Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:58:42 GMT

۴۴ هزار تن پیاز از کشاورزان هرمزگان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۰۰۱

۴۴ هزار تن پیاز از کشاورزان هرمزگان خریداری شد

سیروس اسدپور روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: میزان مطالبه کشاورزان ۲۶۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال است که هم اکنون اقدام‌های لازم برای واریز آن به پیازکاران صورت گرفته است که امید می‌رود نخستین مرحله پرداختی آن در هفته آینده صورت گیرد.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده و برای حمایت از تولید محصول داخلی و رفاه حال کشاورزان، ۹ مرکز خرید پیاز در سه شهرستان میناب، رودان و بندرعباس راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرتعاون روستایی هرمزگان ، هدف از خرید تضمینی پیاز را تنظیم بازار، پرکردن خلاء محصول در بازار مصرف و کوتاه کردن دست دلالان عنوان کرد.

استان هرمزگان با تولید ۴۰۹ هزار تن پیاز پس از شهرستان جیرفت استان کرمان رتبه دوم تولید این محصول در کشور را دارد و شهرستان میناب نیز مقام نخست تولید محصول پیاز خارج از فصل استان را دارا می‌باشد.

برچسب‌ها تعاون روستایی هرمزگان خرید تضمینی پیاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی هرمزگان خرید تضمینی تعاون روستایی هرمزگان خرید تضمینی پیاز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!

تفاوت تسمه با ورق فولادی برای فعالان حوزه آهن­آلات و صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخودار است و شناخت این تفاوت­ها باعث می­شود تا در زمان خرید بهترین مورد را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند. تفاوت تسمه فولادی با ورق در نحوه تولید، نحوه کارکرد (تسمه از از قدرت و مقاومت بالاتری برخوردار است)، ابعاد و ضخامت آن است. تسمه و ورق به­عنوان محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف شناخته می­شوند که هر کدام ویژگی­ها، جنس و انواع متنوعی دارند که این موارد می­تواند در ایجاد تفاومت میان این 2 محصول موثر باشد.

منظور از تسمه فولادی چیست؟ به همراه ویژگی و انواع آن

تسمه آهنی یا فولادی به صورت نواری است که از طول بالایی برخوردار است و معمولا به حالت ریسمانی یا رشته­ای آن را تولید می­کنند. مواد اولیه­ای که برای ساخت این محصول مورد استفاده قرار می­گیرد شامل ورق سیاه یا گالوانیزه است.

اولین ویژگی تسمه آهنی این بوده که هرچند ضخامت کمی دارد اما از طول بالایی برخودار است که باعث می­شود تا کابردهای متنوعی داشته باشد، ساده­ترین راه برای تولید تسمه فولادی برش ­دادن ورق ­ها در اندازه­های مورد نیاز است.

تسمه ­های فولادی دارای مدل­های مختلفی هستند که از نظر روش تولید با یکدیگر تفاوت دارند و این موضوع در تغییر ویژگی­های محصول نهایی تاثیر دارد. انواع تسمه عبارت­اند از:

تسمه فولادی فابریک: برای تولید این مدل از تسمه­های فولادی از تغییر شکل شمش­ها در کارخانه­هااستفاده می­کنند. تسمه فولادی ماشین­کاری: برای ساخت تسمه­های ماشین­کاری در ابتدا با استفاده از یک گیوتن، ورق برش می­خورد و در نهایت عملیات اتوکشی برای ایجاد ظاهری صاف انجام می­شود. تسمه فولادی نورد: با کمک روش­های نورد سرد و گرم این نوع از تسمه­های فولادی را می­سازند. تسمه فولادی ترانس: از دیگر نمونه­های تسمه مانند ماشینکاری و فابریک برای تولید این مدل استفاده می­کنند و ابعاد دقیقی دارند.

همه این انواع، ضخامت ها و نوع کارایی، و البته ابعاد تسمه می تواند بر قیمت نهایی تسمه فولادی به صورت مستقم تاثیرگذار باشد. از این خاطر می بایست در زمان به این موارد دقت داشت و با توجه به کاربردی که نیاز است، تسمه فولادی را خریداری نمود.

کاربرد تسمه فولادی چیست؟

تسمه­های فولادی در اندازه­ها و کیفیت متفاوتی تولید می­شوند که این مورد می­تواند باعث کاربردهای متنوع این محصول شود و برخی از موارد استفاده به شرح زیر است:

ساخت لوازم خانگی تولید کابل برق و تلفن به­منظور ساخت حفاظ، پله، درب و پنجره و نرده­های فولادی در صنایع خودروسازی ورق فولادی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ورق­ها به­عنوان یکی از اولین محصولات ساخته­شده از شمش­های فولادی در نظر گرفته می­شوند. آلیاژها و عناصر متنوعی برای ساخت ورق آهنی مورد استفاده قرار می­گیرد که این مسئله در تعیین ویژگی­های اصلی محصول نهایی، نقش به­سزایی دارد.

از طرفی ورق فولادی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف به­شمار می­رود که به­صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ساخت بسیاری از تولیدات فلزی مورد استفاده قرار می­گیرد.

از ویژگی های ورق فولادی می­توان به تنوع در کاربرد اشاره کرد که به­عنوان مزیت ورق فولادی در نظر گرفته می­شود. شکل­پذیری، قابلیت چکش­خواری، جوشکاری، شکل ظاهری متنوع، سطوح مقاومتی و ضخامت مختلف از دیگر ویژگی­های این محصول است.

انواع ورق فولادی

شناخت انواع ورق فولادی نیز به شما کمک می­کند تا تفاوت تسمه با ورق فولادی را بهتر متوجه شوید. به­طور کلی روش تولید، ایجاد تغییر در ترکیبات و شکل ظاهری باعث می­شود تا انواع مختلفی از این محصول تولید شود که مهم­ترین و پرکاربردترین موارد به شرح زیر است:

ورق سیاه: ازآنجایی­که در زمان تولید ورق با استفاده از روش نورد گرم، سطحی کدر و ناصاف برای این مدل ایجاد می­شود معمولا با نام ورق سیاه معروف بوده و دارای 2 گرید مهم است. ورق گالوانیزه: زمانی که از روش گالوانیزاسیون برای ایجاد یک پوشش محافظ از جنس روی استفاده می­شود، محصول نهایی را ورق گالوانیزه می­گویند که مقاومت در برابر خوردگی مهم­ترین ویژگی آن به­شمار می­رود. ورق روغنی: سطح صاف و صیقلی این مدل باعث می­شود تا با نام ورق روغنی آن را بشناسند که برای تولید چنین محصولی از روش نورد سرد استفاده می­کنند. ورق اسیدشویی: به­منظور حذف لایه اکسیدی بر روی ورق تولیدشده از روش نورد گرم، آنها را وارد مخزن اسید می­کنند تا ورق اسیدشوی تولید شود. ورق رنگی: برای مواردی که ظاهر از اهمیت زیادی برخودار باشد، رویه ورق­های گالوانیزه را با استفاده از لایه رنگ پوشش می­دهند که به آنها ورق رنگی می­گویند. ورق آجدار: سطوعی با برجستگی­های زیاد به­عنوان ورق آجدار شناخته می­شود که از لیزخوردن اجسام جلوگیری می­کند.

وجود انواع مختلف ورق فولادی، که هریک کارایی، ابعاد، ضخامت های مختلفی دارند، می توانند با توجه به ویژگی های خاصی که هریک، در زمینه های خاصی به کار گرفته شوند. از سوی دیگر ضخامت و وزن ورق در انواع مختلف، حرف اول در تخمین قیمت روز ورق در نوع های مختلف را می زند. هر چره وزن و ضخامت ورق بیشتر باشد، به تبع قیمت ان نیز بیشتر خواهد بود. به همین خاطر است که قیمت ورق های فولادی در انواع مختلف با یکدیگر متفاوتند.

کاربرد ورق فولادی در صنایع مختلف

ورق­های فولادی دارای کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف هستند که برخی از موارد استفاده از انواع ورق به شرح زیر است:

ساخت قطعات و بدنه خودروها در صنعت کشتی­سازی تولید مصالح ساختمانی مختلف مانند نبشی، تیرچه و میلگرد برای ساخت تانکرهای بزرگ به­منظور تولید تجهیزات کشاورزی به­کارگیری در ساخت ماشین­آلات سنگین تسمه فولادی با ورق چه تفاوت دارند؟

اولین تفاوت تسمه با ورق فولادی مربوط به نوع کاربرد این محصولات است به این صورت که انواع تسمه­ها معمولا از نظر عرض محدودیت دارند و این مسئله می­تواند باعث شود تا مصارف کمتری داشته باشند.

این در حالی است که انواع مختلف ورق­های فولادی را می­توان به­صورت گسترده مورد استفاده قرار داد، حتی یکی از روش­های تولید تسمه نیز استفاده از ورق به­عنوان ماده اولیه است.

دیگر تفاوت تسمه با ورق فولادی در این است که معمولا تسمه­ها از مقاومت و استحکام بالاتری برخودار هستند و در مواردی که توجهی به عرض محصول نباشد و بخواهید از نمونه­ای با مقاومت بالا استفاده کنید این محصول مناسب­تر خواهد بود.

کدام ارزان تر اند؟ تسمه فولادی یا ورق فلزی؟

در مقایسه بین قیمت ورق آهنی با تسمه باید به معیارهای مختلفی توجه کرد به این صورت که ضخامت، کیفیت و برند سازنده می­تواند روی هزینه نهایی هر کدام از این محصولات تاثیر داشته باشد.

از همین رو هرچه ضخامت یکی از انواع ورق یا تسمه بیشتر باشد می­توان انتظار داشت که قیمت نیز افزایش پیدا کند، البته باید این را هم در نظر داشت که معمولا قیمت ورق سیاه به­عنوان یک محصول اولیه در مقایسه با دیگر تولیدات فولادی کمتر است.

و در آخر باید گفت

در رابطه با تفاوت تسمه با ورق فولادی باید به نوع کاربرد این محصولات توجه کرد که با توجه به اینکه عرض انواع مختلف تسمه در مقایسه با ورق­ها کمتر است، به­طور معمول دامنه کاربرد محدودتری دارند. تسمه به صورت برش هایی صاف و یکسان است که روی ورق شکل داده می شود. این محصول به دسته های مختلفی تقسیم می شود که مهم ترین و پر کاربرد ترین آن ها نوع آهنی است. ورق از فلزات آهنی و غیر آهنی مانند فولادهای ضد زنگ، فولاد ساختمانی یا آلیاژهایی مثل برنج، مس، آلومینیوم و غیره ساخته می شود 

انواع تسمه­های فولادی شامل فابریک، نورد، ماشینکاری و ترانس است، از طرفی ورق­های آهنی در دسته­هایی همچون آجدار، سیاه، روغنی، گالوانیزه، اسیدشویی و رنگی قرار می­گیرند.

منبع: https://ahanmelal.com/blog/tafavot-tasme-va-varegh

 

دیگر خبرها

  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل