Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت قوانین پارلمان دستور کار کمیسیون‌های تخصصی و ویژه مجلس را در این هفته منتشر کرد که بر اساس آن طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های پارلمان را در این هفته از یکشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در کمیسیون‌های ویژه پارلمان، کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس سه شنبه و چهارشنبه دو طرح اصلاح ماده ۴۱ آئین نامه داخلی و اصلاح ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را دستور کار خود دارد. 

کمیسیون اصل نود یکشنبه نشست عمومی برای بررسی گزارش تهیه شده در باره محصولات تراریخته و سایر مسائل مطروحه و سه شنبه نشست عمومی کمیسیون با حضور وزیر ورزش و جوانان را برگزار خواهد کرد.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی یکشنبه در دستور خود  ارائه گزارش سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری سهام و شرکت‌های دولتی و برنامه ۱۴۰۰ با توجه به احکام و جداول قانون بودجه، آخرین وضعیت سهام عدالت، عملکرد و برنامه‌های پیشرو باحضور وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار، اتاق تعاون ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را دارد.

دوشنبه هم بررسی و نظارت بر نحوه اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان با حضور وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، اموراقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن وتجارت، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، اتاق ایران، دیوان محاسبات در دستور این کمیسیون است.

کمیته رفع موانع تولید کمیسیون یاد شده روز سه شنبه به بررسی موانع توسعه روستایی و قوانین مزاحم در جهت توسعه روستا‌ها و مهاجرت معکوس با حضور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دیوان محاسبات کشور و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواهد پرداخت.

در کمیسیون‌های تخصصی پارلمان هم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه از وزیر نفت جهت پاسخگویی به سوالات سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و محمدرضا صباغیان نماینده  مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم دعوت کرده است. به علاوه لایحه نظام رتبه بندی معلمان نیز بررسی خواهد شد.

روز دوشنبه طرح الزام سازمان سنجش آموزش کشور به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفا از متن کتاب‌های رسمی آموزش و پرورش و  بررسی تقاضای اعمال تبصره ۱ ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان درخصوص نحوه اجرای طرح آمایش دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار دارد. 

سه شنبه تقاضای اعمال تبصره ۱ ماده ۴۵ آئین نامه داخلی شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان محترم درخصوص مشکل عدم احتساب فاصله خدمتی کارآموزان دانشسرا‌ها و طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد.

بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، بررسی لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ (۱۳۲۶) و بررسی لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ (۱۳۶۰) و پروتکل ۲۰۰۲(۱۳۸۱) مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی در دستور روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی است.

دوشنبه هم این کمیسیون از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص مسائل و مشکلات اداری و استخدامی کشور و اقدامات به عمل آمده در راستای تبدیل وضعیت مستخدمین (به ویژه ایثارگران) در سال ۱۴۰۰ و دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پاسخ به سوالات کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت و میبد، امانقلیچ شادمهر نماینده گنبد کاووس و زهره الهیان نماینده محترم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس دعوت کرده است.

افزون بر این، ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت (کمیته ساماندهی استخدام کارکنان دولت در برنامه روز دوشنبه کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

کمیسیون اقتصادی بررسی طرح/لایحه طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال، بررسی طرح/لایحه لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، بررسی طرح/لایحه لایحه موافقتنامه بین دولت لایحه جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه‌ای ، بررسی طرح/لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی ، بررسی طرح/لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه ۵ آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات¬های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن و انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای موضوع جز ۵ بند الف تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را روز یکشنبه در دستور خود دارد.

دوشنبه هم  وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوال سید غنی نظری خانقاه نماینده خلخال و کوثر، و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت بررسی سوالات علی اکبر کریمی، نماینده اراک، کمیجان و خنداب، علی خضریان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و جلال محمودزاده، نماینده مهاباد به این کمیسیون خواهند آمد.

افزون بر این، تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم مجلس در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی برای ضرورت تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص و توزیع منابع توسط بانک توسعه تعاون در پنج سال گذشته،  صندوق کارآفرینی امید و عملکرد سازمان تامین اجتماعی در سرمایه گذاری در استان‌ها به ویژه استان گلستان  بررسی خواهد شد.

روز سه شنبه بررسی طرح/لایحه طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال ، رأی گیری در خصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای نگهبان)، رأی گیری نهایی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص نحوه اجرای طرح جامع مالیاتی موضوع اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی و همچنین دعوت از وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی سوالات ۱۹ نماینده در دستور نمایندگان کمیسیون اقتصادی است.

کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوشنبه طرح/لایحه طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشور‌های خارجی، طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به کشور و طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی و طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی را بررسی می‌کند.

کمیته دفاعی دوشنبه طرح/لایحه اصلاح قانون بسیج سازندگی و طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی را در دستور بررسی خود دارد.

کمیته روابط خارجی یکشنبه به بررسی طرح/لایحه لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه، بررسی طرح/لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی ، بررسی طرح/لایحه لایحه موافقتنامه بین دولت لایحه جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه ای ، بررسی طرح/لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه ۵ آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲)میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن ، بررسی طرح/لایحه لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱(۱۳۶۰) و پروتکل ۲۰۰۲(۱۳۸۱) مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی، بررسی طرح/لایحه لایحه تصویب مقاوله نامه مشاوره سه جانبه (استاندارد‌های بین‌المللی کار) ۱۹۷۶(۱۳۵۵) ، بررسی طرح/لایحه لایحه تصویب مقاوله نامه حداقل سن ۱۹۷۳(۱۳۵۲)، بررسی طرح/لایحه لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷) (۱۳۲۶)، بررسی طرح/لایحه لایحه موفقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان، بررسی طرح/لایحه لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق خواهد پرداخت.

کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها یکشنبه بررسی «طرح نحوه تشکیل تجمعات وبرگزاری راهپیمایی ها» با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امنیتی ذی ربط را در برنامه دارد.دوشنبه طرح‌ها و لوایح کمیته‌های شش گانه کمیسیون در سال جاری(امنیت داخلی-بررسی آمایش و توسعه استانها- مدیریت شهری و روستایی- احزاب و سازمان‌های مردم نهاد-شورا‌های اسلامی کشور-مدیریت بحران) به عنوان بخشی از دستور کارهای این کمیسیون در هفته جاری بررسی می‌شود.

روز یکشنبه کمیسیون انرژی ۷ نفر از اعضای خود را  برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه‌های «انرژی»، «آب و محیط زیست» انتخاب می‌کند. به علاوه بررسی نهایی و رأی گیری درخصوص درخواست جمعی از نمایندگان محترم جهت اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (استنکاف از اجرای قانون و اجرای ناقص قانون «حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی») در دستور همین روز است.

سه شنبه هم وضعیت تأمین برق کشور و پیش بینی راهکار‌های لازم برای تأمین برق پایدار تابستان سال جاری بررسی خواهد شد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یکشنبه به طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کشور (اعاده شده از سوی شورای محترم نگهبان) رسیدگی می‌کند و استماع گزارش و بررسی گزارش عملکرد مالی سال ۱۳۹۹ کل کشور با حضور خزانه‌دار کل کشور را در دستور خود دارد. همچنین انتخاب نمایندگان ناظر کمیسیون در شورا‌های مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در برنامه این کمیسیون است.

سه شنبه هم رسیدگی به درخواست جمعی از نمایندگان محترم جهت اعمال ماده ۲۳۴ (با موضوع استنکاف دولت از راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و همچنین انجام تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی)،  رسیدگی به درخواست عد‌های از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد "دولت در اجرای قانون تأمین کالا‌های اساسی و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و  بررسی درخواست عد‌های از نمایندگان جهت رسیدگی به تخلفات و سوء مدیریت در تدوین اولیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در اجرای تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه است.

روز یکشنبه نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان بررسی احکام بودجه ۱۴۰۰ بخش سلامت و نحوه پیگیری آن و روز سه شنبه استماع گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و میزان تولید، واردات و توزیع واکسن آن را در برنامه خود دارند. کمیته  هلال احمر این کمیسیون روز دوشنبه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را ادامه می‌دهد.

کمیسیون صنایع و معادن یکشنبه طرح جهش تولید دانش بنیان را بررسی می‌کند و به استماع گزارش عملکرد مدیرعامل محترم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی می‌پردازد. همچنین دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سؤالات ۱۰ نماینده به در دستور قرار دارد. در ادامه، بررسی وضعیت صنعت و بازار خودرو با دعوت از وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس شورای رقابت، مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا و رئیس انجمن قطعه سازان به منظور اخذ پیشنهاد از برون رفت شرایط موجود بخشی دیگر از دستور کارهای نمایندگان این کمیسیون است.

کمیسیون عمران یکشنبه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها را ادامه می‌دهد. دوشنبه هم اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات ۷ نماینده به مجلس می‌رود.

روز سه شنبه درخواست انجام تحقیق و تفحص آب و فاضلاب خوزستان در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نام داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد. کمیته حمل و نقل ریلی دوشنبه ارزیابی عملکرد حمل و نقل ریلی در سال ۱۳۹۹ و برنامه سال ۱۴۰۰ و کمیته نظام‌های فنی، اجرایی و مهندسی بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در برنامه دارد.

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم جهت اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی با موضوع ضعف عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان و بررسی طرح اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دستور روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی است. بررسی طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران هم در دستور کمیته‌های زیر مجموعه این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون قضائی و حقوقی یکشنبه تقاضای جمعی از نمایندگان درخصوص اعمال ماده ۲۳۴ قانون آییننامه داخلی در مورد موارد اعلامی نقض، اجرای ناقص و استنکاف از اجرای اصل یکصد و سی و چهارم ۱۳۴ قانون اساسی و قوانین متعدد دیگر و تقاضای جمعی از نمایندگان درخصوص اعمال ماده ۲۳۴ قانون آییننامه داخلی در مورد موارد اعلامی نقض اصل ۱۲۱ قانون اساسی و عدم رعایت شئونات را بررسی می‌کند. همچنین بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ادامه پیدا می‌کند.

روز سه شنبه طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول (اعاده شده از شورای نگهبان) بررسی می‌شود. کارگروه حقوق عمومی و بین الملل هم دوشنبه طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد.پ

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست دو دستور بررسی آخرین وضعیت میزان تولید جوجه یک روزه در کشور و همچنین مسائل و مشکلات حوزه تولید گوشت مرغ با دعوت از مسئولین اجرایی ذیربط و نشست و هم اندیشی در اصول حاکم بر حکمرانی آب با دعوت از مسئولین ذیربط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و اندیشکده‌های فعال در این بخش را برای یکشنبه تعیین کرده است.

دوشنبه نرخ جدید گندم و رابطه آن با محصولات انتهای زنجیره ارزش با حضور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بررسی می‌شود و سه شنبه هم تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان محترم از شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس و مشکلات خشکسالی در سالجاری و بحران کم آبی در بخش کشاورزی و راه کار‌های لازم برای مقابله با آن با دعوت از مسئولین اجرایی ذیربط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بررسی طرح لایحه لایحه موافقتنامه نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مورد مالیات های بر درآمد اجتناب از اخذ مالیات مضاعف لایحه تصویب مقاوله نامه آئین نامه داخلی مجلس جمعی از نمایندگان اقتصادی و دارایی آیین نامه داخلی سرمایه گذاری بررسی خواهد شد دیوان محاسبات جهاد کشاورزی دعوت از وزیر تحقیق و تفحص بررسی می شود اصلاح قانون روز سه شنبه روز یکشنبه دوشنبه طرح دستور کار طرح اصلاح دوشنبه هم سال ۱۴۰۰ شنبه طرح کل کشور شنبه هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس