Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@22:08:45 GMT

نخستین سامانه های خورشیدی استاندارد در قوچان نصب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۰۸۱۱

نخستین سامانه های خورشیدی استاندارد در قوچان نصب شد

مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سامانه‌های خورشیدی در اختیار عشایر ارتفاعات قوچان برای دسترسی به برق قرار گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، هادی مهدی زاده مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: همزمان با ششمین هفته از پروژه‌های الف_ب_ ایران، سامانه‌های خورشیدی استاندارد و قابل حمل در اختیار خانوارهای دو طایفه از عشایر کوچ رو مستقر در ارتفاعات قوچان برای دسترسی به برق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طرح برق رسانی به عشایر کشور در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید بخشی از منابع مالی خود را به خدمت رسانی به عشایر اختصاص دهد، اجرا شده است.

 مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: طراحی سامانه خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر از دو سال قبل آغاز و استانداردهای کیفی آن از پژوهشگاه نیرو در وزارت نیرو اخذ شد و در نهایت مشخصات فنی این دستگاه به ثبت رسید که کار خرید منطقه‌ای این سامانه‌های خورشیدی برای چند استان از سوی توانیر به شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی واگذار و معین ۱۱ استان دیگر شد.

مهدی زاده بیان کرد: طی چندین نشست جزئیات ساخت سامانه‌های خورشیدی متناسب با سبک زندگی عشایری و چگونگی استفاده از این سامانه‌ها بررسی شد که در نهایت این سامانه‌ها آماده توزیع در بین عشایر گردید.

او تصریح کرد: ۹۰ درصد از هزینه تامین سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به میزان هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رایگان و بلاعوض بوده و فقط ۱۰ درصد از هزینه کل هر سامانه، سهم آورده خانوار عشایری است.

مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق  تاکید کرد: هر یک از سامانه‌های خورشیدی قابل حمل ظرفیت تولید ۱۰۰ وات برق با استفاده از نور خورشید را دارد و با برق شهری نیز قابل شارژ است، افزون بر این سامانه براحتی با سایر اثاثیه عشایر از ییلاق به قشلاق و بالعکس قابلیت جابه جایی دارد.

مهدی زاده اظهار کرد: ۷هزار و ۱۴۵ نفر جمعیت عشایر این استان را تشکیل می‌دهند که در مناطق ییلاقی و قشلاقی این استان و استان‌های دیگر در حال کوچ روی هستند.

او افزود: ۶۰ درصد از مراتع خراسان رضوی قلمرو و محل تردد عشایر خراسان رضوی است که ۹۹۵ هزار راس دام را در اختیار دارند و با وجود جمعیت اندک شان نقش تاثیرگذاری در حوزه تولید ایفا می‌کنند.

مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق ادامه داد: طرح تحویل سامانه‌های خورشیدی به عشایر از سال ۱۳۹۶ آغاز و ثبت نام از عشایر در این خصوص انجام شد که تا سال ۹۹ اقدامات مربوط به طراحی و ساخت این سامانه‌ها و تطبیق آن با استانداردهای مورد نیاز انجام و در نهایت آماده تحویل شد.

مهدی زاده بیان کرد: میزان تولید انرژی سامانه‌های خورشیدی جدید برای عشایر خراسان رضوی به ۱۰۰ وات افزایش یافت و مقرر شد این سامانه‌ها به عشایر مستقر در مناطق ییلاقی و قشلاقی که دسترسی به شبکه برق ندارند، اختصاص یابد

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی سامانه های خورشیدی سامانه ها مهدی زاده قابل حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل