پرسپولیس و استقلال، با به راه انداختن یک درگیری خشن و پر از صحنه‌های تاسف‌برانگیز، ضعف‌های اخلاقی و حرفه‌ای فوتبال ایران را به رخ تماشاگران کشیدند. به گزارش ایسنا، داربی ۹۵ تهران یک بار دیگر روی زشت خود را درست چندین ثانیه قبل از اتمام زمان قانونی مسابقه به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنان و از همه بدتر برخی از مربیان و عوامل باتجربه دو تیم با فرارهای تند و تیز و مشت و لگد خود، هواداران و بینندگان تلویزیونی را انگشت به دهان گذاشتند و نشان دادند که اوضاع خراب‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

مدتی تصور غالب این بود که مشکل اصلی تقابل دو تیم، هواداران دو آتشه است که با شعارها و حرکات خود باعث تهییج بازیکنان می شوند و آن ها را به یک درگیری تمام عیار سوق می دهند ولی به لطف ویروس کرونا (!!) مشخص شد که مشکل از جای دیگری است.

آخرین پرده از درگیری در بازی دو تیم به شامگاه بیست و چهارم اردیبهشت بازمی‌گردد که بعد از ۹۰ دقیقه بازی نه چندان زیبا و اما کاملا خشن که با داد و فریادهای بی‌مورد بازیکنان موجب افت فنی مسابقه شده بود، همه در انتظار دمیده شدن سوت پایان مسابقه بدون هیچ حرف و حدیثی خاصی بودند ولی یک جرقه برای روشن شدن چاشنی درگیری‌ها کافی بود تا بازیکنان و برخی مربیان به جان هم بیفتند و بزرگ و کوچک به همدیگر حمله‌ور شوند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که شواهد نشان می دهد مشکلی جدی در طول مسابقه وجود نداشت و دوران حضور برخی از حاشیه‌سازها هم در این مسابقه حساس به سر آمده اما چند حرکت کودکانه برای شروع تنش و درگیری کافی بود.

اگر چه خطای محمد نادری خشن بود اما قوانین فوتبال برای این قبیل حرکات خشن تنبیه قانونی را در نظر گرفته ولی برخی بازیکنان متعصب‌نما، با آغاز درگیری، یک غائله بزرگ را به راه انداختند تا توده‌ای انسان بالغ در قرن بیست و یکم به جان هم بیفتند و بیهوده هیاهو به راه بیاندازند؛ آن هم در شرایطی که هیچ دلیلی برای این اتفاق وجود نداشت.

اگر چه قیاس فوتبال اروپا با فوتبال آماتوری ایران درست نیست ولی برای درک تفاوت کافی است نگاهی به بازی های حساس روزهای اخیر در فوتبال اروپا بیاندازید: رئال مادرید – چلسی، بارسلونا – اتلتیکو مادرید، میلان – یوونتوس، منچستر یونایتد – لیورپول و … که همگی در اوج حساسیت و اهمیت برگزار شد، بدون کمترین درگیری و با کیفیت فنی نسبتا بالا برگزار و تمام شد اما الکلاسیکوی وطنی به محلی برای زورآزمایی فوتبالیست ها بدل شده تا بعد از ماجرای بازی پرسپولیس و سپاهان، همچنان ضعف اخلاقی در فوتبال ایران در وخیم‌ترین وضعیت خود قرار داشته باشد.

آقای عزیزی خادم، این حال فوتبال ایران است. امید است که کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون تحت مدیریت شما “درد” را درست بشناسد درست عمل کند و درست درمان نماید. شعار فوتبال را به اینجا رسانده. لطفا شما دیگر شعار ندهید.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تيم فوتبال استقلال تهران تيم فوتبال پرسپوليس داربی 95 فوتبال ایران دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان

ستاره‌های زیادی با خراب کردن پنالتی باعث حذف پرسپولیس شدند که مهم‌ترین آن‌ها کریم باقری است.

به گزارش مشرق، پرسپولیس در حالی که دو بار با اختلاف دو گل از الومینیوم پیش افتاد، در نهایت نتوانست این تیم را شکست دهد و در ضربات پنالتی مغلوب آلومینیوم شد و از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت. دانیال اسماعیلی‌فر و وحید امیری دو ستاره‌ای بودند که در این بازی پنالتی خراب کردند و باعث حذف پرسپولیس شدند.

با این حال از آنجاییکه امیری پنالتی حساسی را خراب کرد، خیلی‌ها او را مسبب شکست پرسپولیس در اراک می‌دانند. پرسپولیس در سال‌های اخیر سابقه شکست در ضربات پنالتی و حذف در جام حذفی را زیاد داشته و در این راه ستاره‌های زیادی هم پنالتی خراب کردند.

همانطور که در همه جای دنیا و در بزرگترین باشگاه‌های فوتبال دنیا، ستاره‌های گرانقیمت پنالتی خراب می‌کنند، این موضوع امری جدانشدنی از فوتبال است و خیلی از بزرگان فوتبال ایران و جهان هم در طول دوران بازی خود پنالتی خراب کردند. در همین پرسپولیس و طی سال‌های اخیر، ستاره‌های زیادی مثل کریم باقری، احمد نوراللهی، شیث رضایی، علی علیپور، عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی، کمال کامیابی‌نیا، محمدرضا خلعتبری، حسین ماهینی و سهراب انتظاری در جام حذفی پنالتی خراب کردند و باعث شکست تیمشان شدند.

حالا وحید امیری و دانیال اسماعیلی‌فر به این جمع اضافه شدند که با خراب کردن پنالتی‌شان در جام حذفی، باعث شکست پرسپولیس می‌شوند. هرچند اوسمار می‌توانست در انتخاب پنالتی زنان تیمش تصمیم بهتری بگیرد و مثلا به امیری که هیچوقت پنالتی‌زن خوبی نبوده و سابقه خراب کردن پنالتی را هم داشته، پنالتی ندهد؛با این حال خراب کردن پنالتی در فوتبال امری است اجتناب ناپذیر.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد