Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین  سنجرانی روز شنبه طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره‌گیری از ظرفیتهای خیران و پیگیریهای انجام شده مجوز حفر سه حلقه چاه در شهر مرزی خواف دریافت  شد که ۲ حلقه چاه وارد مدار شده و در حال تجهیز است.

وی هدر رفت آب به خصوص در مناطق روستایی، وجود انشعاب‌های غیر مجاز و فرسودگی خطوط انتقال آب را از مشکلات این بخش ذکر کرد و ادامه داد: هدر رفت ۵۰ درصدی آب در روستاها این مشکلات را افزایش داده که رفع آن نیازمند تخصیص اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خواف با اشاره به جدی بودن خطر بحران و کمبود آب در این  شهرستان گفت: بیشترین کمبود به ترتیب اولویت در بخشهای آب شرب، دامپروری و کشاورزی است که در صورت رعایت نکردن صرفه جویی یا الگوی مصرف آب این معضل افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی و گرمای هوا کمبود آب در فصل تابستان افزایش می یابد افزود: میزان بارشها در خواف طی سال زراعی گذشته ۲۶۰ میلیمتر بود که این میزان  در سال زارعی جاری  به ۷۴ میلیمتر کاهش یافته و با عنایت به اقلیم خشک و بیابانی شهرستان، تداوم خشکسالی شرایط را برای تامین آب سخت کرده است.

سنجرانی ادامه داد: شرکتهای معدنی فعال در مجتمع سنگان خواف برای صرفه جویی در مصرف آب  اجرای طرح فیلتراسیون یا بازچرخانی آب را در دست اجرا دارند.

وی گفت: در روستاهای خواجه، وراب و گرازی خواف با اجرای حدود هشت کیلومتر خط انتقال با هزینه ۲۰ میلیارد ریال مشکل کمبود آب رفع شده است.

فرماندار خواف افزود: در روستای رزداب نیز پس از سیلاب اخیر با همت ۸۰۰ نفر از مردم و مشارکت اداره آب و فاضلاب، ۶ کیلومتر خط انتقال اصلاح و مخزن بتنی ۵۰۰ مترمکعبی احداث شد و در روستاهای هزارخوشه و خلط آباد که از سالهای گذشته با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کردند با مشارکت بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، اصلاح خطوط انتقال به طول ۴.۶ کیلومتر به انجام  رسیده و روستاییان از آب شرب سالم بهره مند شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۸۳ روستا که زیرپوشش این اداره هستند، با تلاش مسوولان ذیربط و خیران طی یک سال گذشته مشکل کم آبی ۴۰ روستا کاهش یافت.

سید حسن رضائیان افزود: در روستای نهور شهرستان خواف نیز که از چند سال قبل با تانکر آبرسانی می شود اجرای طرح ۱۷ کیلومتر خط انتقال، احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و مخازن مربوطه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال طی چند روز آینده برای اجرا به پیمانکار واگذار می شود.

وی ادامه داد: با کمک و همراهی بنیاد نیکوکاری ابراهیمی و فرمانداری خواف عملیات آبرسانی ۱۰ روستا در دست اجراست و در سه روستا به پایان رسیده و اهالی آن از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند شده‌اند.

شهرستان خواف با ۸۲ هزار و ۸۳۰ نفر جمعیت شهری و ۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر روستانشین در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

برچسب‌ها آب و فاضلاب خواف آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب خواف آبرسانی آب و فاضلاب خواف آبرسانی اخبار کنکور کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشتیم، که  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان است.

وی بابیان اینکه با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم برای استفاده از این انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده و در ادامه افزود: که  از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها ، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستا‌ها و ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله گری افزود: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود، در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم  و در راستای تحقق بخشیدن، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان را در دستور کار قرار داده است و با توجه به زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • آغاز عملیات اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان مرزی خواف
  • اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی روستای برآباد خواف وارد فاز عملیاتی شد
  • طرح‌های تامین آب پایدار در شهر چاراویماق در حال اجرا است
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه