Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@05:50:52 GMT

استاندار همدان: روند ابتلا به کرونا در همدان نزولی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۰۷۸

استاندار همدان: روند ابتلا به کرونا در همدان نزولی شد

گروه استان‌ها ـ استاندار همدان گفت: علت ابتلای ۹۸ درصد از بیماران به ویروس کرونا مربوط به شرکت در اجتماعات و روابط درون خانوادگی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در ستاد مدیریت کرونا در استان با بیان اینکه روند ابتلا به ویروس کرونا در این استان نزولی شده اظهار داشت: علت ابتلای 98 درصد افراد به ویروس کرونا مربوط به حضور در اجتماعات و تماس‌های درون خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مردم باید حضور غیر ضروری از منزل را به حداقل برسانند تصریح کرد: شاخص سرایت‌پذیری کرونا در استان به 73 صدم درصد کاهش یافته که امیدواریم با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بتوانیم ویروس کرونا را مهار کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه وضعیت استان همدان نارنجی است گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بهبود شرایط و رفتن به شرایط زرد همچنین فراهم شدن زمینه فعالیت مشاغل و صنوف مختلف الزامی است.

بستری‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافتکرونا در جهان/ ابتلای بیش از 326000 هندی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتجزئیات برگزاری امتحانات حضوری در ستاد کرونای کرمان بررسی شد

شاهرخی افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی حدود 45 هزار نفر در استان همدان با تزریق واکسن علیه کرونا واکسینه شدند و این تزریق‌ها بر اساس سند ملی واکسیناسیون و طبق نوبت‌بندی انجام گرفته است.

وی از اعلام آمادگی همدان برای تزریق روزانه 35 هزار دز واکسن کرونا خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با تامین واکسن مورد نیاز مردم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم مردم را علیه این بیماری واکسینه کنیم.

انتهای پیام/743/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است