Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:19:47 GMT

نخستین خورجین کتاب کودک ۱۴۰۰ رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۰۰۹۱

نخستین خورجین کتاب کودک ۱۴۰۰ رسید

۱۵ اردیبهشت روز جهانی خانواده نام گذاری شده است؛ روز خانواده امسال رنگ و بویی دیگر دارد. تغییرات شکل کار و زندگی پس از فراگیری کووید ۱۹ و استفاده‌ گسترده‌تر از تکنولوژی، نوعی از محدودیت روابط اجتماعی را بر همه‌ مردم دنیا تحمیل کرد. اما اجبارها، جنبه‌های مثبتی هم دارند. در این میان زندگی نشان داد که همچنان خانواده پایدارترین کانون رابطه‌ اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت‌های بیشتری برای در کنار هم بودن و زمان را با هم سپری کردن ایجاد شد.

آمارها نشان داد که سرانه‌ مطالعه‌ کتاب در دنیا رشد چشمگیری داشته است. این خبر خجسته‌ای است در تلخی روزهای قرنطینه و فاصله‌ اجتماعی. 

طرح خورجین کتاب برای خانواده به مناسبت سال جهانی خانواده نخستین بار در سال۱۹۹۴/۱۳۷۳ در شورای کتاب کودک به وسیله زنده یاد منصوره راعی و زنده یاد ثریا قزل‌ایاغ اجرا شد. 
در سال ۱۳۹۹ طرح خورجین کتاب بار دیگر به صورت کتابشناسی آثار برگزیده و شایان تقدیر و ۴ستاره از فهرست شورای کتاب کودک در شورای کتاب کودک طرح شد. در سال ۱۳۹۹ سه خورجین کتاب منتشر شد.
شورای کتاب کودک در ادامه این طرح نخستین خورجین خواندن با خانواده سال ۱۴۰۰ را با شعار «با هم بخوانیم، بیاموزیم و لذت ببریم» در هفته خانواده - تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه تقدیم مخاطبان کرد.

در این خورجین علاوه بر معرفی کتاب‌های مناسب کودک متولد شده تا بزرگسالان، کتاب‌های گویا نیز معرفی شده‌اند.

برچسب‌ها شورای کتاب کودک کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای کتاب کودک کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی شورای کتاب کودک کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی اخبار کنکور شورای کتاب کودک خورجین کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود