Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی طی فراخوانی اولویت‌های پژوهشی خود در سال۱۴۰۴-۱۴۰۰ را حول ۹ محور اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در راستای هدفمند سازی مطالعات حوزه ورزش کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های ملی شامل طرح های کلان پژوهشی، تحقیقات دانشگاهی و دانشجویی اعم از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی فهرست اولویت های پژوهشی خود را حول ۹ محور شامل: مطالعات فعالیت بدنی و تندرستی، ارتقاء عملکرد در ورزش قهرمانی، طب ورزشی، مدیریت و سیاست گذاری در ورزش، علوم رفتاری در ورزش، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی ورزش، بیومکانیک ورزشی، مهندسی ورزش و بازاریابی و تجاری‌سازی در ورزش اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محور‌های اصلی این اولویت‌ها در ۹ موضوع اصلی هم راستا با فعالیت‌های ۹ گروه جدید پژوهشگاه (براساس ساختار تشکیلات جدید ابلاغی در سال ۱۴۰۰ دفتر گسترش آموزش عالی به پژوهشگاه) است.
پژوهشگاه تربیت بدنی به عنوان تنها پژوهشگاه ملی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصمم است تا به عنوان هسته مرکزی، در خصوص هماهنگی بین دانشگاه‌ها، مراکز مطالعاتی و پژوهشی با دستگاه‌های متولی حوزه ورزش پژوهش‌های کلان حوزه علوم ورزشی را مدیریت و اجرا کند.
همچنین با نگاهی به چشم انداز، سیاست‌ها و اهداف کلی پژوهشگاه، ماموریت این مرکز را به عنوان مرجع پژوهش ورزش کشور در حوزه علوم ورزشی و در شرایط کنونی بیش از گذشته برجسته کرده است. این در حالیست که علیرغم مشکلات زیاد در دو دهه اخیر بیش از ۴۰۰ پژوهش عمدتاً کاربردی و ملی را اجرا نموده و سعی داشته است پاسخگوی نیاز‌های پژوهشی کشور در این زمینه باشد.
لذا اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۰ بر اساس تأکید مسئولان ارشد نظام، اسناد بالا دستی از جمله سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور، نقشه جامع علمی سلامت، برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه استراتژیک و راهبردی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، با تأکید بر سه حوزه اصلی علوم زیستی در ورزش، ورزش و جامعه و فناوری‌های ورزشی تدوین شده است.
پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی آمادگی دارد تا ضمن اجرای این عناوین به‌صورت مشترک با نهادهای اجرایی ورزش کشور، برای برآورده ساختن نیازهای پژوهشی آنان در هر عنوان مورد نیاز شان نیز اقدام به سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای طرح های پژوهشی کند.
علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به نشانی: https://ssrc.ac.ir مراجعه کرده یا با پست الکترونیک معاونت پژوهشی به نشانی: ssri.r.d@gmail.com مکاتبه کنند.
گفتنی است اولویت دریافت پروپوزال با پژوهش‌هایی است که جنبه مشارکت مادی یا معنوی داشته و دستگاه متولی حوزه ورزش ضمن اعلام نیاز، در اجرای طرح نیز مشارکت داشته باشد یا طرح در سطح بین المللی و یا منطقه‌ای اجرا شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مقالات علمی پژوهش مقاله پژوهشی اولویتهای پژوهش پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اولویت های پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی میمند

این رویداد ورزشی و فرهنگی همگانی از امام زاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با ایام برداشت گل محمدی، گفت: ورزش امروز به عنوان یک الزام در زندگی افراد همواره تاثیر گذار بوده در زندگی هر انسان باید تعریف شود چراکه باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد.

فروردین افزود: ورزش و اهمیت دادن به تندرستی می‌تواند اینگونه جمعیتی را در این رویداد دور هم جمع کنند از این رو مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تامین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان میمندی همایش پیاده روی خانوادگی، ادامه داد: فعالیت بدنی برای سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی اولویت دارد بنابراین باید ورزش مورد نیاز بدن خود بپردازیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد در این همایش نیز با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است، گفت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

او افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان