Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:49:18 GMT

ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۹۰۷

ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی افزایش می‌یابد

«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها حاکی از عبور امواج کم دامنه‌ تر از میانی جو است که سبب تداوم ناپایداری‌های همرفتی تا دوشنبه در برخی از نقاط استان می‌شود.

وی بیان کرد: به‌ویژه  عصر امروز ( شنبه) این ناپایداری‌ها در نوار جنوب استان مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس در ساعات بعدازظهر امروز ( شنبه) رشد ابر و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت وزش باد و گردوخاک محلی به‌ویژه در نوار  جنوبی استان مرکزی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرادی اظهار داشت: به دلیل ماهیت بارش‌های رگباری این فصل احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و ایجاد روان آب و با احتمال کمتر سیلابی شدن مسیل‌ها در نوار جنوب استان مرکزی  دور از انتظار نیست. 
وی گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه جنوب و نوار شرق استان مرکزی احتمال رگبارهای پراکنده و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: دمای هوا از فردا ( یکشنبه) تا روز سه‌شنبه روند افزایش دارد.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: دلیجان با بیشینه دمای ۳۰ و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای پنج و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

وی گفت: مجموع بارندگی ۷۲ ساعت گذشته این استان در ایستگاه‌های اراک  سه دهم میلیمتر، در تفرش هفت و چهار دهم میلیمتر، خمین پنج دهم میلیمتر، محلات ۱۰ و ۶ دهم میلیمتر، شازند پنج و هفت دهم میلیمتر، دلیجان ۱۸ و هشت دهم میلیمتر، آشتیان ۲ و ۶ دهم میلیمتر، غرق‌آباد نیم میلیمتر و مامونیه ۲ دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: در این مدت، بارشی در ساوه، خنداب و کمیجان گزارش نشده است.

۱۸۸ و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلندمدت ۳۱ درصد کاهش دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی اداره کل هواشناسی مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی اداره کل هواشناسی مرکزی اخبار کنکور اداره کل هواشناسی دهم میلیمتر استان مرکزی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد