Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@19:14:10 GMT

پویش مردمی چریک چمران در فضای مجازی + عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۰۸۱۳

پویش مردمی چریک چمران در فضای مجازی + عکس

همزمان با سالروز شهادت سید جعفر خراسانی مقدم، شهید شاخص استان اردبیل درسال 1400 پویش مردمی #چریک_چمران در فضای مجازی راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سبلان ما، همزمان با سالروز شهادت سید جعفر خراسانی مقدم، شهید شاخص استان اردبیل درسال 1400 پویش مردمی #چریک_چمران در فضای مجازی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پویش مردمی، جوانان و علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت با توزیع وسیع زندگی نامه و وصیت نامه سید جعفر خراسانی به تبیین مجاهدت ها و رشادت های این جهادگر اردبیلی در دوران انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب در جبهه های مقاومت از لبنان تا سوسنگرد پرداختند.

شهید سید جعفر خراسانی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان جهادگر در بسیج سازندگی به فعالیت پرداخت سپس به لبنان اعزام شد تا در معیت دکتر چمران به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه دکتر چمران برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی به کشور بازگشت و سرانجام در 25 اردیبهشت سال 60 در منطقه عملیاتی سوسنگرد به شهادت رسید.

بخشی از زندگی نامه سید جعفر خراسانی؛

 

 

میر داود و پروین زوج جوانی از دیار مقدس اردبیلی بودند که با کار و تلاش ، چرخه ی زندگی را می گرداندند. این زوج جوان تحصیل کرده، بعد از گذر ایام صاحب فرزندی شدند که زندگی شان را رونق بخشید و نامش را جعفر نهادند.  

جعفر در همان دوران تحصیل ، دوره ی چریکی را با تشویق آقای قرایتی آموخته بود و برای همیشه ، آن مجاهدت ها را برای خود خط مشی قرار داده بود.  

تا اینکه روز های انقلاب فرارسید . و جعفر که بی نهایت برای ورود امام خمینی به ایران ، لحظه شماری می کرد برای استقبال به فرودگاه رفت و با جان و دل به اولین سخنرانی امام گوش فرا داد و حتی در ماشینی که حامل امام بود سوار شد تا در نگهداری امام با جان دل تلاش کند تا مبادا احد الناسی به وی سؤ قصد کند .  

ایام جنگ بود جعفر که جوان فرز و چابکی بود و در یگان جنگهای نا منظم چریکی تحت فرماندهی شهید چمران به نبرد می پرداخت. روزها به تندی می گذشت و جعفر تازه با روحیه و شجاعت بی مثالش شهره عام و خاص بود.تا اینکه بالاخره ، بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ فرا رسید.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پویش مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری