Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:20:14 GMT

بستری های کرونا در دره شهر ۴۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۴۹۹

بستری های کرونا در دره شهر ۴۷ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست مقابله با کرونا استان اظهار داشت: باید اقدامات لازم بمنظور رعایت پروتکل های بسیار بهداشتی و کاهش بستری های کرونا در شهرستان دره شهر اتخاذ شود.

وی افزود: شهرستان آبدانان نیز با توجه به اینکه همواره از شهرستان پرخطر و میزان بستری های آن افزایشی بود اما در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری میزان بستری های کرونا در این شهرستان با ۶ بستری ۴۲ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی فر بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان ایلام تاکید کرد و گفت: از مجموع ۱۲۲ بستری موجود استان ۷۶ مورد مربوط به این شهرستان ایلام است که این می تواند زنگ خطری باشد برای شهروندانی که هنوز در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ مورد مثبت کرونا در این استان به ثبت رسیده است، گفت: ۳۱ بستری جدید نیز در مدت یاد شده به میزان بستری های استان افزود شد و ۲ نفر نیز جان خود را دست دادند.

وی با اشاره به بالاترین میزان نمونه گیری و بستری های کرونا در استان گفت: بیشترین میزان نمونه گیری در فروردین ماه سال جاری و بیشترین میزان بستری در آبان ماه سال گذشته در این استان به ثبت رسید.

تزریق واکسن کرونا گروه سنی ۷۵ سال از امروز آغاز شد 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از آغاز تزریق واکسن کرونا رده سنی ۷۵ سال در استان خبر داد و گفت: همچنان سهیمه واکسن این گروه به استان ارسال نشده ولی با استفاده از ظرفیت موجود این واکسن به گروه های اعلام شده تزریق می شود.

وی افزود: ۱۶ مرکز تجمیعی مختص تزریق واکسن کرونا در استان راه اندازی شده و با کمترین شلوغی تزریق واکسن کرونا گروه های سنی تعریف شده در حال انجام است.

صادقی فر تاکید کرد: چنانچه مردم استان از تزریق واکسن کرونا استقبال کنند زیرساخت و امکانات لازم برای تزریق ۲ هزار دوز واکسن روزانه در استان بدون هیچگونه تجمعی مهیا است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: با توجه به اینکه روند مبتلایان و بستری های کرونا در استان نزولی است نیاز دارم میزان استقبال مردم نیز از تزریق واکسن کرونا افزایش یابد که در این راستا نقش فرمانداران، روسای شبکه و اصحاب رسانه بسیار تعیین کننده است.

 وی از کارگروه رسانه ای کرونا، صدا و سیما و اصحاب رسانه استان خواست: برای ترویج تزریق واکسن کرونا هر گروه سنی تعریف شده، تولید محتوا کرده و در این راستا اهتمام لازم داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد گروه های هدف طبق پروتکل تعریف شده وزارت تاکنون در استان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، گفت: از نظر میزان تزریق افراد بالای ۸۰ سال ،همچنان آبدانان با ثبت ۵۲۵ مورد از ۷۳۹ رتبه نخست تزریق واکسن کرونا این گروه سنی را به خود اختصاص داده است.

براساس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، چوار، چرداول، دهلران، دره شهر، آبدانان در وضعیت نارنجی و سیروان، بدره، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا ایلام دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ایلام کرونا ایلام اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایلام بستری های کرونا تزریق واکسن کرونا میزان بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال