Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@06:36:16 GMT

نامزدهای ریاست جمهوری در روز آخر ثبت نام چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۵۶۶

نامزدهای ریاست جمهوری در روز آخر ثبت نام چه گفتند؟

به گزارش الف ستاد انتخابات کشور در روزآخر ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400  پذیرای چهره های مشهور سیاسی بود . 
آیت الله رییسی، علی لاریجانی، عزت الله ضرغامی، مسعود پزشکیان، محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری از جمله کسانی بودند که در روز آخر ثبت نام به ستاد انتخابات کشور رفتند.

رییسی: رقیب من فساد و ناکارامدی است

 سید ابراهیم رییسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: برخی تاکید کردند کار تحول در قوه قضاییه باید ادامه یابد و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه وضعیت دستگاه قضایی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: از اینجا از این دغدغه درست قدردانی می‌کنم اما در کنار مهم بودن امر قوه قضاییه، موضوع مهم و دارای اولویت یعنی معیشت و مشکلات مردم، بیکاری و گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی را باید مد نظر داشته باشیم.

 رییسی با بیان اینکه معیشت مردم دغدغه جدی برای ما ایجاد می‌کند، گفت: برخی ناامیدی ها که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود و با همین امکانات و نیروی انسانی جوان و متراکم در کشور و این ذخایر مادی و معنوی کشور، می‌توان درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در این عرصه اجابت این دعوت و هم پاسخ به خواسته کسانی بود که نگران وضعیت اقتصادی کشور بودند، خاطرنشان کرد: اگر چه دعوت های زیادی داشته ام اما حضور بنده به صورت مستقل است و این حضور نافی حضور هیچ کسی نیست و کسانی که برای حضور در میدان احساس تکلیف کردند، بیایند.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه آنچه ما پیگیری می‌کنیم تحول است و تحول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: همه نیازمند مشارکت هستند حتی افرادی که به هر دلیلی ناامید هستند باید مشارکت کنند. تاکید می‌کنم با هر سلیقه سیاسی در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

 وی تصریح کرد: خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی گری می‌دانم. رقیب جناح‌های سیاسی و این گروه و آن گروه نیستم. در این میدان حتما می‌دانم از همکاری بخش‌های مخحتلف در قوه قضاییه در این عرصه هم استفاده خواهم کرد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور ما باید به انسجام گروه‌ها و کسانی که دغدغه کشور ودین را دارند، بینجامد، اظهار کرد: معتقدم بن بستی برای اداره کشور وجود ندارد و باید مدیریتی کارآمد و جهادی باید وجود داشته باشد تا این مسائل شکل بگیرد. این را هم باور دارم بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند و باید کسانی بیایند که به تحول باور داشته باشند.

رییسی گفت: امکان تشکیل ستاد انتخاباتی و امکان مالی ندارم و دعوت کنندگان ستادهای مردمی خودجوش تشکیل می‌دهند با این عنوان که هر خانه یک ستاد خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: با حضور و نقش دادن به مردم امیدوارم مشکلات را حل کنیم. ما دولتی مردمی و با تحول در بخش‌های مختلف اجرایی ایرانی قوی را شاهد خواهیم بود. این تحول و این دولت به عنوان دولت مردمی آنچه را رقم خواهد زد ایرانی قوی خواهد بود.

رییسی در پاسخ به این پرسش که برای سیاست خارجی چه برنامه‌ای دارید، گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای اسلامی و به ویژه همسایگان خواهد بود. برنامه ما در عرصه دیپلماسی تعامل دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش من این بود شخص دیگری حضور یابد اما احساس کردم همه درخواست‌ها به نحوی برای من مسئولیت جدی ایجاد می کند تا جای عافیت طلبی و راحت طلبی نیست. دستگاه اجرای اهمیت بیشتری نسبت به دستگاه قضایی دارد چون در دستگاه اجرایی بسترهای فسادزا ایجاد می شود بسیاری از ناکارآمدی‌ها موجب ناهنجاری‌ها می شود. حل مسائل در دستگاه اجرایی می تواند از ‌پرونده‌ها در دستگاه قضایی بکاهد.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم از وضع موجود گله مند هستند و باید این وضع را تغییر داد. عزم خود را "از مردم، در مردم و با مردم" می دانم. مساله اداره کشور جناح و حزب نمی‌شناسد.

وی درباره اینکه تکلیف ریاست قوه قضاییه چه می شود، گفت: نمی‌دانم و همچنین در پاسخ به اینکه اگر شکست بخورید چطور، گفت: انجام وظیفه به شکست ختم نمی‌شود.

علی لاریجانی: مسئله امروز ایران  کلید جادویی ندارد

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور رهبر انقلاب بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مسئله امروز ایران با اقدامات نمایشی و پوپولیستی قابل حل نیست
 
به گزارش ایرنا علی لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید تصور کرد با چند اقدام نمایشی پوپولیستی مسائل امروز ایران قابل حل است، کلید جادویی وجود دارد و یا با سوپرمن بازی می‌توان به راه حل رسید.

علی لاریجانی رییس پیشین مجلس شورای اسلامی روز شنبه در پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: سوال مهم در کشور این است که مساله امروز ایران چیست؟ قبل از این که پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم بدلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود با چند اقدام نمایشی پوپولیستی مساله قابل حل است و یا کلید جادویی وجود دارد و یا با سوپرمن بازی می‌توان به راه حل رسید.

 وی افزود: سعدی شیرازی می‌گوید سه چیز پایدار نماند مال بی تجارت، علم بی بحث و ملک بی‌سیاست.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امام خمینی (ره) یک حکیم بود و رهبران صدر انقلاب اسلامی با عقلانیت پایه‌های انقلاب اسلامی را سامان دادند. پس چرا امروز وضع چنین است چون عده ای اداره کشور از مسیر حکمت و عقل خارج کرده اند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیر های انحرافی و یا فراموشی از آرمان‌های امام هزینه های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کرده اند و با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان انقدر تند و افراطی شعار می دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من تعبیر علم بی‌بحث که سعدی گفت در عدم گفت و گوی داخلی و تبدیل شدن اختلاف‌ها به دشمنی‌ها ظهور پیدا کرد. عده ای فقط به دنبال تجزیه مردم هستند این نهایت بی هنری است.

 وی تصریح کرد: هنر آن است که گام‌ها در طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در جهت ایجاد اراده قوی تر در بعد ملی برای طرح مسائل کشور باشد بنابراین یک مساله مهم ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است که در نبود آن توسعه فراهم نمی شود و ثبات و آرامش برای زندگی مردم ایجاد نمی‌گردد.

 لاریجانی ادامه داد: موضوع دیگر حل مسال پیچیده بین المللی و منطقه ای است که طولانی شدن آن به زندگی مردم لطمه می زند. هدف اصلی سیاست خارجی کشور باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

 وی یادآورشد: تجربه کشورهایی که در ۲۰ سال اخیر جهش اقتصادی داشتند نشان می‌دهد که آنها در سیاست خارجی و اقتصاد یک هدف را دنبال کردند و سیاست خارجی در خدمت توسعه کشور بوده است لذا خیلی روشن است که جهش تولید و پرش اقتصادی داخلی نیازمند باثبات سازی و تعادل در صحنه بین المللی است. نه هرروز با اقدامی مساله جدید ایجاد کنیم که هزینه آن را مردم در زندگی خود بدهند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای گذر از صفت ملک بی‌سیاست اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار بگیرد. ملت و افراد رای می‌دهند که هر نوع مشکلات نظیر مسایل پیچیده بین المللی را حل کند. نه آن که درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه این که با طرح مسایل فرعی افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس‌های سیاسی پوپولیستی خود کنند.

 وی با تاکید بر اینکه صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد، تصریح کرد: رونق مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورها در بیاوریم و نه این که در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم ولی پول آن در حساب‌های خارجی بلوکه شود.

لاریجانی ادامه داد: این چه نفعی برای ملت ایران دارد و چه تاثیری در زندگی آنها می گذارد. حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و قدرت اجرایی قوی است. با بی ارادگی در  حل مشکلات کشور و توهمات نابجا نمی توان آرامش مورد نیاز اقتصادی کشور را در صحنه بین المللی تدارک کرد.  

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و قدرت اجرایی قوی است. با بی ارادگی در  حل مشکلات کشور و توهمات نابجا نمی‌توان آرامش مورد نیاز اقتصادی کشور را در صحنه بین المللی تدارک کرد. حل مسایل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کاربلد است که بدون دستپاچگی و بدون تعلل، زمام امور دیپلماتیک را از دست بد اندیشان خارج کنند.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مساله سوم، توسعه اقتصادی کشور است. عدالت در توسعه اقتصادی، رکن است اما نه شعار عدالت بلکه داشتن نظریه عدالت و تحقق آن. عدالت در زبان صاحب‌نظران اسلامی، ایجاد زمینه رشد استعدادهای آحاد مردم است و این امر، جز با رقابت متوازن همه افراد جامعه رخ نمی دهد.  

وی یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر نامگذاری فرمودند، به نظر من کشور ما نیاز دارد که حداقل دو دهه، اولویت اصلی خود را پیشرفت اقتصادی و منافع ملی قرار دهد و بقیه شئون کشور در خدمت آن قرار گیرند. نه اینکه ده هدف موازی تعریف کنیم که هر کدام کشور را به سمتی بکشانند.

لاریجانی اضافه کرد: من سخنی از شهید مطهری برایتان نقل کنم. وی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایدئولوگ نظام محسوب می شوند می‌گویند: ممکن است حکومتی، اهداف بسیار عالی را در نظر بگیرد اما اگر از اقتصادی سالم – یعنی اقتصاد ثروت زا – برخوردار نباشد به هیچ یک از آن اهداف متعالی نمی‌رسد.  

وی تاکید کرد: استقلال اقتصادی کشور، یکی از اهداف قانون اساسی است که با تکیه بر بنیه تولید داخلی و همراهی بین المللی در جهت توسعه صادرات، محقق می گردد. در این راه باید روحیه سیاست‌زدگی را در عرصه های مختلف توسعه اقتصادی بزداییم.

رییس سابق مجلس گفت: توسعه اقتصادی با محوریت عدالت، هم تئوری خاص دارد و هم ملزوماتی که یکی از آنها عدم دخالت دولت و سیاست زدگی در این قلمروهاست. امروز حتی در حوزه ورزش، سیاست مداران لباس مدیریت آن‌را بر تن دارند تا چه رسد به بنگاه داری هایی که مانع رقابت مردم در اقتصاد می شود.  

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این دخالت‌های بنگاه‌های حکومتی، همان شرایطی را بوجود می آورد که سعدی شیرازی آنرا "مال بی تجارت" نامیده است. اگر پیشرفت اقتصاد، محور است یعنی تحقیقات دانشگاهی، فرهنگ، سیاست داخلی، سیاست خارجی و همه و همه باید در جهت تحقق آن باشند.

وی گفت: تجارت، نظامات پایدار می‌خواهد. حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود. سیاست روشن و ثبات در قواعد می خواهد و فعل و انفعالات طبیعی خود را می طلبد و با اقدامات نمایشی، مسایل پیچیده کشاورزان، بازنشستگان، کارگران، بیکاران و ... حل نمی شود.

لاریجانی افزود: هر کسی وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور می‌دهد خلاف می گوید. باید اول آتش جهنم اختلاف و لجبازی و افراطی گری و کارنابلدی را خاموش کرد. حل مشکلات کشور با هوس‌های پوپولیستی و نردبان سازی از محرومیت ملت حل نمی شود، بلکه کشور برای تحققِ پیشرفتِ اقتصادیِ شتابان و مردمی، به همبستگی ملی در داخل، تعامل هوشمندانه با غرب، همکاری سازنده و پویا با شرق، و هماهنگی برادرانه با همسایگان نیاز دارد. و این امر احتیاج به علم و دانش و تجربه دارد.

وی ادامه داد: باید سرنوشت ملت و آرامش زندگی مردم را به افراد کاربلد و جوانان با انگیزه سپرد. اینان، همت بلند و انگیزه های قوی دارند. امام علی (ع) فرمودند "تدبیرِ نیکو، سرمایه اندک را بالندگی می بخشد و مدیریت نادرست، سرمایه هنگفت را بر باد می دهد". وقتی جهان زیر آهنگ و فرهنگ ما قرار می گیرد که اقتصادی پویا و زندگی ای قابل پیش بینی برای مردم فراهم شود.

رییس سابق مجلس یادآور شد: من به کسانی که فکر می کنند با شعار، مسایل اقتصادی مردم حل می شود عرض می کنم بجای متخصص بازی در دور زدن تحریمها، قدری از وقت خود را صرف فراهم کردن شرایط آرام برای زندگی مردم کنند که بتوانند برای زندگی خود و فرزندانشان برنامه ریزی کنند.  باید برای حل مسایل سخت کشور، با شجاعت و از خود گذشتگی و ریسک در آبرو، به میدان گام نهاد.

لاریجانی گفت: صهیونیست ها و تروریست ها، بد اندیشان امروز هستند. به روح شهدای فلسطین و افغان درود می‌فرستیم و یاد دوست مجاهد، سیّدِ شهدای مدافع حرم، حاج قاسم عزیز را گرامی می‌داریم.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی  در باره حضور خود در انتخابات افزود: رایزنی با کسی نداشته ام آنچه مرا مصمم کرد که در روزهای اخیر ثبت نام کنم شرایط ایران بود. احساس می‌کنم کسانی که در این مسیر قرار دارند مشکل اصلی اقتصاد کشور را  نمی‌دانند. بعد از صحبت رهبر انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که  می‌توانند  مشکلات کشور  را حل کنند در عرصه حضور یابند، تصمیم گرفتم برای حضور درانتخابات شرکت کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه از طرف دولت قصد دارید در انتخابات شرکت کنید، گفت: این خط تخریبی است که شروع کردند هرکس ایده‌های خاص خود را دارد من راه سومی را برای اداره کشور در نظر گرفته ام.

وی افزود: به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده ام و بنا نداشتم در انتخابات شرکت کنم و در هفته اخیر به این نتیجه رسیدم.  

لاریجانی گفت: دولت من ادامه دولت روحانی نیست سبک و سلیقه من برای اداره کشور متفاوت است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد اولویت های سیاست خارجی افزود: ما باید روابط هوشمندانه با غرب و روابط قوی با شرق و روابطی دوستانه با همسایگان داشته باشیم و فضای دیپلماسی را برای استقرار صلح  و توسعه اقتصادی در کشور آرام کنیم، هنر دیپلماسی این است. از این طریق می توانیم فشار را روی زندگی مردم برداریم.

لاریجانی در مورد مذاکرات برجام افزود: امیدوارم موضوع مذاکرات برجام به نتیجه برسد تا فضای تنفسی برای اقتصاد کشور فراهم شود.

 ضرغامی: باید بساط هزار فامیل را بر هم زد

عزت الله ضرغامی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران ضمن معرفی دستیاران خود اظهار کرد: میانگین سنی دستیاران من زیر ۴۰ بوده و این لبیکی به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر «دولت جوان انقلابی» است.

وی بیان کرد: اشراف و مستکبران با تمام قوه و هیمنه، رخ در رخ محرومان و مستعضفان به تاراج و چپاول بیت المال مشغول هستند و نمرودوار، ستمدیدگان ایران زمین را به بند اسارت و محرومیت می کشانند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اصحاب نکبت قدرت و ثروت، مکیدن خون فرودستان را پیشیه بُت پرستانه خود ساخته و در هزارتوی سیاست مستانه و فرعون وار می تازند.

ضرغامی ادامه داد: هنوز خون شهیدان وارسته و پاک باز انقلاب و دفاع مقدس می جوشد که یاران و هم نفسان آنان و نیز مردم مظلوم و بی پناه در باتلاق و مرداب تدارک شده مرفهین بی درد برآمده از مناسبات رانتی و اولیگارشی خودکامان و سلطان های نوظهور، مردم ایران زمین را گرفتار و زمین‌گیر کرده است.

وی گفت: باید بساط این برساخته های غیرمردمی جماعت های هزارفامیل را برهم زد و طرحی نو در تراز خروش عاشورایی خمینی کبیر در انداخت تا با اتصال رود خروشان جوانان هوشمند و تحصیلکرده و خدابنیاد، به دریای زلال انقلاب اسلامی دنیایی از استعداد و توان ملی را برای نوسازی ایرانی سربلند، پیشرفته و مقتدر و بر پایه عدالت اجتماعی فراهم ساخت.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید با صلابت و قدرت، زیر میز این وضعیت موهوم و جعلی بازماندگان تقاطع قدرت و ثروت که همه مقدسات را هزینه خود کرده اند، زد و انقلاب خمینی بزرگ را از این اشراف جهنمی و تبصره ساز که انگیزه ای جز بی رنگ کردن و دور زدن قوانین الهی و انسان ساز قرآن ندارند، رهانید.

ضرغامی ادامه داد: خودشیفتگان متوهم که خود را قبه نور می پندازند و دیگران را خاکستری می نامند، خودشان جز لکه سیاهی بر چهره نورانی ملت، هویت دیگری ندارند. این افراد دیربازی است که از قطار انقلاب فاصله گرفته اند و در خیال و رویایی کاذب مشغول پیاده کردن دیگران از قطار هستند. کوچک صفتانی که سالهاست بر طبل دفع حداکثری می کوبند و انقلاب را صرفا به انحصار قبیله خود درآورده اند.

وی اظهار داشت: سوداگرانی که هرگز بهره ای از اصول و اصلاح نبرده و سالهاست که ملت بی پناه را اسیر جنگ زرگری خود ساخته اند. زدن زیر میز به معنای فرصت زندگی است و باید فرصت زندگی را برای کسانی فراهم کرد که با نگاه معصومانه خود انتظار دارند تا پای این زورمداران ریاکار از گلوی آنان برداشته شود تا نفسی تازه کنند. زدن زیر میز به معنای مبارزه است و باید با فقر، فساد، تبعیض، ناکارآمدی، اشرافی گری، انحصار، آقازادگی، تبارسالاری، پنهانکاری، خستگی، بی انگیزگی، تکبر، فخرفروشی، تملق، چاپلوسی، فاصله طبقاتی وانواع این فسادها مبارزه کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: انجام این رسالت مهم صرفا در توان کسانی است که خودشان گرفتار انواع تعارض منافع، بدهکاری ها و وابستگی های حزبی و قبیله ای نباشند.

ضرغامی اظهار داشت: به فضل خداوند می آییم تا با همت و انگیزه و نیت خدایی جوانان گمنام اما کارشناس و خردمند و با عقلانیت ایرانی و اسلامی و تجربه برآمده از دانش جهانی و روزآمد، این وضعیت آشوب را برهم زده و ایران بزرگ را به اعتلا و اوج خود برسانیم.

وی تصریح کرد: عهد می بندیم که تا پای جان برآرمان فرودستان و ستمدیدگان بمانیم و لحظه ای از این مسیر عقب نشینی نکنیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تلاش برای تحقق امنیت غذایی مردم از اولویت های اصلی بنده است، گفت: امروز مردم ما گرفتار نیازهای اولیه و معیشتی خود بخصوص خورد و خوراک اولیه هستند و بنده فکر نمی کردم سطح مطالبات ملت ایران در حوزه های مختلف را اینجا شروع کنم چرا که مردم در تامین گوشت، مرغ و روغن خود مانده اند.

ضرغامی اظهار داشت: بنابراین در طرح اولیه خود ۱۳ قلم جنس مورد نیاز مردم را در اولویت قرار دادم و فرآیند تولید و تامین آنها را بررسی کردیم. نیازهای ارزی و پشتوانه های داخلی آن را در نظر گرفتیم و مردم ما ان شاءالله با یک کارت اعتباری و بدون اینکه در صف های طولانی بیاستند و کرامتشان پایمال شود، در سهمیه مشخصی که دارند، می توانند این کالاها را از فروشگاه‌های عمومی تامین کنند.

وی گفت: یکی از شعارهای اصلی بنده این است که «من روحانی نیستیم» و با صدای بلند این موضوع را دائما برای مردم یادآوری خواهم کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از کارهای این دولت بی تدبیر آن بود که مهمترین مسائل کشور را تبدیل به دوقطبی سیاسی کرد و هنوز هم از این کار دست برنداشته اند و کسانی که باید پاسخگو باشند و درباره رفتار ۸ ساله خود توضیح دهند، در پشت این دو قطبی ها سنگر می گیرند و از مردم مطالبه می کنند.

ضرغامی با اشاره به دو قطبی مذاکره و ضد مذاکره و همچنین دوقطبی فضای مجازی و فیلترینگ، اظهار داشت: برای اینکه اگر این افراد برای همیشه تکلیف خودشان را بدانند، باید گفت که فرصت تاریخی مذاکره را دولت روحانی از ملت ایران گرفت و روحانی نشان داد که نه توان صحبت با داخلی ها را دارد و نه توان لازم برای صحبت و تعامل با دنیا را دارد و در هر دو عرصه شکست خورده است.

وی تاکید کرد: اگر روحانی توان مذاکره از موضع قدرت را در طول این مدت بکار می گرفت، وضعیت مردم الان بهتر بود و ناتوانی دولت در مذاکره با دنیا  را باید در کنار کلکسیون ناتوانی های دیگر دولت بگذارید.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده معتقدم که در مورد تحریم، راه حل اساسی، خنثی سازی تحریم ها است و دور زدن تحریم و یا برداشتن تحریم ها در عین حال که مهم است، اما راه حل اساسی نیست و خنثی سازی تحریم ها باید با قوت ادامه پیدا کند و سفرای ما در دستگاه دیپلماسی باید مروج و مبلغ این سیاست باشند نه اینکه صرفا برای تشریفات و پروتکل بازی اقدام کنند.

ضرغامی تصریح کرد: بنده بر عملکرد وزرا نظارت دقیق خواهم کرد و برخی از آقایان از الان به عنوان سفیر در حال انتخاب هستند که باید دست نگه دارند چرا که با سیاست هایی که بنده در حوزه بین الملل دارم، اکثر آنها هماهنگی ندارند.

پزشکیان: با تنش زایی به جایی نمی رسیم

 در حاشیه آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت : آمده ایم تا با انبوه مشکلاتی که در کشور وجود دارد خودمان را درگیر کنیم.

وی راه حل برون رفت از این مشکلات را اتکا به علم دانش و طبیعتاً نیروها و انسانهایی دانست که با این باور می‌توانند وارد صحنه شوند و مشارکتی همه جانبه در کشور به وجود بیاورند.

پزشکیان گفت:  تمام امکاناتی که در کشور و حتی خارج از کشور داریم برای معضلات موجود راه حل ارائه دهند تا مشکلات را از بین ببرند  بدون دانش، علم و آگاهی هر تصمیمی در این مملکت بگیریم منجر به چیزی خواهد شد که الان با آن مواجهیم. باید بدانیم در این مسیر بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد باید باور کنیم که کشور را همه کسانی که ایرانی هستند می‌توانند اداره کنند و این ایران است که با قومیت‌های مختلف رنگ ها، زبان ها و گویش های مختلف هستند که کشور را درست کرده‌اند بدون اینها و با اتکا به یک جناح و یک دسته امکان اینکه از این وضعیت خارج شویم وجود ندارد.

 پزشکیان با تاکید بر اتکا به مردم و با مردم بودن اظهار کرد: این فقط می تواند مشکلات را حل کند و برای این کار چاره‌ای نداریم جز اینکه روند تفرقه و اختلافات موجود در کشور، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم. نمی‌شود با دعوا و تنش به فکر توسعه و آینده کشور بود.

 وی اضافه کرد:  هیچ کشوری در دنیا  نتوانست با تنش به جایی برسد. قطعاً باید با تنش زدایی در کشور و خارج از کشور مشکلات را از بین ببریم با دوستان مروت با دشمنان مدارا. با جنگ، درگیری، اختلاف، حذف کردن، پنهان کردن  امکان اینکه به جایی برسیم وجود ندارد. در هیچ تاریخ ملتی و جامعه امکان نداشت گروهی به اجبار توانسته باشند مملکتی را اداره کرده باشند.

این داوطلب ریاست جمهوری تاکید کرد:  باید درد مردم را بفهمیم و نیازهای آنان را بدانیم و خود را خدمتگزار مردم بدانیم. با تمام وجود باید بین مردم عشق ورزیدن دردهای آن را پیگیری کنیم و وقتی مشکل دارند به جای اینکه آنها را بگیریم بزنیم و به زندان کنیم باید آنان را درک کنیم.

وی افزود: من یک بار نایب رئیس بودم و بانک‌ها موسسات ما پول مردم را گرفته بودند و به جای حل مشکلات در خیابان آنها را می‌زدند ما می توانیم این را برعکس کنیم نهایتاً این فساد بی اعتمادی و آن چیزی که در کشور وجود دارد را اینگونه رفع کنیم. معتقدم اگر سیستم را درست کنیم مشکلات در عرض ۶ ماه تا یکسال حل شده و امکان ندارد به راحتی بتوان پول خورد و دزدی کرد.

پزشکیان تاکید کرد:  اگر اف‌ای‌تی‌اف داخلی را اصلاح کنیم دیگر رانت‌خواران نمی‌تواند حضور پیدا کنند و پول ها گم نمی‌شود و امکان ندارد گاهی ۷۰ هزار میلیارد تومان پول معلوم نیست به کجا رفته باشد پول‌ها را بردند و خوردند و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است ۱۰ هزار میلیارد ۸۰۰۰ میلیارد و ۷ هزار میلیارد تومان پول غیب می شود و افتخار می‌کنیم که خوردند.

وی افزود:  اگر بتوانیم یارانه هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت طلب در خانه های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم آنها دیگر مجبور نیستند دست برای تامین زندگی روزمره دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست.

وی ادامه داد:  با اتکا به دانش علم و نیروهای جوانان غیر آزموده نی توانیم از این وضعیت خارج شویم. نه اینکه افرادی که در مملکت عمری مدیریت کردند و باعث شدند این وضعیت به وجود بیاید دوباره با همان آدم ها بخواهیم مملکت را درست کنیم باید به جوانان زنان متکی شد و زنانی که در جامعه ۵۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند را باور کنیم. پس باید باور کنیم که این ها می توانند باید باور کنیم غیر از ما و غیر از کسانی که در قدرت بودند و باعث چنین وضعیتی شده‌اند هستند افرادی که بتوانیم به آنان اتکا کنیم و با کمک آنان مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد:  اتکا به افرادی که در این مدت  نتوانستند اقدام خوبی انجام دهند و نتیجه عمل شان چیزی است که امروز در کشور می‌بینیم، باور غلط است.

پزشکیان اظهار کرد : دست به دست هم خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد مشکلات مردم را رفع کنیم و با اتکا به جوانان و حضور همه قومیت‌ها جمعیت ها و بر اساس عدالت و انصاف کشور را اداره کنیم.

پزشکان درباره اینکه آیا به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنید و نامزد پوششی هستید،  گفت:  اگر نیروهای در صحنه حضور یابند و بیایند و در نهایت از آن نظر مردم است اگر اقبال یک فردی در یک جناح زیادتر باشد از این بابت می‌توان به نفع آن جبهه به نفع فردی که اقبال بیشتری دارد کنار کشید اما اینکه من نامزد پوششی جهانگیری هستم صحت ندارد.

وی افزود:  با قدرت در صحنه خواهیم بود مگر اینکه از اصلاحات به معنای واقعی یعنی وحدت و انسجام کسی اقبال بیشتری در نظرسنجی ملی داشته باشد،کنار خواهم رفت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود در حوزه مسکن گفت:  در رابطه با بحث مسکن آنچه فکر می کنم می توانیم یارانه هایی که افراد ثروتمند می دهند را کنار بگذاریم به آنانی بدهیم که نان شب را ندارند و این پول را آزاد کنیم قطع یقین می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: تلاش بر این خواهد بود که این پول‌ها را آزاد کرده و به نفع اقشار نیازمند استفاده کنیم با این باور و با این اعتقاد زندگی کردم.

پزشکیان درباره باور به زنان گفت: وقتی با همسرم آشنا شدم هر دو دانشجوی پزشکی بودیم. همراه و همیار هم شدیم ایشان جراحی خواندند و با هم مسیر را طی کردیم و معتقد بودم همان موقعی که بسیاری میگفتند  زن ها نمی توانند با وجود داشتن چهار فرزند دو نفر در بعد کشوری جزو نفرات برتر شده‌ایم و باور داشتیم اگر با هم و در کنار هم باشیم می‌توانیم به بهترین نحو عمل کرده و در مهم‌ترین مدارج علمی قرار بگیریم و این برای من افتخار بود و تصور می‌کنم اگر زنان خود را باور داشته باشند چیزی از مردان کم ندارند.

وی افزود: این بستر برای شکوفایی آنان و نشان دادن خودشان آماده باشد نباید ساختاری درست کنیم که بستر برای شکوفایی و توانمندیهای بانوان آماده نباشد. قطعاً این بستر را آماده خواهیم کرد و آنها در بسیاری از جاها می‌توانند بهتر از ما و درست تر از ما عمل کنند.

 

آخوندی: نگران ایرانم

عباس آخوندی با بیان اینکه نگران ایرانم، اظهار داشت:گران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خاموشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بِدَرند. هم‌چنان‌که هرروز شاهد ریختن خون بی‌گناهان و مردمان بی‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سایر ملت‌های واقع در حوزه‌ تمدنی ایران هستیم.

وزیر سابق مسکن و شهر سازی خاطرنشان کرد: من می‌فهمم که شما پدیده‌ی چنددولتی و یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنید. می‌بینید که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند. اغلب، مشکل‌های مردم حل نمی‌شوند و بر هم انباشته می‌گردند. بسیاری از گرفتاری‌های شهروندان بر روی زمین مانده تا جایی که دولت حتی توان امکان تصمیم‌گیری برای تهدیدی فوری چون بیماری همه‌گیر کرونا را نیز از دست‌ داده‌است. در این پانزده ماهه که این بیماری شیوع یافته، ده‌ها هزار کسب‌وکار فروپاشیده و حدود سه میلیون نفر بیکار شده‌اند و دولت امکان حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی سالم و حمایت از خانوارها را نداشته‌است.  

وی افزود:شوربختانه، جوانان و نیروهای جویای کار، شغل آبرومند و مناسبی نمی‌یابند و ملت در تله‌ فقر افتاده‌است. میانگین تورم ۵۰سال گذشته‌ی ایران بیش از ۱۹درصد است. سطح عمومی قیمت‌ها و بهای اقلام خوراکی هرروز افزایش می‌یابد و هیچ کس فردا را نمی‌تواند پیش‌بینی کند. نرخ ارزهای خارجی روزانه تغییر و زندگی و معیشت تک‌تک مردم ایران را تهدید می‌کند. اقشار عادی و مردمی که هیچ‌گاه در اندیشه‌ی نرخ ارز نبودند، امروزه هر روز باید نگران فراز و فرود ارزش واحد پول بیگانگان باشند. کارکنان و کارمندان دولت و غیر دولت و بازنشستگان عزیز هر روز می‌بینند که قدرتِ خریدِ مستمریِ دریافتی‌شان کاهش می‌یابد.   

آخوندی با بیان اینکه مفهوم تفکیک قوا به غلط به تجزیه قوا و شکل‌گیری دولت‌های چندگانه تبدیل شده‌است، تصریح کرد: دولت مطابق قانون اساسی در ایران یگانه است. رهبری در راس، رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و دو قوه دیگر، همه با هم دولت ملی ایران را شکل‌دهند. در این وضعیتِ تجزیه‌شده، دولت‌های چندگانه به‌جای پرداختن به درد مردم در پی جنگ و نزاع با یکدیگرند و خود را مستقل از ملت و ملت را مواجب‌بگیر خود می‌دانند.

 وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی دولت موجودیتی مستقل از ملت ندارد، گفت: دولت باید مظهر اراداه‌ ملت باشد و ملت تنها یک اراده دارد و آن نیز در دولت ملی و مدرن تجلی می‌یابد. شهرها و روستاها در اختیار شوراهای اسلامی شهرها و روستاهاست. شوربختانه در این دوره، هیات‌های نظارت منتخب از سوی مجلس شورای اسلامی پا را از حیطه‌ نظارت فراتر گذاشته و وارد حیطه‌ اختیارات هیات‌های اجرایی شده‌اند و مانع امکان تحقق خواست مردم در شکل‌دهی نظام حکمروایی شهری و ارتقای شهرداری‌ها به دولت‌های محلی زیر نظر دولت ملی گشته‌اند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:به گمان من انتخابات یک قرارداد اجتماعی میان رییس جمهور و یکایک شما است. این یک قرارداد واقعی است. رییس جمهور باید به حقوق شهروندان اعتراف کند و تعهدات خود به شهروندان را به وضوح بگوید تا قرارداد به صورت درست و صحیح منعقد و جاری شود و گرنه، این قرارداد ناروشن و نامعین است.

وی افزود: دولت یگانه مرجع و پناه‌گاه ملت ایران است. لیکن، از سال ۱۳۸۴ بدین سو، دولت مرجعیت خود در سیاست‌گذاری و حکمرانی بر اقتصاد، اجتماع، سیاست، فرهنگ و امنیت را از دست داده‌است. بنابراین، نخستین سیاست باید بازگرداندن مرجعیت دولت به صحنه حکمروایی ملی باشد. برای دستیابی به این هدف دو راهبرد ملی در پیشِ رو است: یکی برداشتن مانع‌ها از سرِ راه و دیگری ایجاد صلاحیت در دولت. بزرگترین مانعِ شکل‌گیری دولت ملی، تجمیع قدرت اقتصادی، سیاسی و گاهی نظامی در نهادهای عمومی غیردولتی و تشکل‌ها و نیروهای پشتِ آنها است.

آخوندی  با بیان اینکه راهکار ما بازگشت به قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: در قانون اساسی، مالکیت یا خصوصی و تعاونی و یا دولتی است. مالکیتی تحت عنوان نهاد عمومی غیردولتی وجود ندارد. نهادهای عمومی و یا نظامی برای انجام ماموریت‌های خاص، مطابق قانون تاسیس شده‌اند و ورودشان به حوزه‌ی کسب‌وکار هم فراقانونی است و هم مخل رقابت منصفانه با بنگاه‌های خصوصی و تعاونی است که بنیان سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی است.شوربختانه، بخش اعظمی از دارایی‌های بازار بورس اوراق بهادار ایران متعلق به همین نهادهاست. در غیاب بازار رقابتی منصفانه، میل به سرمایه‌گذاری در میان سرمایه‌گذاران از میان می‌رود. بیهوده نیست که برای ده سال متوالی، نرخ رشد سرمایه‌گذاری در ایران منفی ۶.۸% بوده‌است.  

وی افزود:این تمرکز و تجمیع پیش‌گفته‌است که موجب شکل‌گیری پدیده‌ چنددولتی شده و در حاشیه‌ی آن گروه‌هایی شکل‌گرفته‌اند که منافع‌شان در ادامه وضعیت موجود است. تورم استخوان‌سوز، موجب افزایش ارزش دارایی‌ها آنها می‌شود، لذا، هیچ‌گاه اصلاح سیاست پولی و حل‌وفصل پول‌های سمی در بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، تعیین تکلیف بدهی دولت و اصلاح نظام بودجه و مالیات به‌طور جدی و غیرقابل بازگشت در دستور کار قرار نمی‌گیرند.

 وزیر پیشین راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش نرخ ارز ثروت آنها را فزونی می‌بخشد، نپیوستن به اف‌ای‌تی‌اف و ایجاد محدودیت بر تجارت موجب افزایش قدرت کنترل آنان بر کل تجارت ایران، زیرزمینی شدن تجارت و مبادله‌ی مالی و وابسته ساختن فعالان اقتصادی به آنان می‌گردد. از این رو، می‌آیم تا این بساط را برچینم و گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم زیرا که مسیر تولید و توسعه اقتصادی تنها از مجرای آزادی تجارت می‌گذرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این بستر، بیشتر فساد تا توسعه و رشد اقتصادی پرورش می‌یابد. فسادهای هزاران میلیاردی که می‌شنویم ثمره‌ی چنین وضعیتی است. بی‌گمان، هرکس که به جنگ با فساد و این باندها برود هزاران تیر تهمت بر او فرود می‌آید و با هزاران تله و مانع مواجه می‌شود. لیکن، سیاست‌مدار ملی باید تمام این مخاطرات را به‌جان بخرد و در اندیشه‌ی ملت ایران باشد.

 وی یادآور شد: من می‌آیم تا با اتکای نیروی ملت روبه‌روی باندها و شبکه‌های فساد بایستم و با خلق ظرفیت‌های جدید در درون و بیرون ایران، افزایش اعتبار اقتصادی ایران را سبب شوم و شیوه‌های نوین تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه و رشد اقتصادی را عرضه کنم تا چرخ راکد توسعه کشور دوباره به حرکت درآید. می‌آیم تا با توسعه‌ فناوری‌های نوین و اکوسیستم نوآوری، ارتقای رقابت اقتصادی در تمام حوزه‌های صنعتی، ساختمانی، کشاورزی، صنایع خلاقه‌ی فرهنگی و خدمات، رفع تبعیض در دسترسی به اعتبارات و اطلاعات، بازتعریف نظام یارانه‌ها و سهولت کسب‌وکار، ظرفیت اشتغال را افزایش دهم و از فقر بکاهم.

آخوندی تصریح کرد: عدالت به منزله‌ فراهم‌آوردن امکان دسترسی برابر به فرصت‌های طبیعی و عمومی برای آحاد شهروندان است. در پیشگاهِ عدالت، تمام آحاد ملت ایران فارغ از هر کیش و آیین و فارغ از هر قوم و دسته‌ای برابرند. ملت ایران فراتر از اقوام است و اقوامی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، همه ایرانی و برابرند. توسعه پیش از هر چیز و بیش از هرچیز به مفهوم توسعه‌ی انسانی است. از این‌رو، به عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت برابر و آموزش همگانی رایگان و باکیفیت برای رشد و تعالی همه‌ی فرزندان ایران ایمان دارم.

باید این تمرکز متصلب در آموزش شکسته شود و حق انتخاب به معلمان و دانش‌آموزان در سراسر ایران عطا شود. رییس جمهور باید خود راهبر حوزه‌ آموزش از پیش‌دبستانی تا آموزش عالی و بازآموزی تمام کارگرانی که به سبب فناوری‌های نوین شغل خود را از دست می‌دهند باشد. من به‌عنوان یک معلم راهبری آموزش و راهبری توسعه‌ی فرهنگی را در صورت پیروزی بر عهده خواهم گرفت. بهداشت و درمان عمومی دومین حوزه‌ی خیر عمومی است که مورد توجه من است و به آن از منظر عدالت می‌نگرم. به‌ویژه در این شرایط کرونایی.

وی گفت: عدالت حکم می‌کند که نابرابری‌ها میان مناطق از میان برود و توسعه به‌جای آن‌که روبه‌مرکز باشد، رو به مرزها باشد. نابرابری میان کلان‌شهرها و شهرهای کوچک و یا میان شهرها و روستاها پذیرفتنی نیست. بازخوانی ایده‌ی ایران در این روزگاران، افزون بر توسعه‌ی ارتباطات درون تمدنی، برپایی راهِ‌ابریشم دریایی است. از این رو است، که توسعه دریامحور چه در جنوب و چه در شمال ایران در کانون توجه من است. هم‌چنین، توسعه منطقه‌ای ایران می‌بایست مبتنی بر ظرفیت‌های اقلیمی باشد تا با طبیعت و محیط زیست نیز با عدالت رفتار کنیم. ظرفیت‌های طبیعی ایران بسیار محدود است و باید با احتیاط و هوشیاری، ضمن بهره‌برداری سالم از سرزمین ایران، نگران ظرفیت بازتولید طبیعی نیز باشیم.  

وزیر سابق مسکن و شهرسازی با بیان اینکه عدالت، آزادی و رقابت منصفانه وجه‌های یک حقیقت واحد به نام توسعه‌اند افزود: اگر از حکمروایی خوب سخن به‌میان می‌آید و یا از شفافیت، مبارزه با فساد و مشارکت شهروندان سخن گفته می‌شود، هیچ‌کدام در غیاب این سه اصل قابل دسترسی نیستند. جامعه مدنی، توسعه نهادهای مردم نهاد، فعالیت‌های سیاسی و حزبی، و یا حرفه‌ای و صنفی و هم‌چنین سندیکاهای کارگری همه در سایه‌ی عدالت، آزادی و رقابت قابل دستیابی هستند. و من برای تحقق این سه هدف پا به این میدان گذاشته‌ام و هر سه را در چارچوب قانون اساسی تعهد می‌کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:در ایده‌ی ایرانی که من به آن باور دارم، ایران چهار راه جهان و ستون فقرات راهِ ابریشم است. بنابراین، برترین ماموریت ما در جهان بازنگاه داشتن این چهارراه و حفظ امنیت و روانی حرکت در این راه است. بر این باورم که اسرائیل، برهم‌زننده‌ی امنیت و نظم این منطقه است. بنابراین، به‌جای متشتت ساختن توجه‌مان به جهت‌های مختلف باید از هرگونه رقابت درون منطقه‌ای دست برداریم و تنها با این رژیم نژادپرست دست‌وپنجه نرم کنیم و صلح پایدار منطقه‌ای را برقرار سازیم. می‌آیم تا در مسیر استقرار صلح و رفع تحریم‌های ظالمانه سیاست کشور را با قوت هر چه بیشتر به‌پیش ببرم و اقتصاد را آن‌چنان به تعهدات سیاسی منظم کنم که عدم بازگشت تحریم‌ها تبدیل به سازوکاری درونی شود.  

وی گفت:من عباس آخوندی شهروند ایران، دانش‌آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران و هم‌چنین فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن با تجربه‌های آموخته از عضویت در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی و مسئولیت ستادبازسازی پشتیبانی جنگ، معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزیر مسکن و شهرسازی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی و اینک عضو هیات علمی دانشگاه تهران، آن‌چه در بالا گفتم را به منزله‌ قرارداد اجتماعی میان خود و ملت تعهد می‌کنم. تا چنانچه مورد استقبال ملت قرار گرفت امانت ایشان را با قوت برگیرم و خداوند را بر این عهد، گواه و ملت را داور قرار می‌دهم.

زاکانی: مسببان وضع امروز طلبکار شده اند

علیرضا زاکانی در بیانیه خود آورده : مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

سید شمس الدینی حسینی  پس از ثبت نام گفت: به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاددان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند.

وب گفت: اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می‌شود.

محسن هاشمی: دوران ما شبیه به دوران پایان جنگ تحمیلی است

محسن هاشمی رفسنجانی پس از ثبت نام با حضوردر جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی، نیروی انسانی بسیار قوی دارد و از موقعیت‌های جغرافیایی شایانی در جهان برخوردار است، گفت: موقعیت کم نظیر استراتژیک ایران و حتی در جهان بسیار مهم تلقی می‌شود و لذا باید پیشرفت و توسعه و رفاه بهتری را برای مردم ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: مردم ایران در سه سال اخیر جنگ اقتصادی سختی را تجربه کرده‌اند و با تحمل این رنج خوشبختانه با تمام فشارها و به آنها وارد شده است امیدهایی برای پایان این تحریم‌ها ظلم ها ایجاد شده است، زیرا که تحریم کنندگان شکست فشار حداکثری را از آن خود کردند.

این داوطلب ریاست جمهوری با مقایسه امروز ایران با دوران جنگ گفت: اگر بخواهیم شرایط امروز ایران را با مقطع خاص انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، شبیه به پایان جنگ تحمیلی هستیم البته از نظر زیرساخت‌ها و وضعیت تولید در کشور و نیروی انسانی به مراتب وضع بهتری نسبت به تاریخ گذشته داریم اما متاسفانه به لحاظ سرمایه‌های اجتماعی، امیدهای اجتماعی و حتی آسیب‌های اجتماعی با وضع بدتری مواجه هستیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت‌ها را تا حد زیادی توانستند برطرف کنند در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب‌های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه‌هایش گفت: این برنامه‌ها در نظر در محضر داوری و کارشناسان و نخبگان قرار خواهیم داد این برنامه با عنوان دولت رفاه و دولت عدالت عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و توسعه و معیشت مناسب و البته عدالت به معنای مبارزه با تبعیض و فساد است.

وی افزود: در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در میان مدت بتوانیم رشد اقتصادی که در کشور دچار رکود و حتی منفی شده را جبران کنیم و به رشد مناسب در شان مردم ایران برسیم البته.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید از درایت مناسب، شفافیت مناسب رانت زدایی و مبارزه با تبعیض را در روش‌های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه متعادل و متوازن جامعه محور و پایدار را دنبال می‌کنیم.

هاشمی گفت: انشاءالله بتوانیم برای این موضوع جایگاه درونی و بین المللی ایران را ارتقاء چشمگیری بدهیم.

 وی ادامه داد: اعتقاد دارم در نهایت با توجه به شرایط موجود ایران و شرایط سختی که مردم در زندگی شان تحمل می‌کند رویکرد سیاسی نامزدهای محترم باید پرهیز از تخریب و ایجاد فضایی توأم با احترام به یکدیگر باشد و به هم افزایی بپردازیم و در نهایت در برابر مردم و اراده عمومی در صندوق‌های رای احترام بگذاریم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش درباره برجام گفت: برجام توانست در حدود ۵ سال از ابتدای دولت روحانی برخی مشکلات داخلی و خارجی حل کند و این ترامپ بود که مشکلاتی ایجاد کرد.

وی با اشاره به تجربیاتش در شورای شهر ادامه داد: ۷۵درصد مردم ایران در شهرها زندگی می کنند و تجربه من در شورای شهر و شهرداری می تواند مثبت باشد. توصیه من این است از کارهایی که گذشتگان را تکرار نکنیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف اصلاح طلبان و ثبت نام علی لاریجانی در انتخابات گفت: ما نسبت به انتخاب گزینه اصلح بعد از تایید صلاحیت ها اقدام می کنیم.

وی درباره کناره گیری به نفع جهانگیری اظهارکرد: من با وی رایزنی داشتم و به من گفتند ثبت نام کنید.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه از نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت ها تبعیت خواهیم کرد، تصریح کرد: بنده به عنوان یک اصلاح طلب میانه رو فعالیت سیاسی خود را انجام می دهم

وی با بیان اینکه درباره نامزدهای دیگر اظهار نظر نمی کنم، گفت: بعد از اعلام اسامی نامزدهای نهایی درباره گزینه ها صحیت خواهیم کرد.

داوطللب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای رشد کشور طبق برنامه ششم حرکت می کنیم. ما برای تحقق این وضعیت نیازمند ارتباط با همسایگان هستیم از این رو منش آیت الله هاشمی یعنی تنش زدایی را در دستور کار خود قرار خواهم داد.
ادامه دارد

 

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری گفت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری جمع خبرنگاران گفت مجلس شورای اسلامی صحنه بین المللی انتخابات شرکت توسعه اقتصادی انقلاب اسلامی اداره کشور ثبت نام پس از ثبت نام اقتصادی کشور علی لاریجانی مشکلات کشور قانون اساسی سیاست خارجی امروز ایران وجود ندارد رییس جمهور برای زندگی زندگی مردم قوه قضاییه مردم ایران حل مشکلات شورای شهر برای تحقق ملت ایران سابق مجلس باور کنیم تحریم ها ی انسانی دولت ملی منطقه ای شده اند ی ایران پول ها راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند