Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:56:53 GMT

آخرین جزئیات آتش سوزی در جنگل‌های باشت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۱۲۱

آخرین جزئیات آتش سوزی در جنگل‌های باشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: آتش سوزی ارتفاعات روستای شاه بهرام این شهرستان همچنان ادامه دارد.

از روز پنجشنبه تاکنون جنگلهای دو نقطه از شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد دچار حریق شد که با وجود تلاش نیروهای منابع طبیعی، بسیجی و مردمی این آتش ها مهار نشده اند. جنگل‌های شهرستان باشت پس از ۳ روز همچنان در آتش می سوزند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: آتش سوزی ارتفاعات روستای شاه بهرام این شهرستان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش سوزی در ارتفاعات شاه بهرام در نزدیکی کوه لار این شهرستان که حدود ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شروع شده بود با تلاش امدادگران و طبیعت دوستان روز جمعه در یک مرحله مهار شده اما دوباره بعلت وزش باد شدید شعله ور شده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: هم اکنون ۶۰  نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی، اداری، کوهنوردان نیروهای مردمی، بسیج و سپاه و طبیعت دوست در حال مهار آتش سوزی در این منطقه هستند. این نخستین آتش سوزی گسترده جنگل ها و مراتع این شهرستان در سال جاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی بیان کرد: مساحت عرصه های طبیعی آسیب دیده بر اثر این آتش سوزی پس از برآورد کارشناسی اعلام می شود.

گفتنی است که در سال گذشته ۲۵۵ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان باشت دچار آتش سوزی شد. مساحت جنگل و مرتع شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار است.

اعزام بالگرد جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام بالگرد هلال احمر جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت خبر داد و گفت: تاکنون ۵ سورتی پرواز جهت انتقال نیروها به ارتفاعات محل آتش سوزی انجام شده است.

«غلام‌حسین حکمتیان اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در منطقه لار شاه‌بهرام شهرستان باشت ادامه دارد پیش بینی می شود که امروز آتش سوزی جنگلهای باشت مهار شود.

وی اظهارکرد: آتش‌سوزی از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه در منطقه شاه‌بهرام شروع شد و نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم نهاد، کوهنوردان اداری و سبیج در در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداری شهرستان باشت و مدیریت بحران استان برای بالگرد درخواست دادیم که یک بالگرد هلال احمر به منطقه جهت انتقال نیروها اعزام شده و هم اکنون در حال انتقال نیروهاست.

حکمتیان اصل تصریح کرد: از نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت برای مهار آتش‌سوزی استمداد می‌طلبیم که در منطقه حاضر شوند.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون نیروی منابع طبیعی با تجهیزات کامل و دستگاه دمنده در منطقه حاضر هستند و پیش بینی می شود آتش‌سوزی تا پایان امروز مهار شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت این آتش سوزی بیان کرد: علت آتش سوزی آتش زدن پسماند مزارع از سوی یک کشاورز برای برنج کاری بوده که به عرصه های منابع طبیعی و جنگل‌ها سرایت کرده است.

آتش سوزی در ۲ نقطه شهرستان باشت/استمداد کمک

فرماندار شهرستان باشت از وقوع آتش سوزی در دو نقطه از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

«سیدمسعود حسینی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش سوزی جنگلهای منطقه لار باشت که از عصر پنجشنبه شروع شده همچنان ادامه دارد و حدود ۷۰ نیروی مختلف در حال مهار آتش سوزی هستند و ۳۰ نیروی دیگر در حال اعزام به محل آتش سوزی برای کمک به خاموش کردن آتش هستند.

وی اظهارکرد: از همه کسانی که می توانند به مهار آتش کمک کنند تقااضی کمک داریم.

فرماندار شهرستان باشت خاطرنشان کرد: از دیروز جمعه آتش سوزی جنگلها و مراتع استان فارس همجوار با این شهرستان شروع شده بود که از امروز به جنگلهای منطقه پیچاب شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد سرایت کرده است.

اعزام ۲ بالگرد آبپاش برای مهار آتش جنگل‌های باشت

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۲ بالگرد آبپاش جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت خبر داد.

«غلام‌حسین حکمتیان اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: تاکنون ۷ سورتی پرواز جهت انتقال نیروها به ارتفاعات محل آتش سوزی از سوی بالگرد هلال احمر انجام شده است.

وی اظهارکرد: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در منطقه لار شاه‌بهرام شهرستان باشت ادامه دارد و دو بالگرد آبپاش سپاه نیز به کمک ما برای مهار آتش سوزی ها آمده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از این بالگردها در فرودگاه یاسوج مستقر شده و یک بالگرد دیگر نیز در منطقه آتش سوزی مستقر شده است که در حال برنامه ریزی برای اطفا حریق در منطقه "لار" و "پیچاب" باشت با بالگردهای آبپاش و اعزام نیروی بیشتر هستیم.

خبر در حال به روز رسانی . . .

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خبرنگار ایسنا برای مهار آتش سوزی همچنان ادامه منابع طبیعی منابع طبیعی جنگل های باشت آتش سوزی جنگل شهرستان باشت آتش سوزی مهار آتش شاه بهرام جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی