Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:14:49 GMT

غافلگيري تل آويو از قدرت مقاومت فلسطيني

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۳۶۱

خبرگزاری آریا- قدرت مقاومت برای هدف قرار دادن عمق فلسطین اشغالی، مقامات این رژیم را شوکه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، قدرت مقاومت برای هدف قرار دادن عمق فلسطین اشغالی، مقامات این رژیم را شوکه کرده است و مقامات این رژیم می‌خواهند جنگ در حالی به پایان برسد که حماس و جهاد اسلامی قدرت مقاومت و حملات به این رژیم در آینده را به کلی از دست داده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
غافلگیری تل آویو از قدرت مقاومت و تلاش برای نابودی کاملا آن
خبرنگار الجزیره گفت: قدرت مقاومت برای هدف قرار دادن عمق فلسطین اشغالی، مقامات این رژیم را شوکه کرده است و این در حالیست که مقامات این رژیم می‌خواهند جنگ در حالی به پایان برسد که حماس و جهاد اسلامی قدرت مقاومت و حملات به این رژیم در آینده را به کلی از دست داده باشند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس در ارتباط زنده با استودیوی خبر شبکه درباره درگیری‌ها در قدس و اطراف آن و یورش به منازل در محله شیخ جراح و پیامد‌های آن گفت: اوضاع قدس اکنون آرام است، اما طی اتفاقاتی که دیشب در شیخ جراح یا العیسویه افتاد شاهد درگیری‌هایی بین فلسطینیان و نیرو‌های اشغالگر بودیم. نیرو‌های اشغالگر در قبال اقدامات شهرک نشینان هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند، اما هر اقدام شهروندان فلسطینی را چه از جانب صاحبان منازل در شیخ جراح یا حامیان آن‌ها باشد سرکوب می‌کنند. حوادث دیشب در مناطق مختلف قدس و حتی داخل خط سبز (مناطق 48) مثل کفرکنا، ام الفحم و باقه الغربیه و همچنین تعرض شهرک نشینان اسرائیلی به یک منزل در محله العجمی در یافا نشان می‌دهد اوضاع همچنان به شدت ملتهب است. مناطق کفرکنا و برخی دیگر از مناطق شاهد درگیری‌هایی بودند و این درگیری‌ها به سبب ورود نیرو‌های شاباک به منزل شیخ کمال خطیب و بازداشت وی که با حمایت نیرو‌های مرزی و پلیس انجام شد، شدت گرفت. پس از آن نیز بازداشت‌ها در مناطق 48 ادامه یافت و به این ترتیب تعداد بازداشت شدگان در این مناطق به 450 نفر رسیده است.
وی در ادامه درخصوص درگیری‌ها در جبهه نوار غزه نیز گفت: آخرین اطلاعات منابع اسرائیلی نشان می‌دهد ارتش اسرائیل شلیک بیش از دویست فروند موشک از داخل نوار غزه بین ساعت هفت دیشب تا هفت صبح امروز را ثبت کرده است. در این حملات مناطقی از بئرالسبع، سدیروت، اسدود و برخی شهرک‌های اطراف نوار غزه هدف قرار گرفتند و یک ساختمان و یک کارخانه نیز در اسدود هدف قرار گرفت. در بئرالسبع نیز موشک به یک ساختمان اصابت کرد. منابع اسرائیلی اعم از رسمی یا رسانه‌ای از انتشار اطلاعات دقیق درباره اماکن نظامی که موشک‌های مقاومت فلسطین از غزه به آن‌ها شلیک می‌شود خودداری می‌کنند، زیرا مقامات نظامی انتشار هرگونه اطلاعات در این باره را برای آن‌ها ممنوع کرده است تا جایی که یکی از خبرنگاران روزنامه هاآرتص از نشستی که برای همین منظور برگزار شده بود خارج شد، زیرا تصمیم ندارد به آنچه ارتش دستور انتشار آن را می‌دهد پایبند باشد. با توجه به این که امروز هفتاد و سومین سالگرد فاجعه اشغال فلسطین است، پیش بینی می‌شود درگیری‌ها در سطوح مختلف ادامه پیدا کند و علاوه بر این تحرکات دیپلماتیک نیز ادامه خواهد یافت بخصوص که فرستاده آمریکا نیز تماس‌هایی در این خصوص با طرفین خواهد داشت، اما هنوز معلوم نیست تلاش‌ها و تماس‌های وی تاثیر داشته باشد و مؤثر باشد. علاوه بر این مصر، قطر و اردن و همچنین روسیه تلاش می‌کنند اسرائیل را از مخالفت با پیشنهاد آتش بس منصرف کنند. مقامات اسرائیلی می‌گویند به عملیات و حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهند و حملات را متوقف نمی‌کنند. با این حال مقامات تصمیم گیر در اسرائیل اعم از نظامی یا سیاسی از قدرت گروه‌های مقاومت فلسطین برای حمله به عمق اسرائیل با تعداد زیادی موشک غافلگیر و شوکه شده اند. این حملات برای ششمین روز متوالی ادامه دارد و این در حالیست که اسرائیل همه بخش‌های نوار غزه را هدف قرار داده است. ممکن است تلاش‌های دیپلماتیک امروز به نتیجه‌ای برسد.
وی درخصوص آمادگی اسرائیل برای همکاری با طرح‌ها و پیشنهادات بین المللی جهت پایان دادن به درگیری‌ها گفت: تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک از روز اول حمله به نوار غزه ادامه دارد و امروز وارد ششمین روز این حملات شده ایم. نکته جدید این است که اطلاعات دریافتی از برخی منابع آگاه و نیز اظهارات برخی مسئولان اسرائیلی نشان می‌دهد تلاش می‌کنند با وضع کردن برخی شروط، به اهدافی بیش از آنچه از راه نظامی کسب کرده اند، دست پیدا کنند. یکی از وزرا گفته است تا زمانی که حماس دو نظامی ناپدید شده در جنگ سال 2014 را آزاد نکند آتش بس در کار نخواهد بود. این دو نظامی در غزه ناپدید شدند و در حالی که اسرائیل می‌گوید کشته شده اند حماس هیچ اطلاعاتی درباره سرنوشت آن‌ها ارائه نمی‌کند. یکی دیگر از خواسته‌های اسرائیل این است که حماس و جهاد اسلامی در حالی از این جنگ خارج شوند که هرگونه قدرت مقاومت یا حمله به اسرائیل در آینده را از دست داده باشند به همین سبب می‌کوشند از درگیری‌های به وجود آمده برای دستیابی به اهدافی استفاده کنند که قبلا نتوانستند به آن دست پیدا کنند. به هر حال اکنون صرفا مسئله حمله اسرائیل به غزه مطرح نیست بلکه اسرائیل در داخل مناطق 48 و همچنین کرانه باختری و قدس اشغالی نیز با اعتراضاتی روبروست.

بازداشت بیش از 750 فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
نظامیان رژیم صهیونیستی از بیم درگیری‌های فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی فلسطین با نظامیان این رژیم اقدام به بستن ورود‌های اصلی این مناطق از جمله کفرکنا کرده وبیش از هفتصد و پنجاه فلسطینی را در این مناطق بازداشت کرده اند.
به گزارش خبرنگار روسیا الیوم از کفرکنا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی از بیم درگیری‌های فلسطینی‌ها با نظامیان این رژیم، اقدام به بستن ورود‌های اصلی محله‌های عرب نشین از جمله ورودی‌های اصلی کفرکنا کرده اند.
دالیا النمری گفت، بسته شدن گذرگاه‌های اصلی کفرکنا، پس از درگیری‌های شدید ساکنان این منطقه با نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت، این درگیری‌ها پس از اقدام رژیم صهیونیستی به بازداشت شیخ کمال الخطیب معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین صورت گرفت که در نتیجه آن سی فلسطینی زخمی شدند که حال چهار نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

این درحالیست که در شهر اللد نیز درگیری‌هایی بین نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد و رژیم صهیونیستی اقدام به برقراری مقررات منع آمد و شد در این شهر کرده است.
در شهر قدس نیز درگیری‌های شدیدی صورت گرفت و جوانان فلسطینی یک خودروی جیپ اسرائیلی را به آتش کشیدند.
این درحالیست که گزارش‌هایی از آتش زدن خانه‌های فلسطینی‌ها در شهر یافا دریافت شده است. از سوی دیگر گفته می‌شود که خانه یک شهرک نشین صهیونیست در قدس به آتش کشیده است.
در محله الشیخ جراح، یک شهرک نشین صهیونیست به سوی یک جوان فلسطینی تیراندازی کرد که در نتیجه آن، وی از ناحیه پا زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است بیش از 750 فلسطینی را در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازداشت کرده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مقامات مناطق عرب نشین فلسطین اشغالی خواست برای آرام کردن اوضاع بیشتر فعال باشند.
نتانیاهو تاکید کرد انچه در حال حاضر روی می‌دهد بسیار خطرناک است و آماده است با همه توان برای بازگرداندن آرامش تلاش کند.
این درحالیست که مخالفان نتانیاهو معتقدند اوضاع از کنترل نتانیاهو خارج شده است و وضعیت به سوی بی ثباتی بیشتر پیش می‌رود.

صهیونیست‌ها شیخ کمال الخطیب را بازداشت کردند
نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی نایب رئیس جنبش اسلامی فلسطین داخل اراضی اشغالی را بعد از یورش به خانه اش در کفرکنا در الجلیل بازداشت کردند.
پایگاه اینترنتی سند به نقل از منابع محلی نوشت: نیرو‌های پلیس اشغالگر کمال الخطیب را بعد از محاصره منزلش و تعرض به اعضای خانواده او بازداشت کردند و به مکانی نامعلوم انتقال دادند.
در حال حاضر درگیری‌های شدید بین جوانان کفرکنا و پلیس اسرائیل در جریان است که به سمت آن‌ها گلوله جنگی شلیک می‌کند.
دادگاه اشغالگران اسرائیلی ماه گذشته حبس انفرادی شیخ رائد صلاح را به مدت شش ماه دیگر تمدید کردند. او پیش‌تر مدت شش ماه را در حبس انفرادی گذرانده بود.
مقامات اشغالگر شیخ صلاح را به حمایت از -به گفته خودشان- ”سازمان ممنوع از فعالیت“ یعنی جنبش اسلامی که ریاست آن را به عهده داشت متهم کردند. اشغالگران 17 نوامبر سال 2015 به موجب قانون موسوم به قانون تروریسم جنبش اسلامی را سازمانی ممنوع از فعالیت اعلام کردند.
 
آثار سوختگی در بدن یک کودک در حملات شهرک نشینان صهیونیست
خبرگزاری شهاب در توئیتر با انتشار این ویدئو نوشت: ”به دنبال اقدام شهرک نشینان تروریست در به آتش کشیدن خانه‌ای در یافا اشغالی، شماری از کودکان و زنان دچار سوختگی شدند. “

اصابت موشک مقاومت به ساختمانی در اسدود
خبرگزاری شهاب در توئیتر تصاویری پس از اصابت مستقیم موشک‌های مقاومت به ساختمانی در اسدود منتشر کرد.

آتش سوزی در اسدود به دنبال حملات موشکی مقاومت
حساب کاربری خبرگزاری یونیوز در توئیتر تصاویری از آتش سوزی در اسدود بر اثر اصابت موشک‌های مقاومت منتشر کرد.

هدف قرار دادن یک منطقه صهیونیست نشین با بطری‌های آتش زا
حساب کاربری القسطل تصاویری از هدف قرار دادن یکی از مناطق صهیونیست نشین با بطری‌های آتش زا در سلوان در قدس اشغالی منتشر کرد.

درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در الخلیل
حساب کاربری خبرگزاری شهاب با انتشار این عکس‌ها نوشت: ”درگیری‌های صبح امروز میان جوانان فلسطینی و نیرو‌های اسرائیلی در صافا در شمال شهرک بیت امر در الخلیل“

نیاز سازمان دفاع مدنی به ماشین‌های سنگین برای آواربرداری
سخنگوی دفاع مدنی غزه از کمبود تجهیزات لازم برای آواربرداری منازل و ساختمان‌های ویران شده در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره رائد الدهشان ضمن اعلام این مطلب خواستار کمک به سازمان دفاع مدنی و ارسال تجهیزات سنگین برای آواربرداری شد.
وی به الجزیره گفت: نیرو‌های ما به شکل کامل در حال پیگیری اوضاع هستند. همه به اوضاع سازمان دفاع مدنی در غزه واقف هستند. ما به ماشین‌های سنگین برای آواربرداری نیاز داریم. سازمان دفاع مدنی غزه هیچ یک از تجهیزات مورد نیاز برای این کار را در اختیار ندارد بر همین اساس به سراغ بخش‌های دیگر مثل وزارت مشاغل و شهرداری‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی می‌رود تا تجهیزات لازم را تهیه کند.

هشدار شرکت برق درباره فروپاشی بخش‌های حیاتی
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از شرکت برق غزه درباره فروپاشی بخش‌های حیاتی و حساس در نوار غزه به سبب کمبود شدید برق هشدار داد و خواستار جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی شد.
شرکت برق نوار غزه اعلام کرد هشت خط اصلی انتقال برق به سبب حملات اسرائیل از مدار خارج شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تل آویو فلسطینی نظامیان رژیم صهیونیستی سازمان دفاع مدنی مقامات این رژیم فلسطین اشغالی اشغالی فلسطین هدف قرار دادن قدرت مقاومت شهرک نشینان فلسطینی ها شهرک نشین درگیری ها شیخ جراح نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۲۵ فروردین ماه طی عملیاتی موسوم به عملیات «وعده صادق» با صدها پهپاد و موشک، اهداف نظامی و پایگاه‌های رژیم اسرائیل را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد. علی رغم اینکه آمریکا، انگلیس، اردن و برخی کشورهای عربی و اروپایی به این رژیم در دفع این حمله آن کمک کردند، به اذعان خود صهیونیست‌ها، موشک‌های ایران به چند هدف مهم نظامی اصابت کردند.

این حمله به تلافی اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به تاریخ ۱۳ فروردین بود که در اثر این حمله ساختمان این بخش از سفارت به کل تخریب شد و شماری از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایران به شهادت رسیدند. ایران بعد از این حمله تأکید کرد که پاسخ به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند و اسرائیل را تنبیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229165 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • جزئیاتی درباره زندگی یحیی سنوار؛ سنوار کیست و چگونه به قدرت رسید؟
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»