Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:38:12 GMT

اهالی روستاها در فعالیت‌های جهادی مشارکت داده شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۸۱۸

اهالی روستاها در فعالیت‌های جهادی مشارکت داده شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح شنبه در دیدار فرمانده و مسؤولان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اصل بسیج از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و در ادامه هم بسیج سازندگی به غنای آن افزود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به نقش برجسته بسیج سازندگی در زمینهٔ محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان، گفت: یکی از اقدامات شایسته‌ای که بسیج سازندگی در سال‌های اخیر عملیاتی کرده، وارد کردن و مشارکت دادن مردم و اهالی هر منطقه در اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه و طرح‌های جهادی است؛ زیرا سابق بر این اگرچه نهادهای مختلفی در زمینهٔ کمک و محرومیت‌زدایی ورود می‌کردند اما در اقدامات خود از ظرفیت جهادی اهالی و مردم همان منطقه استفاده چندانی نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در اجرای طرح‌های جهادی در روستاها و مناطق، خود مردم آن منطقه نیز به صحنه بیایند و در کنار گروه‌های جهادی فعالیت کنند تا از این طریق افزون بر اجرای طرح و پیش رفتن کار، فرهنگ کار و تلاش و کمک به نیازمندان نیز در بین مردم ترویج یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: این‌گونه نباشد که گروه‌های جهادی در یک روستا فعالیت کنند اما از اهالی آن روستا کسی مشارکت نکند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: زمانی که مردم هر منطقه خود شریک کار جهادی شوند، انجام کار خیر برای آن‌ها فرهنگ می‌شود؛ ازاین‌رو پای کار آوردن مردم بسیار مهم است تا کارهای عمومی مربوط به روستا را خودشان هم انجام دهند.

وی افزود: اگر از ظرفیت خود اهالی و وسایل و امکانات و تجهیزات موجود در روستا استفاده شود ارزش و برکت کار جهادی چند برابر شده و از سوی دیگر فرهنگ کار جهادی نیز در جامعه ترویج می‌یابد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حضور و عضویت اقشار مختلف در مجموعه سپاه و نگاه مثبت مردم به این مجموعه، افزود: امروز فرهنگ بسیجی بودن به‌عنوان یک ارزش در جامعه جا افتاده و نهادینه شده است.

وی در انتها با بیان اینکه مردم به بسیج و بسیجی اعتماد دارند و بسیجی بودن یک ارزش است، گفت: باید از این وجهه‌ای که برای بسیج و سپاه در جامعه ایجاد شده، استفاده کرد و این ظرفیت و آبرو و توانمندی را در راستای رفع نیازهای مردم و ارتقای بعد فرهنگی و معنوی جامعه مصروف داشت.

کد خبر 5212423

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد رضا نوری اردوی جهادی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 آمار کرونا کرمانشاه بوشهر عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها

 

محمد اسکندری  با تاکید بر اهمیت روستا‌ها افزود:دولت سعی می‌کند به قتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد و روستا‌ها از اول در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به سند تحول شورا‌ها عنوان کرد:روستا‌ها باید به ماهیت قبلی شان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.
مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود:باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز گفت:شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری  افزود: فرمان تاریخی امام (ره) و تشکیل شورا‌های اسلامی نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از وحدت و همراهی آنان در آبادانی شهری و روستایی است.

وی شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام و رفعت برخورد نمایند.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری