Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنزین در پایتخت آمریکا کمیاب شده و بسیاری از پمپ بنزین‌های این ایالت بنزینی برای فروش به مردم ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، شب گذشته بالاخره حمله سایبری به بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت در آمریکا تاثیر خود را در پایتخت این کشور نشان داد و علی رغم آنکه فعالیت در این خط لوله با پرداخت باج به هکر‌ها از سر گرفته شد، اما واشنگتن به عنوان پایتخت آمریکا هم اکنون با کمبود جدی بنزین مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حدود ۶ روز به خاطر حمله سایبری و از دسترس خارج شدن بزرگ‌ترین شبکه خط لوله انتقال سوخت در آمریکا، ایالت‌های جنوبی و شرقی آمریکا با مشکل جدی در تامین سوخت مواجه شدند.

ترس از نبود بنزین باعث شد تا بسیاری از مردم به پمپ بنزین‌ها هجوم آورده و تلاش کنند تا آنجا که می‌توانند باک خودروی خود را پر کنند. حالا قیمت بنزین در این کشور هم با عبور از متوسط ۳.۳۰۴ دلار به ازای هر گالن به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

در حالی که سیاست‌مداران آمریکایی فعلا درگیر بهبود استاندارد‌های حفاظت سایبری هستند، بسیاری از پمپ بنزین‌ها در پایتخت این کشور به خاطر نبود بنزین در خود را تخته کردند.

موسسه گس بادی می‌گوید: ۸۸ درصد پمپ بنزین‌ها در واشنگتن دیگر بنزین برای تحویل به مردم ندارند. حال دیگر ایالت‌های جنوبی و شرقی آمریکا بهتر از واشنگتن نیست؛ چراکه در کارولینای شمالی ۶۵ درصد، و در ایالت‌های ویرجینیا، کارولینای جنوبی، و جورجیا، حدود ۵۰ درصد پمپ بنزین‌ها به خاطر نبود بنزین تعطیل شده‌اند. در حال حاضر ۱۴ هزار و ۱۴۴ پمپ بنزین در ایالت‌های بحران‌زده بدون بنزین باقی مانده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمبود بنزین در آمریکا کمبود سوخت در آمریکا حمله سایبری پمپ بنزین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد

به گزارش خبرآنلاین،قیمت بنزین در ایران آخرین بار آبان ۱۳۹۸ با افزایش مواجه شد. از شروع سال ۱۴۰۲ زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین مطرح شد اما این شایعه هرگز به حقیقت نپیوست. در طول سال بارها مسئولین اعلام کردند که تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است اما گاه برخی صحبت ها باعث ایجاد موجی از نگرانی ها می شود.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت:بنا بر گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، قیمت بنزین در سال جدید افزایش نمی یابد. بنابراین بنزین سهمیه ای به ازای هز لیتر هزار و پانصد تومان و بنزین آزاد ۳ هزار تومان خواهد بود.

جعفر سالاری امروز در نشستی خبری درباره قیمت و یا سهمیه بنزین در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: هیچ موضوعی در مورد افزایش قیمت مطرح نشده و ما به عنوان شرکت پخش فراورده‌های نفتی وظیفه توزیع سوخت را داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره واردات بنزین گفت: بنزینی که در حال حاضر در کشور توزیع می‌شود را از پالایشگاه‌های داخلی دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به سوال دیگر درباره طرح توزیع بنزین با کد ملی در جزیره کیش، گفت: این طرح به صورت پایلوت در جزیره کیش اجرا شد و اکنون پس از حصول نتایج آن، متوقف شده است.

سالاری نسب با بیان اینکه اقدام‌های لازم برای صدور کارت‌های هوشمند سوخت درخواست شده و تحویل آن به متقاضیان پیش از روزهای تعطیلات نوروز انجام شده و کارت آزاد کافی در اختیار جایگاه‌های عرضه قرار گرفته است، اظهار کرد: هیچ کمبودی در زمینه سوخت وجود ندارد و همه تأسیسات و تجهیزات در مراکز ذخیره و مبادی توزیع سوخت در آماده‌باش کامل به سر بوده، با توجه به این که در سال ۱۴۰۲، بحث شخصی‌سازی کارت‌های هوشمند سوخت را داشتیم، اقدامات لازم درباره کارت سوخت انجام شده و کارت‌ها صادر شده است.

او با تاکید بر اینکه ذخیره‌سازی مناسب سوخت در تمامی انبارهای کشور انجام شده است و هیچ کمبودی در این باره وجود ندارد و مناطق سی‌وهفت‌گانه این شرکت نیز در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند، گفت: گروه‌های عملیاتی ستاد و مناطق سی‌وهفت‌گانه از روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) به سراسر کشور اعزام شدند و این گروه‌ها به‌دقت بر نحوه توزیع سوخت در جاده‌های مواصلاتی، محورهای ترانزیتی و همه جایگاه‌های درون‌شهری نظارت خواهند کرد و کل جایگاه‌های عرضه سوخت شبانه‌روزی پایش و رصد می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع روزانه بیش از ۱۳۳ میلیون لیتر بنزین در روزهای اخیر در اسفندماه خبر داد و گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور به حدود ۱۱۸ میلیون لیتر رسیده، در حالی که این عدد در روزهای عادی سال ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است.

سالاری نسب با بیان اینکه هموطنان در صورت برخورد با هرگونه مشکلی در زمینه دریافت سوخت می‌توانند با سامانه پاسخگویی این شرکت به شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند و مشکلات خود را بررسی و پیگیری کنند، گفت: افزایش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها مختص ایام نوروز است و پس از آن شرایط به وضعیت قبل بازمی‌گردد، اما با وجود افزایش تعداد کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها، از مردم درخواست می‌کنیم که از کارت‌های سوخت شخصی خود استفاده کنند.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885111

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در روز ۲۸ اسفندماه
  • توزیع بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در روز ۲۸ اسفند ماه
  • ️عرضه بنزین به مسافرین نوروزی در بیش از ۵۰ درصد از جایگاه‌های منطقه زاهدان
  • عرضه بنزین به مسافران نوروزی در بیش از ۵۰ درصد جایگاه‌های منطقه زاهدان انجام می‌شود
  • عرضه بنزین به مسافران نوروزی در بیش از ۵۰ درصد جایگاه‌های منطقه زاهدان
  • مصرف روزانه بنزین مازندران ۵ میلیون لیتر است
  • لیست پمپ بنزین های اصفهان + آدرس جایگاه سوخت CNG
  • لیست پمپ بنزین های اصفهان + شماره تماس و آدرس جایگاه سوخت CNG
  • قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد
  • اجاره ماهانه ۴.۵ میلیون تومانی کارت سوخت کلید خورد