Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@11:02:35 GMT

واکسیناسیون افراد 75 سال به بالا از امروز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۵۷۷

واکسیناسیون افراد 75 سال به بالا از امروز آغاز شد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط زنده تلویزیونی ضمن قدردانی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در شب‌های قدر و نماز عیدفطر توضیح داد:‌خوشبختانه نماز عیدفطر به شکل امن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد با ریاست رئیس‌جمهور و حضور همه اعضاء برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه به مرور شیوع کرونا در اقصی‌نقاط جهان پرداختیم و توضیح داده شد کشور هند همچنان وضعیت مناسبی از لحاظ شیوع کرونا دارد و میزان ابتلا و مرگ و میر در این کشور بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه این کشور شدیداً گرفتار ویروس جهش‌یافته شده است گفت: این ویروس توانسته مثل ویروس انگلیسی تاخت و تاز کند و ما باید نسبت به این نوع ویروس جهش‌یافته هوشیارتر باشیم و پروتکل‌ها را بهتر رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: مواردی از این ویروس در سطح کشور شناسایی شد و تحت کنترل قرار دارند. خوشبختانه با اقدامات خوبی که در زمینه کنترل این بیماری صورت گرفته نگرانی جدی در این خصوص وجود ندارد اما استان‌های جنوبی باید کنترل بیشتری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شهرهای قرمز در کشور ما به عدد 3 رسیده است و خوشبختانه در تعطیلات گذشته نسبت به سال قبل شاهد کاهش 16 د رصدی سفرها بوده‌ایم و از مردم برای رعایت پروتکل‌ها تشکر می‌کنم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد 75 سال به بالا از امروز گفت:‌فاز اول واکسیناسیون کرونا تمام شد و فاز دوم نیز با واکسیناسیون افراد 80س ال آغاز شده است خوشبختانه محموله جدید واکسن فردا به دست ما خواهد رسید و بلافاصله توزیع خواهد شد و ما نگرانی از این بابت نداریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: افراد 80 ساله‌ای که واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند در سامانه ما ثبت‌نام کنند و پس از دریافت تماس یا پیامک برای واکسن مراجعه کنند و نیازی برای ثبت‌نام حضوری واکسیناسیون وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید کرد: امروز روز پایانی ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است‌ و از همه کاندیداها و طرفداران آنان خواهش می‌کنم ضمن برگزاری انتخابات پرشور، مراقب شیوع و انتقال بیماری باشیم.

وی گفت: هرگونه تجمع کنترل نشده در فضای بسته و با تراکم بالا و بدون و ماسک و تهویه باعث شیوع بیماری می‌شود و تا حد امکان باید از فضای باز استفاده، از برگزاری تجمعات جلوگیری و از فضای مجازی  و صدا و سیما برای تبلیغات استفاده کنیم. کشور در شرایط نسبتا پایداری قرار گرفته است و خدایی نکرده نباید این آرامش بهم بخورد یا موج بیماری شکل بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور