Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در ماه رمضان با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ به ۲۶ هزار و ۱۰۸ نفر در سال ۱۴۰۰ رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا مهدی زاده افزود: شهروندان تهرانی در سال جاری نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری از اهدای خون نشان دادند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در ادامه گفت: آمار اهدای خون نیز با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۰ هزار و ۴۳۶ واحد در سال جاری رسید همچنین در ماه مبارک رمضان سال جاری آمار اهدای مستمر خون ۱۸ درصد و اهدای خون افراد با سابقه ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹ هزار و ۷۳۴ هزار مرد و ۷۰۲ زن خون اهدا کردند.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، مهدی زاده ضمن تشکر از اهدا کنندگان خون که طی این مدت و همه روزهای سال با فداکاری و همه سختی های همه گیری کووید ۱۹ اهدای خون را فراموش نمی کنند، گفت: اتفاق خوبی است که اهدای خون در روزهای خیزش کرونا بیش از پیش مدیریت شده و مردم آگاهانه و مسوولانه در چنین روزهایی نیز اهدای خون را فراموش نکرده اند اما نیاز به خون همچنان باقی است و استمرار این حرکت فداکارانه و حمایت حیاتی جان‌های زیادی را نجات می دهد. ما نیز ضن تشکر از شهروندان از ایشان دعوت می کنیم همچنان اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و حامی بیماران باشند.

لینک کوتاه: asriran.com/003I0k

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است که به نسبت سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دکتر جواد شمسایی در گفتگو ایفدانا، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD تصریح کرد: ضمن اینکه میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته، مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر