Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@21:54:34 GMT

مشاهده ۲ گونه خزنده جدید برای نخستین بار در دزفول

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۶۳۶

مشاهده ۲ گونه خزنده جدید برای نخستین بار در دزفول

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: محیط‌بانان ایستگاه محیط بانی قلعه شاداب دزفول موفق به مشاهده ۲ گونه خزنده جدید برای نخستین بار در این شهرستان شدند.

به گزارش برنا؛ رضا قپانچی‌پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: محیط بانان در ادامه پایش و تحقیقات صورت گرفته به منظور شناسایی حیات وحش شهرستان دزفول موفق به رکورد ۲ گونه خزنده جدید در بخش شمالی این شهرستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با شناسایی و ثبت گونه‌های جانوری و گیاهی در هر عرصه می‌توان به اهمیت و ارزش زیستی آن منطقه پی برد و برنامه ریزی لازم برای حفاظت از آنها را انجام داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: ۲ گونه خزنده شناسایی شده با نام‌های اسکینک چشم ماری و مار کوتوله سینا برای نخستین بار در شهرستان دزفول توسط محیط‌بانان حسن بهداروند و حجت الله غفاری مقدم مشاهده شدند.

شهرستان دزفول علاوه بر مناطق آزاد دارای ۲ منطقه شکار ممنوع هفت تنان و قلعه شاداب است که از زیستگاه‌های بسیار خوب کل و بز کوهی در استان خوزستان به شمار می‌آیند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست محیط زیست مناطق آزاد استان خوزستان حفاظت محیط زیست دزفول خزنده ۲ گونه خزنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229502 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان