Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس بیمارستان "چشم پزشکی الزهرا(س)" زاهدان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام شده و هم‌اکنون نیز بیمارانی از کشورهای همجوار برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

علیرضا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این بیمارستان "چشم پزشکی الزهرا(س)" زاهدان  تاکنون بالغ بر 116 هزار و500 عمل جراحی چشم انجام شده و هم اکنون نیز بیمارانی از کشورهای همجوار برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان "چشم پزشکی الزهرا(س)" زاهدان گفت: ضربه به سر یکی از علل شایع جداشدگی شبکیه محسوب می‌شود و فرد ممکن است تا 6 ماه هیچ‌گونه علامتی در چشم خود در این خصوص احساس نکند.

وی ادامه داد: فردی که دچار جداشدگی شبکیه شده ممکن است شب‌ها هنگام خواب، احساس کند که رعد و برق و صاعقه می‌بیند و یا بینایی وی از اطراف کاهش یافته و سیاهی در گوشه‌های چشم ببیند که لازم است تا هر فرد به محض دیدن هر تغییری در حالت بینایی خود، به چشم پزشک مراجعه کند چرا که در مواردی مانند جداشدگی شبکیه، آب‌سیاه و بیماری‌هایی مانند آن هر چه سریع‌تر جلوی پیشرفت بیماری گرفته شده و نابینایی فرد پیشگیری می‌شود.

95 بیمار بدحال کرونایی در بخش ICU بیمارستان‌های گیلان بستری هستندمشکل نبود خانه پزشکان بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان برطرف شدبیمارستان‌های مجهز خوی آمار فوتی‌های کرونایی را کاهش داده است

مالکی با اشاره به اینکه در این حالت دید بیمار به حالت یک چشم سالم باز نمی‌گردد تصریح کرد: با درمان فقط جلوی کاهش بیشتر بینایی گرفته می‌شود. اگر فردی که دچار جداشدگی شبکیه شده به موقع برای درمان مراجعه کند با انجام لیزر، عیب برطرف می‌شود اما برای افرادی که این عارضه وخیم شده باشد 6 عمل جراحی تحت بیهوشی کامل به مدت بیش از 4 ساعت انجام می‌شود.

این فوق‌تخصص شبکیه چشم با بیان اینکه بهترین دستگاه‌های تشخیصی و درمان شبکیه در بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان وجود دارد ادامه داد: چشم پزشکان ماهر و تجهیزات مدرن مجموعه ای کامل را برای ارائه خدمات درمانی چشم پزشکی در این بیمارستان تشکیل داده اند و روزانه به تعداد زیادی از بیماران از سراسر ایران و کشورهای همسایه در این بیمارستان خدمات ارائه می شود و انجام درمان  فوق تخصصی جدا شدگی شبکیه در داخل سیستان وبلوچستان انجام می‌شود و نیاز به سفر درمانی خارج از استان را رفع کرده است.

انتهای پیام/393/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان چشم پزشکی الزهرا س جداشدگی شبکیه عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند