Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@02:15:09 GMT

علی اکبر صالحی از کاندیداتوری در انتخابات انصراف داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۸۳۷

علی اکبر صالحی از کاندیداتوری در انتخابات انصراف داد

رئیس سازمان انرژی اتمی که پیش از این گفته می شد از کاندیداهای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری است با صدور بیانیه ای از نامزدی در انتخابات انصراف داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی که پیش از این خبرهایی از احتمال کاندیداتوری وی در رسانه ها منتشر شده بود با صدور بیانیه ای از نامزدی در انتخابات انصراف داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت شریف و عزیز ایران!

یکی از نعماتِ الهی که در طول چند دهۀ گذشته شاملِ حالِ این بندۀ خاطیِ پروردگار شده است ، اقبال و حُسن ظنِّ بسیاری از اصحاب علم و معرفت و دوستان و سروران ارجمند نسبت به اینجانب بوده است. بسیاری از استادان و پژوهشگران در مؤسسات علمی و آموزشی کشور و جمعی از بزرگواران در مجامع و محافلِ دینی و فرهنگی و نیز در سازمانها و نهادهای تصمیم ساز در مقاطع و فصولِ منتهی به انتخابات با این کمترین تماس حاصل کرده و بر بنده منّت نهادند و با بیان احتجاجات و استدلالهای گونه گون ، حضور اینجانب را در میدان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری واجب عینی تلقّی نمودند و این مطالبه را مطرح کردند که بر اینجانب فرض است تا وظیفۀ خود را به اَکملِ وجه به انجام رسانم.

در آستانۀ ثبت نام نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ نیز دعوت و درخواستِ دوستان و بزرگواران تکرار شد و اینجانب نیز به منظور ادای احترام به پیشگاه همۀ عزیزان به جِدّ در این باب اندیشیدم و اکنون با توّجه به ثبت نام تعداد قابل توجهّی از شخصیتهای عالم، وارسته و برخوردار از تجارب ارزنده در خدمت رسانی شایسته به ایران عزیز و نظام اسلامی به این نتیجه رسیدم که حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست.

اینجانب همواره این حدیث شریف نبوی (ص) را پیش چشم داشته ام که می فرماید " اگر خود را به تمامی برای انجام امری شایسته نمی¬دانی پس بدان میدان وارد مشو". در حال حاضر، این خدمتگزار کوچک نظام جمهوری اسلامی بدور از هرگونه عافیت طلبی و گرفتار آمدن در بندِ کیشِ شخصیت و بدون آنکه کارِ خود را با کارِ پاکان قیاس بگیرم این کلام قطب عارفان و پیشوای پارسایان، حضرت امیر مؤمنان (علیه آلاف التحیه و الثناء) را با خود زمزمه می کنم که فرمود: "من اگر وزیر شما باشم بهتر است تا امیر شما باشم". از این رو ضمن سپاس و قدردانی فراوان از الطاف و مراحمِ همۀ دوستانِ گرانقدر و سرورانِ ارجمند از درگاه یگانۀ هستی بخش مسئلت می نمایم تا آتش عشق به ایران اسلامی را بیش از پیش در دل ما فروزان سازد و مامِ میهن را از فرزندان خویش راضی و خشنود گرداند.
ما را سَری ست با تو که گر خَلقِ روزگار دشمن شوند و سَر برود هم بر آن سَریم

سعـــدی تو کیستی که در این حلقۀ کمنــد چندان فتاده انـــد که ما صیـــد لاغــــریم

علی اکبر صالحی

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

شرکت راه‌آهن اعلام کرد: با توجه به رویکرد توسعه‌ای در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، از روز دوشنبه (سوم اردیبهشت ماه) آمادگی خود را جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «علی‌رغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود را جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه اعلام کرده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است. راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.»

بیشتر بخوانید اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است

این در حالی است که جواد طاهرافشار -معاون کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان- درباره این اطلاعیه به ایسنا اظهار کرد: اقدامات گمرکی از ابتدا انجام شده بود و این کالا مشکل گمرکی و مرزبانی ندارد. مدارک و اسناد این مکاتبات هم موجود است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت رفع مشکلات و انجام شدن تشریفات گمرکی، چرا همچنان بار متوقف است، گفت: تا زمانی که به ما اجازه ندهند لکوموتیومان به واگن متصل شود، یعنی مشکل هنوز حل نشده است. 

طاهرافشار درباره مدارکی در دست کنسرسیوم است، بیان کرد: ما قبل از اینکه مستندات را به رسانه‌ها بدهیم، اسناد را با پیوست نامه‌هایمان به مسئولان مربوطه یعنی وزیر راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در افغانستان ارسال کردیم. روال کار این است که ابتدا اسناد را به مسئولان ارائه دهیم و اگر هیچ‌کس صدایمان را نشنید، آن را رسانه‌ای کنیم. تا کنون هم به مسئولان صحبت کردیم و آنها گفتند کمی صبور باشید.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه به خاک ایران منتشر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور (عکس)
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ