Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سفرای کشور‌های اسلامی در ژنو در نامه به سازمان‌های بین المللی حقوق بشری، اقدام فوری جامعه بین المللی را در توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غره خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، همزمان با شدت گرفتن خشونت‌های سبعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و توجه جامعه جهانی به این موضوع خطیر، به ابتکار فلسطین و حمایت سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در ژنو از جمله کشورمان، طی نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر خانم میشل باشلت و سازمان بین المللی صلیب سرخ ضمن جلب توجه سازوکار‌های حقوق بشری و بشردوستانه بین المللی به جنایات ارتکابی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله وقوع جرایم جنگی و جنایات علیه بشریت، سفرای کشور‌های اسلامی در ژنو خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی در این زمینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه که رونوشت آن به خانم نزهت شمیم خان، رئیس شورای حقوق بشر و آقای پیتر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز ارسال شده است، بر ضرورت محکوم نمودن اقدامات سبعانه رژیم صهیونیستی در نقض فاحش حقوق بین الملل بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه به همراه افزایش خشونت‌ها علیه روزه داران فلسطینی در ماه مبارک رمضان در شهر مقدس قدس تأکید شده است.
در نامه ارسالی سازمان همکاری اسلامی به کمیسر عالی حقوق بشر، همچنین بر حق جدایی ناپذیر مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تأسیس دولت فلسطینی با مرکزیت قدس شریف، در کنار حق غیر قابل انکار عدم اعمال تبعیض و بازگشت فلسطینیان به خانه‌ها و اموال شان تصریح شده است.
در این نامه، کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، شورای حقوق بشر و رویه‌های ویژه، مأموریت داران و سایر سازوکار‌های حقوق بشری مصراً می‌خواهند نقض‌های حقوق بشری ارتکابی توسط اسرائیل در بیت المقدس و غزه را محکوم نموده و ضرورت پاسخگویی بین المللی رژیم صهیونیستی در قبال نقض قوانین، اصول و استاندارد‌های بین المللی و خاتمه مصونیت مقامات اسرائیلی و تداوم بی عدالتی و اشغال غیر قانونی فلسطین را مورد توجه جدی قرار دهند.
نامه ارسالی از سوی سازمان همکاری اسلامی به کمیسر عالی حقوق بشر در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگی دائم فلسطین نزد سازمان ملل متحد در ژنو در تاریخ 20 اردیبهشت بیانیه‌ای در جهت اعلام موضع فلسطین در قبال جنایات ارتکابی رژیم اسرائیل در بیت المقدس صادر کرد. در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونستی در امتداد سیاست‌های تبعیض آمیز و نژادپرستانه خود در راستای نقض حقوق بین الملل و با هدف ایجاد تغییرات ارضی در منطقه اشغالی بیت المقدس از سال 1967 اقدام به جابجایی اجباری یا اخراج صد‌ها هزار فلسطینی از محل سکونتشان و جایگزین نمودن آن‌ها با شهرک نشینان غیر قانونی (یهودیان) نموده است. طبق اعلام دولت فلسطین، طی هفته‌های اخیر، نهاد‌های شهرک سازی اسرائیلی تحت حمایت کامل نیرو‌های اشغالی رژیم اسرائیل اقدام به جابجایی خانواده‌های مهاجر فلسطینی از خانه هایشان در منطقه شیخ جراح با هدف ساخت 200 واحد مسکونی دیگر برای شهرک نشینان صهیونیست در منطقه نموده اند.
در این بیانیه همچنین آمده است که مقامات اسرائیلی در راستای اعمال رژیم آپارتایدی خود با اعمال تبعیض نژادی و مذهبی علیه مسلمانان و مسیحیان فلسطینی، از جمله حمله به نمازگزاران و عبادت کنندگان اماکن مقدس مذهبی در اوج ماه مبارک رمضان و همچنین عید پاک مسیحیان ارتدوکس به تنش مذهبی در منطقه فلسطین اشغالی دامن می‌زنند، امری که می‌تواند تبعات گسترده‌ای بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی داشته باشد. در این بیانیه همچنین بر مسئولیت جامعه بین المللی در قبال این جرایم شنیع تأکید شده و از جامعه بین المللی خواسته شده است اقدامات اساسی را برای برون رفت از بحران به انجام رساند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حقوق بشری سازمان همکاری اسلامی جامعه بین المللی رژیم صهیونیستی عالی حقوق بشر حقوق بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مهدی زاهدی» در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است،شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست، ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه  و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد  که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و  موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه  و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس