Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهگی ایرنا به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نخستین فیلم بلند فرانسوا تروفو، در مقام یکی از آثار آغازگر موج نوی سینمای فرانسه، جایگاهی بی‌بدیل در تاریخ سینمای جهان دارد.

در چهارصد ضربه، تروفو با نیم نگاهی به زندگی خود و رفقایش در دوران نوجوانی، سفری با خود دیگرش، آنتوان دوانل (با نقش آفریتی ژان پیر لئو)، را آغاز می‌کند - سفری که در طول کارنامه کاری، در چهار فیلم دیگر با حضور لئو در این نقش ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تبدیل بزرگ شهر پاریس به یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم، نحوه تعامل دو جانبه شخصیت‌ها و محیط بر یکدیگر را تا لحظه دستگیری پسر بزهکار به شکلی استادانه تصویر می‌کند و سپس در یکی از بیادماندنی‌ترین پایان‌بندی‌های تاریخ سینما، با نگاه گنگ آنتوان به آینده، در زمان وصل به دریا و رهایی، رویکردی متفاوت را در سینمای ملی فرانسه رقم می‌زند و بیش از آرمانگرایی به راه واقع‌گرایی می‌رود.

به این ترتیب، چهارصد ضربه علی‌رغم ادای دین مشهود به آثار کلاسیک سینمای فرانسه – به خصوص نمره اخلاق صفر ساخته ژان ویگو – از خوش‌بینی به شورش جمعی می‌پرهیزد و با بدبینی به طغیان فردی می‌نگرد.

نخستین فیلم بلند تروفو همواره در فهرست آثار محبوب سینماگرانی بزرگ همچون لوییس بونوئل، ساتیاجیت رای، ژان کوکتو، کارل تئودور درایر و وودی آلن جای گرفته و آکی‌را کوروساوا نیز چهار صد ضربه را یکی از زیباترین فیلم‌هایی می‌داند که در طول عمرش دیده است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها آکیرا کوروساوا جشنواره جهانی فیلم فجر وودی آلن سینمای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر وودی آلن جشنواره جهانی فیلم فجر وودی آلن سینمای ایران اخبار کنکور جشنواره جهانی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود