Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@05:20:26 GMT

خواص بی نظیر گردو

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۲۲۸

خواص بی نظیر گردو

به گزارش اسنک فرست، گردو یکی از آجیل‌های پرخواص و پرطرفداری است که بسیاری از مردم دوست دارند از آن به عنوان تنقلات استفاده کنند. آجیل‌ها جزو تنقلاتی محسوب می‌شوند که پرکالری هستند.

گردو یک آجیل با طبع گرم است. به دلیل خواص بی نظیر گردو، مصرف آن از سوی متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌شود. در این مطلب به دلایلی که باید گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید می‌پردازیم:

۱- تقویت قلب

گرچه گردو یکی از آجیل‌های پرچرب محسوب می‌شود، اما ۷۰ درصد آن از چربی‌های غیراشباع تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چربی‌های غیراشباع برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند K، A، D، و E ضروری هستند. این چربی‌ها باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL) و بهبود عملکرد کلسترول خوب خون (HDL) می‌شوند. همین موضوع باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عرقی و خطر ابتلا به سکته مغزی می‌شود.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن

چربی غیراشباع موجود در گردو حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که برای کاهش فشار خون، تشکیل خون، و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. این مواد باعث کاهش خطر ابتلا به آرتروز، اضطراب و نگرانی، و افسردگی می‌شوند. گردو همچنین حاوی سلنیوم است که نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده، بلکه باعث حفاظت از سلول‌ها در مقابل اکسیدان‌ها می‌شود.

۳- تقویت عمومی بدن

آجیل‌هایی مانند گردو سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، و منگنز هستند. تمامی این عناصر به ساخت عضلات بدن و استحکام ساختمان استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین کلسیم و پروتئین موجود در گردو نیز در این امر بی تاثیر نیست. پروتئین در بدن برای ساختن طیف گسترده‌ای از مواد مانند خون، غضروف، استخوان، پوست، و ماهیچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- افزایش امید به زندگی

یکی از عناصری که مانع از روند پیری می‌شود مس است. این در حالی است که گردو یکی از منابع غنی و طبیعی مس محسوب می‌شود. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در گردو مانع از آسیب به سلول‌های بدن در روند سم زدایی می‌شوند. اگر به دنبال آن هستید که مانع از بروز چین و چروک در پوست شوید، آجیل‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در پایان باید یادآوری کرد برخلاف تصور نادرست عمومی که مواد غذایی سالم، طعم دلپذیری ندارند؛ گردو یکی از تنقلات پرخاصیت محسوب می‌شود که سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است. افراد شاید دوست داشته باشند از تنقلات شور، شیرین، و یا پرچربی که دارای مضرات فراوانی هستند استفاده کنند. اما باید این نکته را در نظر داشت بهترین تنقلات به ویژه برای کودکان در سنین رشد آجیل‌ها و بخصوص گردو است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: گردو یکی آجیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی

آب سیب زمینی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، ویتامین‌های مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد، است. اکثر مواد مغذی در پوست سیب زمینی قرار دارند، بنابراین مهم است که هنگام تهیه آبش در خانه، پوستش را نگیرید.

به گزارش بهداشت نیوز، آب سیب زمینی به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی فواید زیادی دارد و تاثیرات چشمگیر سلامت آب سیب زمینی شامل جلوگیری از پیری، کمک به هضم، بهبود زخم، حمایت از کبد، بهبود گردش خون، تنظیم تولید هورمون، و ... است.

بهبود سلامت قلبی با آب سیب زمینی:

مقدار قابل توجهی از پتاسیم در یک لیوان آب سیب زمینی وجود دارد، بیش از ۵۰% مصرف روزانه شما. این بدان معنی است که روز خود را با یک لیوان از این آب شروع کنید که باعث کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی شما می‌شود و همچنین باعث کاهش تنش در رگ‌های خونی و عروق، و در نتیجه فشار خون می‌شود. این نیز خطر ابتلا به حمله قلبی، آترواسکلروز و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

درمان برای میگرن با آب سیب زمینی:

گفته شده است که سیب زمینی خام و آبش قرن هاست که در پزشکی سنتی اروپا استفاده می‌شود. یک تکه از سیب زمینی یا آب سیب زمینی را روی پیشانی و گیجگاه خود برای بهبود درد، استرس و حتی میگرن قرار دهید.

کمک به درمان بیماری کلیه با آب سیب زمینی:

مصرف منظم آب سیب زمینی با عملکرد بهتر کلیه و کاهش خطر ابتلا به تشکیل سنگ کلیه همراه است. تحقیقات زیادی در این زمینه گزارش نشده است، اما بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که درمان با آب سیب زمینی برای آن‌ها کار می‌کند.

آب سیب زمینی برای جلوگیری از بیماری قلبی عروقی:

آب سیب زمینی حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که قلب را از انسداد شریان‌ها و توقف قلب محافظت می‌کند و از این رو سلامت قلب را بهبود می‌دهد.

کمک آب سیب زمینی به کاهش وزن:

مردم اشتباه تصور می‌کنند که مصرف سیب زمینی باعث افزایش وزن می‌شود با این حال، تحقیقات نشان داده اند که سیب زمینی واقعا به کاهش وزن کمک می‌کنند. آب سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. نوشیدن آب سیب زمینی پس از غذا باعث توقف هورمون‌های گرسنگی (گرلین و لپتین) می‌شود که مانع از گرسنگی و باعث کاهش وزن می‌شود.

تقویت ایمنی:

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C است که باعث تقویت ایمنی توسط تحریک تولید گلبول‌های سفید می‌شود. دیگر آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی ایمنی باعث محافظت در برابر بیماری مزمن و کاهش استرس اکسیداتیو نیز می‌شوند.

بهبود سریع زخم از مزایای آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C است که باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود و به نوبه خود سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • روزتان را با غذاهای پرانرژی آغاز کنید
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام