Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به سهم ۲۳ درصدی  پایانه‌های مرزی استان در ترانزیت و جابجایی مسافر  در کشور، افزود: وجود ۵ مرز رسمی با کشور‌های همسایه، نقش آذربایجان غربی به عنوان یکی استان‌های مهم در زمینه مبادلات مرزی را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ساخت طرح جامع پایانه مرز رازی به عنوان یکی از مهمترین مرز‌های زمینی کشور در مبادلات مرزی، عنوان کرد: تاکنون ۶۵ میلیارد تومان به پیمانکار طرح جامع ساخت پایانه مرزی رازی پرداخت و ۷۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده و نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه پایانه مرزی رازی لازم است.

شکری با بیان اینکه تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در ۵ مرز رسمی استان هزینه شده است، افزود: استان آذربایجان غربی با وجود پنج مرز رسمی از پتانسیل بالایی در تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر با کشور‌های همسایه برخوردار بوده که این امر اهمیت نگهداری از راه‌های استان را دوچندان کرده است.

مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: همچنین حدود ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی برای نگهداری از راه‌های استان اختصاص یافته که ۶۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد و امسال نیز این اعتبارات حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شکری پایانه رازی را نزدیک‌ترین پایانه کشورمان به ترکیه از طریق استان وان این کشور عنوان کرد و گفت: این پایانه در ۱۲ هکتار زمین و ۹ هزار مترمربع زیربنا ساخته می‌شود که با توجه به شرایط سخت سرزمینی سالن مسافری و تجاری آن در یکجا احداث می‌شود.

او بابیان اینکه در مجموع برای ساخت این پایانه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود، اعلام کرد: این پایانه یکی از مهمترین و فعال‌ترین پایانه‌های مرزی کشورمان است که سالانه در شرایط عادی از آن یک میلیون نفر مسافر تردد می‌کنند.

شکری با بیان اینکه پایانه مرز رازی خوی از فعال‌ترین پایانه‌های مرزی کشور است، عنوان کرد: پایانه مرزی رازی مهمترین گذر برای تردد مسافران بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و باید تمام تلاش خود را برای تسهیل تردد مسافران و کیفی سازی خدمات به کار گیریم.

انتهای پیام/گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایانه مرزی پایانه مرزی رازی خوی مرزهای آذربایجان غربی گمرک بازرگان آذربایجان غربی میلیارد تومان پایانه مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی افزود: دستگاه‌های استانی ملزم به تسریع در روند اجرای مصوبات این شورا هستند.

وی اضافه کرد: روان سازی در تردد در پایانه‌های مرزی استان ضروری است و دستگاه‌های متولی باید در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معتمدیان ادامه داد: تمامی دستگاه‌های متولی ساماندهی مرزهای آذربایجان غربی، ملزم به اجرای به موقع و پیگیری مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی بوده و با هرگونه کوتاهی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت انجام دقیق و عمل به تعهدات طرفین در مرزهای استان اظهار کرد: با هماهنگی بیشتر با طرف‌های مقابل در ترکیه و اقلیم کردستان عراق، شاهد تسریع تردد از مرزها و رونق پایانه‌های مرزی استان خواهیم بود.

معتمدیان بر صیانت از حقوق قانونی مرزنشینان در مرزهای استان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های قانونی برای بهره مندی حداکثری مرزنشینان آذربایجان غربی از پتانسیل‌های تجارت مرزی و در جهت رونق اقتصاد و اشتغال منطقه استفاده شود.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز داشته و با توجه به فعالیت پنج پایانه مرزی و ۹ گمرک از استان‌های فعال در تبادلات بین المللی کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 6100821

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی اجرایی شود
  • روانسازی تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی ضروری است
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز