Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، هنگام ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد: 

(بسمه‌تعالی) 

سخنی با ملت بزرگوار و شریف ایران 

امروز ، جایگاه اقتصادی کشور و رفاه و آسایش زندگی شما مردم، هم‌تراز با فداکاری، همت، شجاعت، تلاش و صبوری شما نیست. امروز کشور در شرایطی است که هیچ امری مهم‌تر و بنیادی‌‌تر از بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی شما مردم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت و آینده ایران در گرو اصلاح حکمرانی اقتصادی، تغییر مناسبات اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال مولد است. ایران امروز ما چاره‌ای جز اصلاحات اقتصادی ندارد.

فسادهای گسترده و زمین‌گیر شدن رشد اقتصادی، ضمن تاثیرپذیری شدید از تحریم های ظالمانه، بخشی معلول ساختار حکمرانی اشتباه اقتصادی است. امروز اصلاحات گسترده و عمیق اقتصادی مهمترین و حیاتی‌ترین اولویت کشور است. بحث‌های بی‌سرانجام سیاسی راه به جایی نمی‌برد. هر صحبت دیگر، در این شرایط جز بیراهه رفتن ثمری ندارد. گذران زمان به نفع ما نیست. آنچه شما مردم مطالبه می‌کنید، رشد، رفاه و آرامش اقتصادی است، و این تنها در سایه بینش اقتصادی و بهره‌گیری از تجربه اجرایی و اتکای بی چون و چرا به دانسته‌های علم اقتصاد در کنار تعامل جدی بین‌المللی است. شما مردم انتظار به حق دارید که در رفاه زندگی کنید، امنیت شغلی و درآمد کافی داشته‌ و از آینده زندگی فرزندانتان اطمینان خاطر داشته باشید، اینها خواسته‌های زیادی نیستند. بسیاری از کشورهای دنیا، زمانی که تکیه بر تجربه، ترجیح اقتصاد به سیاست، و تمرکز بر تولید اشتغال‌محور و فقرزدا را سرلوحه تمام برنامه‌های خود قراردادند، با یک برنامه منسجم و زمان‌دار توانستند زندگی شهروندان خود را بهتر کنند. ایران ما، و شما مردم در این بزنگاه تاریخی هستید. بزنگاهی که درآن باید تکیه بر تجربه علمی و اندوخته‌های دانش بشری برای افزایش درآمد، رشد اقتصادی، حمایت از رشد و توسعه بازارهای مالی به‌ویژه بازار سرمایه، ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش امید و اطمینان تنها اولویت ها برای دوره آینده کشور باشد.

بنده، بدون وابستگی به هیچ حزب و تشکیلات سیاسی و با توکل به خداوند و اعتماد به قدرت و توان و استعداد شما مردم وارد این صحنه می‌شوم. برنامه عملی خود برای تغییر ریل اقتصاد کشور و قرار دادن آن در مسیر رشد پایدار در چهارچوب شرایط کشور را در روزهای آینده منتشر خواهم کرد. این برنامه یک شعار و آرمان‌ پردازی نیست، بلکه ماحصل تجربه و درک محدودیت‌ها و فرصت‌های کشور است. کابینه و همکاران من، بهبود وضعیت اقتصادی از طریق اصلاح حکمرانی اقتصادی را در اولویت هدف‌‌های خود قرار خواهند داد. قوه مجریه، بر اجرای برنامه اقتصادی متمرکز خواهد بود و ظرفیت اصلی خود را به این امر اختصاص خواهد داد و یقین دارم که نتیجه خواهد گرفت. امیدوارم در روزهای آینده بیشتر با شما صحبت کنم و جزییات بیشتری را از برنامه‌های تنظیمی خود در معرض نقد و بررسی و در نهایت قضاوت شما قرار دهم. امیدوارم شایسته اعتماد شما مردم عزیز در جایگاه رییس قوه مجریه باشم.

پربیننده ترین رییسی اعلام کاندیداتوری کرد گزارش آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری / سعید جلیلی برای ثبت نام در انتخابات راهی وزارت کشور شد محسن رضایی هم وارد شد +عکس اصابت موشک به تل‌آویو +فیلم مصطفی تاج زاده با همسرش به ستاد انتخابات آمد + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به اینکه اصلاح روابط مالی صنعت برق می‌تواند به سرعت گردش منابع نقدینگی و حذف بروکراسی امکان برنامه‌ریزی و برآورد منابع برای کل سال بهبود نقدینگی بر اساس تلاش شرکت‌ها در وصول استفاده از اعتبار گردش نقدینگی در حساب شرکت‌ها انگیزه وصول معوقات رسوب شده در استان‌ها و حمایت مقامات سیاسی استان بیانجامد، گفت: تأمین منابع مالی در حوزه جاری با توجه به نیازهای منطقی هر شرکت با تعیین ضرایب محاسبه و تعیین شده، انجام خواهد شد و متناسب با آنها منابع لازم در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌ای سعی شده تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانون موجود، برنامه‌های مصوب سالیانه بر اساس منابع در دسترس، اجرا و از طریق کنترل حجم سرمایه گذاری شرکت‌ها از افزایش بدهی‌ها جلوگیری شود.

ذبیحی در عین حال بزرگترین تهدید در راه اجرای طرح مالکیت و استقلال مالی شرکت‌های توزیع را عدم توجه کافی احتمالی برخی از شرکت‌های توزیع به مناسبات و نحوه خرید برق از بورس انرژی و عدم مراقبت و مدیریت دقیق تناسب منابع و مصارف عنوان کرد و در خصوص بدهی سالیان گذشته شرکت‌های توزیع به سازندگان و پیمانکاران نیز گفت: حل اساسی این بدهی‌ها مستلزم اصلاحات اساسی اقتصاد صنعت برق در هزینه انشعاب و دریافت بهای تمام شده قیمت برق است.

وی در همین زمینه افزود: اما در کوتاه مدت استفاده از رسوب معوقات فروش برق و وصول آن در شرایط حاضر، راه حل کوتاه مدت است، ضمن آنکه امیدواریم بخشی از بدهی‌ها نیز از طریق ظرفیت‌های قانونی در دسترس قابل تحقق، در آینده تأمین شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان تأمین برق تعهدات ایجاد شده در حوزه مشترکین جدید را اولویت نخست کارهای حوزه توزیع نیروی برق در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: طرح‌های مرتبط با گذر از اوج بار سال ١٤٠٣، هوشمندسازی و کنترل پذیری بار و طرح‌های تبدیل شبکه‌های سیمی مسی به کابل خود نگهدار نیز در زمره برنامه‌های اولویت دار سال جاری است.

کد خبر 6089929 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است