Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:09:34 GMT

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/بهبودی ۹۶ درصد مبتلایان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۴۵۰

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس/بهبودی ۹۶ درصد مبتلایان

ایسنا/فارس به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت آماری همه‌گیری کروناویروس در استان فارس را تشریح و خاطرنشان کرد که تعداد بهبودیافتگان ۹۶ درصد از کل جمعیت مبتلایان به کرونا در فارس را شامل می‌شود.

عبدالرسول همتی شنبه ۲۵ اردیبهشت با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۷۳ هزار و ۴۱۸ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۳ هزار و ۷۶۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۹۹ هزار و ۳۴۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهارده هزار و ۴۷۵ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۸ هزار و ۲۴۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی ۹۶ درصد مبتلایان معادل ۲۴۳ هزار و ۷۴۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۱۶۷۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۸۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۴۳۶۰ نفر اعلام کرد.

آمار تجمعی مبتلایان کووید۱۹ به تفکیک شهرستان‌های فارس

همتی موارد ابتلای کروناویروس از ابتدای شیوع تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز را شامل ۱۱۹ هزار و ۳۵۹ مورد در شیراز؛ ۸ هزار و ۵۷۰ مورد در کازرون؛ ۶ هزار و ۷۷۲ مورد در مرودشت؛ ۵ هزار ۴۵۸ مورد در ممسنی؛ ۴ هزار ۹۶۶ مورد در داراب؛ ۴ هزار و ۳۷۳ مورد در فیروزآباد؛ ۳ هزار و ۶۶۹ مورد در کوهچنار؛ ۳ هزار و ۵۶۱ مورد در آباده؛ ۳ هزار و ۱۵۵ مورد در کوار؛ ۳ هزار و ۱۱۹ مورد در استهبان؛ ۲ هزار و ۸۲۸ مورد در اقلید؛ ۲ هزار و ۷۸۹ مورد در سپیدان؛ ۲ هزار و ۶۸۹ مورد در لامرد؛ ۲ هزار و ۴۹۳ مورد در نی ریز؛ ۲ هزار و ۲۹۹ مورد در زرین دشت؛ ۲ هزار و ۲۹۹ مورد در فراشبند؛ ۲ هزار و ۲۴۶ مورد در قیروکارزین؛ ۲ هزار و ۲۰۷ مورد در رستم؛ ۲ هزار و ۳۹ مورد در ارسنجان؛ هزار و ۹۲۲ مورد در زرقان؛ هزار و ۷۸۱ مورد در خرمبید؛ هزار و ۶۷۷ مورد در خرامه؛ هزار و ۶۷۶ مورد در پاسارگاد؛ هزار و ۴۲۸ مورد در مهر؛ هزار و ۱۰۳ نفر در بوانات؛ هزار و ۷۱ مورد در سروستان؛ هزار و ۳۴ مورد در بختگان؛ ۹۷۷ مورد در بیضا و ۵۹۰ مورد در سرچهان برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هنوز در دامنه نزولی موج چهارم کرونا قرار داریم و این موج به طور کامل به پایان نرسیده است، اضافه کرد: هرگونه سهل انگاری یا ساده انگاری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ممکن است باعث بدتر شدن شرایط شود، لذا از مردم درخواست می‌شود با تداوم همکاری خود و رعایت کامل پروتکل‌ها، سیستم سلامت را در عبور از این موج کرونا، یاری دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان های فارس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی وضعیت شیوع کرونا در فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲ هزار ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند