Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:07:04 GMT

بازگشت به روابط انسانی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۱۰۴

بازگشت به روابط انسانی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «بن‌بست» ساخته وینکو میدرندورفر از فیلمسازان مشهور اسلوونی است. کارگردانی که از نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان، شاعران، کارگردانان تئاتر، مقاله‌نویسان و نویسندگان مطرح کودک و نوجوان در اسلوونی به حساب می‌آید.

میدرندورفر در فیلم «بن‌بست» با رویکردی برآمده از فضای محبوب تئاتری خود توانسته است، در فضایی محدود، با بهره‌گیری از ترکیب ایده‌های سینمایی و تئاتری، موقعیت‌هایی تاثیرگذار خلق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بن‌بست» روایت یک قلب است که دو زوج را بدون هیچ نقطه اشتراکی، گرد هم می‌آورد. داستان با حضور زوجی از طبقه مرفه اسلوونی در خانه زوجی از طبقه کارگر مهاجر بوسنی آغاز می‌شود و در محیطی بسته و پرتنش با حضور همین چهار شخصیت دنبال می‌شود.

میدرندورفر خود درباره فضای این فیلم معتقد است: «ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که عدم همدلی در روابط بین فردی یکی از حادترین مشکلات جهان به حساب می‌آید. روز به روز، سرمایه‌داری ظالم و بی‌رحم، روابط انسانی و غمخواری برای درد دیگران را ویران می‌کند و جهان را به سمت جنگی همه جانبه سوق می‌دهد. به نظر می‌رسد همدلی، شفقت، حساسیت به درد دیگران، همه در حال محو از نقشه جهان است. در این شرایط مهم است داستانی بیان کنم که در آن روابط انسانی از نو زنده می‌شوند و حساسیت به سرنوشت دیگری به عنوان ارزشی مهم در تمدن ما از نو بازیابی می‌شود.»

کارگردان فیلم سینمایی «بن‌بست» تأکید کرد: جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، جهانی در بن‌بست است. ما در نوعی بن‌بست تمدنی گیر کرده‌ایم که گریز از آن بدون درک متقابل و احترام به ارزش‌های اساسی انسان و انسان‌گرایانه امکان‌پذیر نیست.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 5212504 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بوسنی محمدمهدی عسگرپور فیلم سینمایی ویروس کرونا سریال ایرانی موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی سینمای مستند سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شبکه سه سیما تئاتر ایران پیام تسلیت فلسطین فیلم کوتاه عید سعید فطر جشنواره سینمایی بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول و تاتنهام روز یکشنبه در دیداری حساس در چارچوب لیگ برتر انگلیس به مصاف همدیگر می‌روند. هر دو تیم در روند ضعیفی به سر می‌برند و این دیدار بهترین فرصت برای بازگشت به روزهای خوب است. آنگه پوستکوگلو که تیمش شب گذشته مقابل چلسی متحمل شکست ۲-۰ شد، در مورد شرایط تیمش صحبت کرده است.

آپدیتی از وضعیت مصدومان؟
در حال حاضر چیزی مشخص نیست. بنابراین صحبت درباره آن کمی سخت است. امروز بعدازظهر نتایج بهتری خواهیم داشت. البته فکر نکنید که چیز مهمی مشخص می‌شود اما قطعا وضعیت روشن‌تر خواهد شد.

کند شدن روند پیشرفت تاتنهام؟
هر شغلی که داشته‌ام بخش‌های سختی داشته است، گاهی اوقات در وسط، شروع و پایان. هیچ چیز من را شگفت‌زده نمی‌کند. یک باشگاه اینطور رشد می‌کند. همیشه همه چیز آرام نیست. باید از این زمان‌ها هم گذشت.

رویارویی با کلوپ؟
مطمئناً روزی او را می‌بینم که او خیلی زود دوباره به سطح اول فوتبال بازگشته است. او در چنین باشگاه بزرگی توانست سبک و فلسفه خود را به تصویر بکشد و موفقیت را به ارمغان بیاورد.

بازی یکشنبه با لیورپول؟
شرایط ما طوری است که باید این بازی و دیگر بازی‌هایمان تا پایان فصل را ببریم. متاسفانه در مقطع نامناسبی افت کرده‌ایم و شرایط برای بازگشت سخت است اما چاره‌ای جز تلاش و سخت‌کوشی برای بازگشت نداریم.

دیگر خبرها

  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • بیداری انسانی در جهان در حال گسترش است
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • آقای گل جام جهانی در سودای بازگشت به فوتبال