Web Analytics Made Easy - Statcounter

به رغم مخالف دولت آلمان با برگزاری تظاهرات ضداسرائیلی، هزاران نفراز مردم در برلین روز جمعه به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی ها در غزه که با حملات بی وقفه مرگبار صهیونیست ها در چند روز اخیر مواجه بوده اند، به خیابان ها آمدند.

به گزارش برنا؛ خبرگزاری آناتولی گزارش داد تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار دادند «فلسطین را آزاد کنید» و «کشتار غزه را متوقف کنید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین خشم خود را از حمایت بدون قید و شرط آلمان از رژیم صهیونیستی ابراز کردند. صدها نیروی پلیس در مسیر تظاهرات حضور داشتند.

معترضان حمایت دولت راست میانه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. اقدامات متجاوزانه این رژیم تاکنون باعث کشده شدن دستکم ۱۲۲ فلسطینی از جمله ۳۱ کودک و زخمی شدن بیش از ۹۰۰ نفر از آغاز دور جدید درگیری ها دردوشنبه هفته قبل شده است.

معترضان بارها فریاد کشیدند: «اسرائیل فلسطینی ها را به قتل می رساند در حالی که مرکل تامین مالی آن را برعهده دارد. چرا؟»

بسیاری از زنان عرب که لباس های سنتی فلسطینی ها را بر تن داشتند در بین معترضان حضور داشتند و پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود قدس اشغالی همچنان پایتخت فلسطین است و بر حق بازگشت همه پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید داشتند.

براساس گزارش این رسانه، تلاش های چند روز گذشته لابی صهیونیستی در آلمان برای جلوگیری از تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها شدت گرفته است و آنها به بهانه این که این اعتراضات یهودستیزانه است خواستار توقف آن شده اند.

گفته می شود شهر فرانکفورت اعتراضات ضد صهیونیستی را که قرار بوده امروز شنبه برگزار شود منع کرده است.

شماری از شهرهای آلمان در بحبوحه کشتار فلسطینی ها در چند روز گذشته صحنه اعتراضات ضد صهیونیستی بوده است.

قرار است اعتراضات بیشتری نیز در روزهای شنبه و یکشنبه از جمله در برلین برگزار شود. این شهر امروز شنبه شاهد برگزاری سه تظاهرات خواهد بود.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود: سخنگوی آنگلا مرکل با اعلام مخالفت دولت آلمان با برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی مدعی شد که "دموکراسی" حاکم بر این کشور اجازه تظاهرات علیه اسرئیلی ها را نمی دهد.

استیفن زایبرت، سخنگوی صدراعظم آلمان در واکنش به این اعتراض ها گفت که دولت، تظاهرات علیه اسرائیلی ها را تحمل نخواهد کرد. وی از گروه های فلسطینی نیز خواست تا بی درنگ پرتاب راکت به مواضع رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

این سخنگو همچنین پاسخ کوبنده حماس به جنایات رژیم صهیونیستی را "حملات تروریستی" خوانده است.

سباستین کورتز صدراعظم اتریش نیز امروز به جای همدردی با مردم غزه، با صهیونیست های کودک کش ابراز همدردی کرد و در توئیتی نوشت که به نشانه همبستگی با اسرائیل پرچم این رژیم را بر فراز دفتر خود به اهتزاز درآورده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در گفت و گوی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تنها به ابراز نگرانی نسبت به تشدید خشونت ها میان اسرائیل و فلسطینیان بسنده  کرده و در عین حال اقدام های دفاعی و تلافی جویانه گروه های مقاومت فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

این مواضع کشورهای اروپایی همراهی آنها با جنایات رژیم صهیونیستی را نشان داده است که به غیر از کشتار نظامیان تاکنون باعث زخمی شدن ۶۰۰ غیرنظامی درحملات صهیونیست ها به مناطق مسکونی غزه شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلسطین غزه خشم آلمان رژیم صهیونیستی دولت آنگلا مرکل قتل زنان پایتخت پناهندگان حماس اتریش فرانسه محمود عباس خشونت کشورهای اروپایی آلمان فلسطین دولت برلین رژیم صهیونیستی فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین

پلیس آلمان به دنبال سرایت خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به این کشور به تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه هامبولت حمله کرده و چند تن از تظاهرکنندگانی که دست به تحصن زده بودند را بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، حامیان فلسطین با برپایی تحصن در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه هامبولت در مرکز شهر برلین حمایت آلمان از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرده و خواستار پایان فروش تسلیحات به این رژیم شدند.

دانشجویان شرکت کننده در تحصن اعتراضی در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه هامبولت شعارهایی در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی از جمله «غزه را آزاد کنید» و «اسرائیل فاشیست است» را سر دادند. آنها همچنین خطاب به دولت آلمان شعارهایی برای مطالبه توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی سر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» چندین نفر از تظاهرکنندگان به نشانه همبستگی با فلسطینی‌ها چفیه پوشیده و علامت‌هایی حمل می‌کردند که رویشان نوشته شده بود: «وقتی بی‌عدالتی قانونی می‌شود، مقاومت وظیفه می‌شود».

ماموران امنیتی و پلیس آلمان بعد از دادن هشدارهایی به تظاهرکنندگان به منظور متفرق شدن، به خشونت و زور علیه آنها متوسل شده و ده ها نفر از آنها را بازداشت کردند.

گروه‌های دانشجویی حامی فلسطین در آلمان همراستا با جنبش‌های دانشجویان حامیان فلسطین در دیگر کشورهای غربی با صدور فراخوان‌هایی خواستار برپایی تحصن‌های اعتراضی در محوطه‌های دانشگاه‌ها به منظور اعتراض به حمایت‌های آنها از رژیم صهیونیستی درجنگ علیه نوار غزه شده‌اند.

آنها همچنین از مقام‌های آلمانی خواستند به سرکوب حامیان فلسطین و معترضان ضد رژیم صهیونیستی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی خاتمه دهند.

از ۱۷ آوریل تا کنون موج فزاینده تظاهرات و تحصن دانشجویان حامی فلسطین که ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و ییل در آمریکا آغاز شده و در ادامه به دانشگاه‌های دیگر ایالات متحده و کشورهای غربی سرایت کرده ادامه یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • تقدیر حماس از قطع کامل روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی